Jump to content

Gemodde Auto's in het spel zetten.


VforV

Recommended Posts

Ik heb een auto van GTAGames.nl gedownload voor GTA Vice City. Het is een BMW M6 en hij vervangt de Virgo. Om auto's in het spel te zetten heb je de IMG Tool nodig, die heb ik dus ook gedownload. In de Readme van de BMW staat het volgende:

GTAgames.nl - Voertuigen Mod

BMW M6

--------------------------

De BMW vervangt de Virgo

Plaats deze regel in het bestand Handling.cfg

Verder de 2 bestanden die bij je pakketje zitten plaatsen in gta3.img

Dit doe je met de IMG Tool, die kun je downloaden op GTAgames.nl

Voor vragen kun je op ons forum terecht

Veel plezier!

-Handling line:

VIRGO 1650.0 1.7 4.5 1.4 0.0 -0.02 0.25 75 0.74 0.65 0.50 5 225.0 18.0 R P 3.5 0.67 1 26 1.0 0.12 0.2 0.56 35000 0.25 -0.15 0.5 0.3 4000101 0 1

-- Hosted on GTAgames.nl --

Er staat dat je een regel in het bestand Handling.cfg moet plaatsen. Maar het probleem is dat ik 'Handling' niet kan openen. Welk programma heb je hiervoor nodig om dit bestand te kunnen openen? Zou iemand me willen vertellen welke regel (de handling line :?) ik in Handling.cfg moet plaatsen en hoe je een auto in het spel zet met de IMG Tool?

Alvast bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een auto van GTAGames.nl gedownload voor GTA Vice City. Het is een BMW M6 en hij vervangt de Virgo. Om auto's in het spel te zetten heb je de IMG Tool nodig, die heb ik dus ook gedownload. In de Readme van de BMW staat het volgende:
GTAgames.nl - Voertuigen Mod

BMW M6

--------------------------

De BMW vervangt de Virgo

Plaats deze regel in het bestand Handling.cfg

Verder de 2 bestanden die bij je pakketje zitten plaatsen in gta3.img

Dit doe je met de IMG Tool, die kun je downloaden op GTAgames.nl

Voor vragen kun je op ons forum terecht

Veel plezier!

-Handling line:

VIRGO 1650.0 1.7 4.5 1.4 0.0 -0.02 0.25 75 0.74 0.65 0.50 5 225.0 18.0 R P 3.5 0.67 1 26 1.0 0.12 0.2 0.56 35000 0.25 -0.15 0.5 0.3 4000101 0 1

-- Hosted on GTAgames.nl --

Er staat dat je een regel in het bestand Handling.cfg moet plaatsen. Maar het probleem is dat ik 'Handling' niet kan openen. Welk programma heb je hiervoor nodig om dit bestand te kunnen openen? Zou iemand me willen vertellen welke regel (de handling line :?) ik in Handling.cfg moet plaatsen en hoe je een auto in het spel zet met de IMG Tool?

Alvast bedankt! :)

Voor zover ik het nog weet moet je die handling.cfg openen met je kladblok. Ik heb trouwens op GTAGames ook nog wat gevonden. >Klik< En ik wil ook wel even uitleggen hoe je een auto instaleert; dan edit ik zo mijn bericht.

--------------

Auto's in het spel zetten via de IMG tool is niet zo moeilijk als je het eenmaal doorhebt, natuurlijk moet je hem eerst downloaden dan kan >hier<. Dan download een auto, zodra je dat hebt gedaan pak je het bestand uit. Als het goed is komen daar een .dff en een .txd bestand uit. Ga nu in de IMG Tool naar File > open. Open de GTA3.

Je hebt bijvoorbeeld een nieuwe auto gedownload die de Vincent vervangt, als het goed is heten je gedowloade bestanden ook zo. Ga nu in de IMG tool naar edit > find. Typ daar in vincent.dff, ga dan naar commands > delete. Zoek nu het bestand op van je gedownloade auto dit doe je door naar commands > add te gaan. De orginele vincent.dff is verwijderd nu en de van de gedownloade auto is geplaats.

Ga nu weer naar edit > find en zoek op vincent.txd. Ga dan naar commands > delete. Zoek nu het bestand op van je gedownloade auto dit doe je door naar commands > add te gaan. De orginele vincent.txd is verwijderd nu en de van de gedownloade auto is geplaats.

Ga nu naar commands > rebuild archive. Je bent klaar!

