RedNeck Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 ik heb een probleem of eigenlijk een vraag ik heb 2 spellen die het niet meer doen Gta San Andreas en Need For speed most wanted het probleem bij gta sa: als ik het icoontje aanklik op het spel te gaan spelen dan krijg ik zwart beeld en dan springt ie weer terug op het bureaublad dus hij start het spel dus niet. weet iemand wat er misschien mis is. het probleem bij need for speed most wanted: als ik het spel heb opgestart dan krijg je zo´n scherm zo van: klik op een toets om verder te gaan als ik dat doe krijg ik het hoofdmenu waar een auto hoort te staan maar ik krijg alleen maar flikkerd beeld ps: ik heb een nvidia Geforce 4 Ti 4200 dus het kan zijn dat het aan mijn videokaart ligt maar dat weet ik niet zeker. ik hoop dat iemand mij kan helpen Reageren
~Mario~ Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 (bewerkt) Beste Spanierd, dit moet bijna wel heel zeker aan je videokaart liggen, probeer dit eens: start>uitvoeren>typ daarin Dxdiag> je krijgt daarzo een hele lijs te zien van je pc, ga dan naar het tablad: Geluid, dan zie je ergens staan versnellingsniveau van geluid, zet deze dan terug naar standaard of lager of helemaal geen versnelling. Want waarschijnlijk gaat alles nu te snel waardoor sommige programma,s spontaan afsluiten. Als dit niet werkt is het misschien handig om de nieuwste drivers voor je videokaart te installeren. Of je videokaart opnieuw installeren. Bewerkt: 26 augustus 2006 door ~Mario~ Reageren
SummerBase Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 Ik kan je wel even te woord staan Spanierd. Ik heb zelf San Andreas en daar weet ik uit ervaring dat je de GTA_SA.set moet verwijderen als je problemen hebt. De Gta_sa.set is een bestand die de instellingen op slaat van GTA San Andreas. Je kan dit bestand gewoon verwijderen en dan wordt er weer een nieuw bestand aangemaakt. Je kan hem vinden in de map: 'Mijn Documenten > GTA San Andreas User Files'. Als je dat verwijdert hebt zal hij het waarschijnlijk weer doen. Als dat niet het geval is zou je even moeten kijken wat de instellingen zijn dat had ~Mario~ al uitgelegd hoe je dat kunt bekijken. Die videokaart die jij hebt had ik ook en ik vondt hem eigenlijk wel goed voor Gta San Andreas, maar omdat ik ook meer games ging spelen wou ik meer Kwaliteit hebben dus daarom heb ik een nieuwe gekocht. Dat is overgens niet een slecht plan, maar hij kan nog gewoon door gaan hoor. Ik kan je ook nog wel even een logische be-redenering geven waarom hij waarschijnlijk niet laad. Je hebt de instellingen van GTA San Andreas té hoog gezet waardoor hij niet meer kan laden en daarom laad hij niet meer goed. Het kan wezen dat ik het mis heb, maar zo gebeurde het bij mij wel. Het is ook niet nodig om een nieuwe videokaart te kopen. Het argument dat een pc vast loop als het te snel gaat geloof ik niet ~Mario~ ik weet niet hoe je daar aan komt, maar daar klopt niks van. Het loopt juist vast als het te sloom gaat en als de pc geen zuurstof oftewel snelheid toe gedient krijgt. Daarom moeten de instellingen lager waardoor je een hogere speel ervaring kan beleven. Heb je een snelle pc die het makkelijk aan kan dan moet je de instellingen hoog zetten, want dan kan je echt genieten van het spel als je begrijpt wat ik bedoel. Ook met het argument van Drivers updaten ben ik het eens, maar het is geen hoofdoorzaak. De game : Need for Speed Most Wanted heb ik niet dus daarbij kan ik je helaas niet helpen, mischien als iemand anders hem heeft kan hij of zij je wel helpen, maar daar heb ik totaal geen ervaring mee met dat spel. Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost is en dat je met mijn hulp ook weer verder kan met spelen. Mocht er daarnaast nog wat anders zijn zeg het maar gerust hoor! Reageren
Eli R Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 Dit hoeft niet aan de videokaart te liggen, sluit alle programma's die je aan het draaien bent af behalve de noodzakelijke, en kijk of GTA SA en NFS dan werken, als ze dan nog steeds niet doen is het hoogstwaarschijnlijk wel je videokaart. Reageren
RedNeck Geplaatst: 26 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 dus wat kan ik nu het beste doen dan Reageren
SummerBase Geplaatst: 26 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 Als je nou even onze berichten leest dan kun je zien wat je kunt doen, je kunt je overbodige programma uit zetten door middel van Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) > Processen. Daar kan je de niet nodige .exe's uitschakelen door middel van het systeem klik op het programma (.exe) en druk op delete, natuurlijk in het Taakbeheer. Dan kan je gaan kijken wat voor videokaart je hebt, dat doe je met de truc van ~Mario~ als je zijn bericht hebt gelezen. Daarnaast kan je de instellingen lager zetten de reden lees je in mijn bericht hier een aantal posts boven. Zet bijvoorbeeld de Visual FX omlaag en de Drawdistance kun je omlaag zetten. Ook kan je de Anti-alias uitzetten die doe je allemaal in options vanuit het hoofdmenu van San Andreas. Daarnaast zei ~Mario~ ook dat je je drivers moet updaten. Dit zijn kleine stuurprogramma's dat je videokaart goed cominuceert met de andere hardware bijvoorbeeld je moederbord. Ook heb ik gezegt dat je de GTA_SA.set moet verwijderen in de map 'Mijn Documenten > GTA San Andreas User Files'. Dan worden de instellingen ge-reset en dan kan je als het goed gaat weer spelen. Dus als ik jou was zou ik onze posts even door lezen en dan kom je met vragen niet eerder, is dat een goede afspraak? Mocht er verder nog iets anders zijn dan het probleem hier zeg het dan maar! Reageren
