Jump to content

Windows start niet meer op.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi, :-(

Windows XP start niet meer op. :-(

Ik zit nu in veildige modus, dat schijnt wel te werken.

Als ik de computer opstart zie je zo'n bloauw balkje die ong. 8x op en neer gaat.

Normaal gesproken dan, nu gaat die ongeveer 50x op en neer en dan blijft hij opeens hangen. (dus dat blauwe balkje staat stil). Naja, ik kan wel de computer formateren maar daar heb ik geen zin in.

Geplaatst:

Ik denk dat je een belangerijk opstart bestand mist of meerdere,

probeer windows anders eens opnieuw te installeren via de cd-rom

van windows xp, of doe een upgrade.

Geplaatst:

ik denk dat het door de kaboutertjes komt

nee, ff serieus, wat heb je voor het laatst geïnstalleerd? Zo'n grote fout komt niet van het ene op het andere moment

Geplaatst:

stuur is zon plaatje van die 50 balkjes en zoals scho009 al zij kun je vertellen wat er aan de hand is maar je kunt dan ook systeem herstel doen

Geplaatst:

Jensbrinkman je kan geen printscreen maken van het begin scherm je weet zelf ook wel hoe dat eruit ziet je ziet het immers elke dag als je de computer opstart. En bij Blastov blijft het balkje hangen op 50% dat is dus ongeveer de helft dus een screen maken is onmogelijk en een foto ervan maken is niet nodig, want wij allen kennen het anders zat je nu ook niet op het forum.

Eerlijk gezegt denk ik ook dat het een beschadigt bestand is, maar ik heb dit ook wel eens gehad dit komt volgens mij door een lading aan programma's die je hebt geinstaleerd in de tijd dat ik nog warez gebruikte dat is dus een paar jaar geleden bleef mijn computer ook hangen. Probeer via de veilige modus zoveel mogelijk onnodige dingen te de-instaleren en probeer verder een zo schoon mogelijk systeem te creëren. Ga dan terug naar het scherm en kijk of hij laad, want soms kan je een overkill aan opstart programma's maken, en dan krijg je als resultaat dat de pc niet meer goed wil opstarten, maar als dit niet werkt lijkt er volgens mij niks anders op te zitten dan dat je het systeem opnieuw moet instaleren. Helaas, maar dit soort dingen zijn irritant en ik heb er ervaring mee. Vergeet uiteraard niet back-up's te maken via de veilige modus. Ik hoor nog wel meer ervan. ;)

Geplaatst:

Windows cd der in, op R drukken, dan krijg je dos, dan kies je 1 (voor de windows installatie) dan geef je de admin zijn wachtwoord in en dan gaat hij windows repareeren, heb ik deze week al 3x gedaan :duh:

Geplaatst:

ik heb ook zo een dergelijk probleem:

steeds als ik m'n PC opstart staat er dat er problemen zijn met de CPU.

en ik moet op F1 druken om verder te gaan maar als ik dit te lang doe dan denk ik dat één van dees daag de computer gaat crashen.

och jah z'n tijd moest ooit komen na 3 jaar :puh:

Geplaatst:

zegt hij dat er iets mis is met de cpu snelheid? Dan moet je in de bios ff de cpu snelheids instellingen goed nakijken

Geplaatst:

2 oplossingen

Ga naar je veilige modus:

- heb je wanadoo, haal je livebox eruit en start je virusscanner, die zal iets opsporen

- heb je geen wanadoo, start je virusscanner dan gewoon

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...