Donwell Geplaatst: 31 augustus 2006 Rapport Geplaatst: 31 augustus 2006 (bewerkt) Hallo, In deze tutorial ga ik jullie uitleggen waar de Alpha-Channel voor dient, en wat je er mee kan doen. Hopelijk hebben jullie er iets aan!! Benodigdheden: TXDWorkshop (wel eerst inloggen!) IMGTool 2.0 (ook hier eerst inloggen!) Paint (inbegrepen bij Windows) De Alpha-Channel: Info De Alpha-Channel zul je in iedere txd vinden, en meestal is hij wit. Soms zie je er ook zwarte dingen tussen. Maar waar dient dit allemaal voor?? Wit: Zorgt ervoor dat je dit in-game ziet Zwart: In de AC zul je ook zwarte dingen zien, niet altijd. Zwart zorgt ervoor dat je dit niet ziet Grijs: Weinig voorkomend. Dit zorgt ervoor dat iets doorzichtig wordt, bijvoorbeeld een garagedeur De Alpha-Channel: Aan het werk Nu ga ik jullie eens aan het werk zetten. Ik neem aan dat jullie weten hoe paint, TXDWorkshop en IMGTool werken. We gaan aan de slag met: Wit/Grijs en met Wit/Zwart. Eerst gaan we met Wit/Grijs aan de slag, we gaan een garagedeur doorzichtig maken. Ik doe de garagedeur van Wheel Arch Angels. Open in de IMGTool gta3.img, en zoek naar subshops_sfs.txd, en exporteer deze naar een willekeurige plaats. Open dit bestand nu met TXDWorkshop, en zoek de garagedeur op. Als het goed is ziet het er nu zo uit: >>KLIK<< Exporteer deze garagedeur nu als .bmp naar je map, en open hem met paint. Maak de gehele achtergrond blauw, dan moet het er zo uit zien: >>KLIK<< Zet er nu wat strepen neer, zoals dit: >>KLIK<< Sla hem nu op, en import hem in TXDWorkshop. Hij vervangt nu het origineel. Nu moeten we nog zorgen dat het blauw doorzichtig wordt. Ga terug naar paint, en zorg ervoor dat het er zo uit komt te zien: >>KLIK<< Sla hem op als: ws_rollerdoor_silver2_A (of hoe het TXD'tje ook heet). De A staat voor Alpha. Vervang deze met de Alpha-Channel in TXDWorkshop. Zet nu de Alpha-Channel aan, klik 2x op het bestand van de garagedeur (niet het plaatje!). Nu kun je de Alpha-Channel aanzetten. Sla nu de TXD op, en vervang hem met de originele in IMGTool (maak wel eerst een backup!). Start nu SA op en rijd naar je lokatie, in mijn geval Wheel Arch Angels. Aanshouw het resultaat!! Vervolg (wit/zwart) komt nog, daar ga ik later mee bezig. Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad! Bewerkt: 2 september 2006 door Donwell Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.