chopperboy Geplaatst: 2 september 2006 Rapport Geplaatst: 2 september 2006 ej mense heb wat car mods voor SA maar weet niej hoe k ze moet installeren hep je een programma nodig of zoiets?? Reageren
Typhoon Geplaatst: 2 september 2006 Rapport Geplaatst: 2 september 2006 (bewerkt) Hier heb je inderdaad een progamma voor nodig, je hebt 2 progamma die je kunt gebruiken, de 1e is 'IMG-Tool 2.0', hier moet je alles handmatig doen, dus je kunt nog eens foutjes maken. Dit progamma is wel het handigst als je grote mods wilt installeren. 'IMG-Tool 2.0' kun je hier downloaden [ Let op: je moet je hier wel registreren/inloggen om het bestand te kunnen downloaden] Wanneer je een mod hebt gedownload open je hem eerst met 'Winrar', dit progamma kan je hier downloaden. Je zou het ook met Winzip kunnen doen maar ik raad Winrar aan, je moet dit progamma veel gebruiken als je mods wilt downloaden. Wanneer je 'Winar' nog niet helemaal snapt raad ik je aan om even in dit topic te kijken, hier heeft 'Ikkes' het kort maar krachtig uitgelegd. Wanneer je het bestand dus uitgepakt hebt open je eerst de Readme (Leesmij) In de Readme staat uitgelegd hoe je de modifactie moet installeren, deze manier kun je opvolgen, maar jammer genoeg staat het in een Readme niet altijd perfect uitgelegd. Daarom heeft een lid van dit forum genaamd Eclipse een tutorial over het installeren van een automod geschreven, deze tut is speciaal voor 'IMG-Tool'. Het voorbeeld is wel met de 'Vice City' versie van 'GTA' gedaan, maar met 'San Andreas' is het eigenlijk het zelfde. Je kunt de tut hier bekijken. 'IMG-Tool' is heel handig hiervoor maar je kan een iets makkelijker progamma voor beginners nemen, dit progamma heet 'San Andreas Mod Installer' (SAMI) Ik ga je nu uitleggen hoe dat werkt: Eerst moet je SAMI downloaden, dit kun je hier doen [Je moet je hier ook inloggen/registreren] Als je hem gedownload hebt zoek je eerst de gedownloade mod op, dan verplaats je hem naar het bureaublad. [hierdoor kan je hem makkelijker vinden] Installeer dan SAMI, als je deze geinstaleerd hebt start je hem op, dan zal er een schermpje komen waar Install a mod en nog een paar dingen zullen staan, de Install a mod button is het belangrijkst, klik daar op, dan krijg je dit: Bij "San Andreas Directory moet je de plaats opzoeken waar jij GTA San Andreas hebt geinstaleerd (normaal is dat Deze Computer ---> C-Schijf --> Program Files --> Rockstar Games --> GTA San Andreas) Bij Mod Location zoek je de plaats op waar de mod staat, we hebben hem net naar het bureaublad verplaatst dus hij staat daar. Als je dat gedaan hebt druk je op Continue, dan krijg je dit: Druk dan weer op Continue, typ dan de naam bij Custom Vichicle Name in, deze naam zie je niet in het spel maar is alleen voor de back-up. Laat de rest zo staan en druk dan op Install Met SAMI gaat het dus bijna automatisch, wanneer je deze stappen hebt uitgevoerd start je je GTA SA op en controleer je dat je voertuig mod goed is geinstalleerd. Nog even een handige tip voordat je gaat modden. Maak eerst even een backup van GTA San Andreas. Dit zorgt ervoor dat je het spel orgineel op je pc hebt staan en je hem niet opnieuw hoeft te instaleren als je pc crasht door een foute mod. Backuppen is niet lastig je doet het zo: Kopieer de 'GTA San Andreas' map die op de locatie staat die ik hierboven gegeven heb, plak de map dan ergens anders en noem hem 'GTA San Andreas 2' of 'GTA San Andreas Orgineel', wat je maar wilt. In iedergeval veel succes! En wanneer je nog vragen hebt beantwoord ik of iemand anders ze graag. Bewerkt: 2 september 2006 door Typhoon Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 september 2006 Rapport Geplaatst: 2 september 2006 Dit topic staat niet op de juiste plaats. Overig had je de zoekfunctie gebruikt dan was je meerdere resultaten tegen gekomen hoe je car mods moet installeren. Ik vraag aan een Gmod dit topic te moven naar overige hulp in het modding fora. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.