joshoon Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 hey, ik heb eigenlijk een probleem, vanaf 2 weken terug kan ik niet sommige toepassingen openen. zoals me server van SA-MP. of IMG Tool of meerdere programmatjes en wat me ook opvalt is als ik een programmatje opstart als net me pc aan is dan klik ik bijvoorbeeld MSN aan en dan opent hij een andere. en ook als ik me pc opstart opent hij ook realplayer en ineens de map program files. maar het ergste is dus dt ik sommige toepassingen niet kan openen. weet iemand wat het probleem kan zijn? (trouwens: gisteren wou het wel heel even maar nu niet meer) alsvast bedankt greetz joshoon Reageren
SummerBase Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 Ik vraag me ook eigenlijk af hoe dit zou komen. Het is een lastig probleem, maar laten we er even naar gaan kijken. Ik kan wel een klein beetje inschatten wat het probleem kan wezen. Heb je eventueel enig idéé of er ook spyware op je computer aanwezig is? Spyware is een stukje software die dingen aan kan passen zonder het te vragen ook neemt spyware vaak informatie mee en zend het aan de maker. Je kan ook last hebben van een virus. Nou kan je dit wel gaan scannen, maar dan moet je dat wel aan de praat krijgen. Je hebt vast wel een virusscanner dus dat lijkt me niet zo moeilijk, als je het niet in de normale Window(s) Mode kan doen moet je het in de Veilig(e) modus doen. Dit gaat gemakkelijk: Druk direct als je de computer aanzet op F8. Je zou eventueel direct bij het opstarten onnodige processen uit kunnen schakelen dit doe je door middel van Ctrl + Alt + Del(ete) oftewel Taakbeheer. Schakel de volgens jou onbelangerijke processen uit, mischien kan het komen dat je computer te weinig geheugen heeft waardoor het traag loopt. Het kan ook nog wezen dat je HiJack log vol rotzooi zit, dat is een lijst met opstartproceduré's als ik me niet vergis. Daar kan ik je niet bij helpen, maar daarvoor verwijs ik je door naar 'dit' forum en dan Systeembeveiliging, daar zitten experts. Verder is het een lastig probleem maar ik denk toch dat er rotzooi op zit. Ik hoop dat je hier eventueel wat aan hebt, ik kan de situatie ook moeilijk indenken omdat ik het zelf nog niet heb mee gemaakt, maar ik zal je blijven helpen totdat hij het weer normaal doet. Reageren
joshoon Geplaatst: 30 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 nou alles werkt het meest al maar er zijn ook veel toepassingen die niet willen en ik scan elke week op virussen en spyware maar net wat je ook zei: weinig geheugen ik heb op stadion C 9,46 GB en op stadion D 102 GB ik heb stadion C al zowat op gemaakt maar ik zet nu meestal al me programmatjes op stadion D maar mijn PC geeft inerdaad welleens aan dat er onvoldoende virtueel geheugen is terwijl er wel genoeg is lijkt me zo een het is een nieuwe pc laatst net gekocht Reageren
SummerBase Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 (bewerkt) Raar probleem, maar we gaan het even bekijken. Je zegt dat je zo enorm veel geheugen hebt, maar dat kan niet kloppen dat is de opslag capaciteit op de Hardeschij(ven)f. Ik bedoel eigenlijk het werkgeheugen dat is eigenlijk viritueel geheugen. Dat zijn 1 á 2 van die stroken/latjes op het moederbord. Je vindt het bij: Taakbeheer: Ctrl + Alt + Del > Onderin. En je geeft zelf al aan dat je soms onvoldoende viritueel geheugen hebt. Ik weet uit ervaring dat je dan te weinig werkgeheugen hebt. Dat kan dus katastrofaal mis gaan als je té veel processen opstart aan het begin. Deze processen hoeven niet door jou gestart te worden, maar ook door de computer zelf. Daarom moet je die overbodige processen/programma's uitschakelen in de Veiligemodus of tijdens het opstarten. Het is een lastig probleem, maar als we er niet uit komen lijkt het mij verstandiger om je computer de formateren dat betekend dat je de Partitie(schijf) waar Windows op staat leeg maakt zodat Windows er weer op kan. Algoed je moet dus gewoon overbodige programma's uitschakelen. Als dit nog niet wil lukken kunnen we kijken of er enige oplossing is door middel van het kopen van een extra viritueel geheugen oftewel Werkgeheugen. Ik hoor nog wel van je! Edit: Assisin - Had ik dat al niet gezegt. Bewerkt: 30 augustus 2006 door SummerBase Reageren