Bewerkt: door -Matthijs-
Link to comment
Delen op andere websites

De Handling.cfg kun je waarschijnlijk niet openen omdat het 'Alleen Lezen' aan staat :Y . Ga op het bestand staan druk dan op de rechter muisknop en ga dan naar Eigenschappen. Er staat een Vinkje bij 'Alleen lezen' druk hierop om het uit te schakelen.

Als het dit niet is zou ik echt niet weten :N:puh: .

Bewerkt: door ASPHALT
Link to comment
Delen op andere websites

De Handling.cfg kun je waarschijnlijk niet openen omdat het 'Alleen Lezen' aan staat :Y . Ga op het bestand staan druk dan op de rechter muisknop en ga dan naar Eigenschappen. Er staat een Vinkje bij 'Alleen lezen' druk hierop om het uit te schakelen.

Als het dit niet is zou ik echt niet weten :N:puh: .

Alleen lezen stond inderdaad aan. Maar daar ligt het niet echt aan. Ik zoek een programma om dat bestandje te kunnen openen. Als ik het aanklik 'zegt' Windows dat hij het bestand niet kan openen omdat ik er het juiste programma niet voor heb.

vcopencb4.jpg

Edit: Ik kan het bestandje openen met Kladblok.

Bewerkt: door VforV
Link to comment
Delen op andere websites

Het lukt nog steeds niet. Ik kan het niet verwijderen, dan komt er dit:

error1ft7.jpg

Ook 'Replace' lukt niet:

error2wx3.jpg

Heeft iemand een oplossing?

@ gangster28: Ja, dat had ik te laat door. Ik dacht in de eerste plaats dat het hier thuishoorde omdat het ook over GTA Vice City gaat, maar goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet ''alleen lezen'' van je hele gta map afhalen, dus ook alle bestanden en submappen. Dat word automatisch gevraagd als je bij eigenschappen alleen lezen wegvinkt op de map C:\program files\Rockstar Games\GTA VC. Ook mag GTA niet aanstaan (alt + tab) als je de gta3.img opent en mogen ook geen andere programma's de bestanden inlezen, zoals de mapviewer. Ook moet je niet voor replace kiezen, maar eerst verwijderen met de delete optie, en dan toevoegen met de add optie. Als laatste moet je rebuilt archive kiezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt, Wazuup, nu kon ik hem verwijderen en vervangen. Nadat ik de Virgo eindelijk gevonden had was er in plaats van de BMW M6 is er nu een onafgewerkte Virgo. :{ Op de laatste screen is de voorruit gebroken.

Plaatjes:

virgoslechtja0.jpg

virgoslecht2kx4.jpg

virgoslecht3is1.jpg

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en heeft iemand een oplossing?

Kan je ook geen ander model van auto kiezen want de Virgo is zeldzaam.

Mag je saven met mods?

Bewerkt: door VforV
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hem ook geinstalleerd op de virgo om te kijken of ik hetzelfde hier heb, maar na een half uur zoeken naar dat ding had ik er ook wel weer genoeg van. Je kan de mod ook installeren op een ander voertuig, maar dit kan soms chrases veroorzaken. In ieder geval heb ik het gedaan met de infernus. Wat je moet doen is de bestanden die in de rarfile van de mod zaten (virgo.txd en virgo.dff) te renamen naar infernus.txd en infernus.dff en vervolgens in de gta3.img de orginele infernus bestanden te verwijderen en de nieuwe toe te voegen. Kies dan voor rebuild archive. Open de handling en druk op ctrl+F en zoek op de naam infernus. Als je de handlingregel van de infernus hebt gevonden, vervang je die met die uit de readme. Maar let op:

VIRGO 1650.0 1.7 4.5 1.4 0.0 -0.02 0.25 75 0.74 0.65 0.50 5 225.0 18.0 R P 3.5 0.67 1 26 1.0 0.12 0.2 0.56 35000 0.25 -0.15 0.5 0.3 4000101 0 1

Moet veranderd worden naar:

INFERNUS 1650.0 1.7 4.5 1.4 0.0 -0.02 0.25 75 0.74 0.65 0.50 5 225.0 18.0 R P 3.5 0.67 1 26 1.0 0.12 0.2 0.56 35000 0.25 -0.15 0.5 0.3 4000101 0 1

Want anders heeft het geen effect op de infernus. Succes ermee ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, dat gaat niet goed. Ik heb een vliegendsvlugge videotutorial voor je gemaakt waarmee het toch echt zou moeten lukkken. Vergeet van te voren niet alleen lezen van je hele gta map af te halen. Voor anderen die deze videotut downloaden, het is niet uitgebreid en richt zich vooral op het probleem van VforV.

Download

Ik hoop dat het nu gaat lukken,

Wazuup

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...