RedNeck Geplaatst: 26 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 augustus 2006 ik zal wel even wat meer uitleggen wat er precies aan de hand is met nfs mw ik had er al eerder probs mee dus is er iemand gekomen om het te fixen het bleek dus dat mijn dvd drive niet goed was dus heb ik een nieuwe gehad. toen werkte hij goed maar toen ging mijn beeldscherm naar de knoppen want er was iets met de kleuren toen hebben we weer zon expert laten komen en toen nam hij mijn beeldscherm mee om te kijken of het te maken was en mocht ik een beeldscherm lenen. toen werkte het spel niet nu hebben we laatst een nieuw beeldscherm aangeschaft. en het spel werkt nog niet. het gekke is dat deze fout die hij nu geeft dat ik die al eens eerder heb gehad met dit spel. dus ik snap het nu echt niet meer Reageren
Goliat Geplaatst: 27 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2006 (bewerkt) Welke beeldschermen hebben jullie dan wel allemaal gehad? Als ik het zo hoor lijkt het wel alsof het aan het beeldscherm ligt, wat best onwaarschijnlijk is omdat ik eigenlijk nooit mensen hoor die problemen hebben dóór hun beelscherm. Je zou even kunnen posten welk beeldscherm je nu hebt en welk beeldscherm je had toen hij het nog deed. Verder zou ik ook nog even doen wat Mario zei, drivers updaten, gewoon de naam van je videokaart op google intikken en naar een bruikbare download-link zoeken. Dan nog wat, zat er bij je huidige beeldscherm soms ook software? even instaleren lijkt me dan. Bewerkt: 27 augustus 2006 door Goliat Reageren
Assassin Geplaatst: 29 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2006 het gekke is dat deze fout die hij nu geeft dat ik die al eens eerder heb gehad met dit spel.dus ik snap het nu echt niet meer Welke fout geeft hij nu aan? Reageren
RedNeck Geplaatst: 30 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 met nfs mw is het gelukt maar gta sa wil nog steeds niet met alle dingen die jullie hebben gezegt Reageren
RedNeck Geplaatst: 4 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2006 wat zou ik nou nog voor gta sa kunnen doen want ik kom er zelf totaal niet uit Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 4 september 2006 Rapport Geplaatst: 4 september 2006 (bewerkt) Hey, goed dat ik dit topic lees, ik heb zelfeen redelijk goede videokaart die een resolutie van 1280 × 1024 ondersteund, maar als ik in SA mijn resolutie op zijn hoogst heb dan sluit het programma weer af hoewel mijn videokaar het als het aan mij ligt hoort te ondersteunen kan hij niet goed omgaan met GTA SA op deze resolutie. wat heb ik gedaan: resolutie 1 tandje omlaag gezet en klaar is kees. zo simpel is de oplossing. dit was bij mij geloof ik in de combinatie met de downgrader. als dit is gelukt meld het dan even Edit: forceware is de oplossing. dit vind je op de nvidia site, zoek gewoon naar forceware Bewerkt: 4 september 2006 door .::FLIPKIP::. Reageren
RedNeck Geplaatst: 4 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 september 2006 (bewerkt) kan je dat gewoon downloaden en zo jah zou je een link kunnen geven en dat met resolutie lager zetten werkt niet Bewerkt: 4 september 2006 door The Spanierd Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 5 september 2006 Rapport Geplaatst: 5 september 2006 (bewerkt) Er zijn verschillende soorten forceware, ik he deze forceware gebruikt: >>>Download<<< Weet wel zeker dat je een legitieme windows xp heb, je ziet dat aan het stickertje op je pc met een xp logo. als je de driver installeerd kan het zijn dat het logo niet klopt, dat was bij mij zo. trek hier niets van aan, als je tenminste windows XP hebt. anders werkt deze driver niet en krijg je een instabiel systeem. bij mij was het zo dat toen ik windows XP opnieuw opstartte dat hij bij het afsluiten overschakelde op de resolutie van 640 × 480. geen zorgen, als het goed is heb je die resolutie weer normaal wanneer je pc weer is op gestart, vertel trouwens eerst even welke videokaaart je hebt, het kan zijn dat deze forceware niet coplitabel is met je videokaart! deze kaarten zijn complitabel met de driver: >>>Zie Hier<<< Hopelijk weet je nu genoeg. Bewerkt: 5 september 2006 door .::FLIPKIP::. Reageren
RedNeck Geplaatst: 6 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 september 2006 ik heb een nvidia geforce TI 4200 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.