Assassin Geplaatst: 30 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 Het kunnen een paar mogelijkheden zijn 1. Je draait veel te veel zware programmas tegelijk. 2. Je hebt last vann een virus/worm of spyware/adware 3. Je hebt te weinig RAM geheugen. Kun je naar start gaan, dan uitvoeren. Dan in die balk dxdiag typen. Druk dan op enter, en laat 'm een tijdje laden. Als het goed is krijg je dan een scherm met systeeminfo. Zou je hiervan een screenshot kunnen maken? Heb je mischien last van popups die voortdurend op je scherm komen terwijl je dit helemaal niet wilt? Groetjes, Assassin Reageren
joshoon Geplaatst: 30 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 augustus 2006 Het kunnen een paar mogelijkheden zijn1. Je draait veel te veel zware programmas tegelijk. 2. Je hebt last vann een virus/worm of spyware/adware 3. Je hebt te weinig RAM geheugen. Kun je naar start gaan, dan uitvoeren. Dan in die balk dxdiag typen. Druk dan op enter, en laat 'm een tijdje laden. Als het goed is krijg je dan een scherm met systeeminfo. Zou je hiervan een screenshot kunnen maken? Heb je mischien last van popups die voortdurend op je scherm komen terwijl je dit helemaal niet wilt? Groetjes, Assassin screenshot is geregeld: ik heb computernaam wel door getreept maar volgens mij kujn je daar toch niks mee maarja kijk maar even Reageren
Assassin Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 (bewerkt) Processor is snel genoeg en je hebt genoeg ram geheugen. Waarschijnlijk draai je te zware programma's. Druk op Ctrl- alt - delete en klik dan op de tab "processen". Klik dan op het grijze vak waar "Gebruikersnaam" in staat. Nu zitten alle processen die je account gebruikt bij elkaar, zodat je niets over het hoofd ziet. Selecteer de processen die je niet nodig hebt en klik op "Proces beëindigen". Je kunt meestal aan de naam zien wat het is(bijv winamp.exe is winamp, firefox.exe is firefox) Alles wat er vaag uit zit kan ook weg(bijv mssgzk.ee of iets dergelijks vaags). Als je parongeluk je antivirus afsluit ofzo, kun je die gewoon weer openen met een snelkoppeling op je bureablad of van het menu start. Denk er ook aan om ongebruikte programmas af te sluiten. Vergeet ook niet je pc te scannen op spyware/adware met programma's zoals ad-aware. Een goede aanrader is Hitman Pro. Dit is een compilatie van alle goeie programmas in 1. Het scannen op virussen is ook heel belangerijk, dus neem een antivirus. Een gratis aanrader is AVG. Ik hoop dat je hier mee een beetje verder komt. Denk er ook aan dat programma's zoals limewire, kazaa en bittorrent heel zwaar zijn voor je pc. Als je deze aan hebt staan is de kans groot dat dat de oorzaak is! @Summer, Ja , maar je legde het zo ingewikkeld uit dat zelfs ik het niet meer begreep Nu heb ik een beetje een korte uitleg gegeven, dus als je nog wat toe te voegen hebt... Bewerkt: 31 augustus 2006 door Assassin Reageren
joshoon Geplaatst: 31 augustus 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 (bewerkt) ik verwijder trouwens niet veel van proccesen omdat ik altijd bang ben dat ik een verkeerde verwijder. maar kan ik taskmgr.exe verwijderen? omdat hij wel wat van de pc gebruikt. en alle beetjes helpen maar wat wel zo is als ik een toepassing heb die niet aanwil en ik pak hem in een rar bestand. dan doetie het wel. (trouwens AVG had ik al maar Hitman PRO niet dus nog bedankt daarvoor ) Bewerkt: 31 augustus 2006 door joshoon Reageren
Assassin Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 Je kan gewoon alles verwijderen. Als je iets verkeerds verwijderd kan je gewoon je pc opnieuw opstarten, en dan zijn ze allemaal weer terug. taskmgr.exe is je Task Messenger, dus dat scherm wat je gebruikt als je ctrl-alt-delete drukt . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.