Jump to content

tekst veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Is het mogelijk om de tekst die in beeld komt te wijzigen?

Bijvoorbeeld als er busted normaal komt te staan dat ik er bijvoorbeeld kan zetten:"opgepakt".

Of als je ene missie doet dat er dan onderin het scherm komt te staan wat ik zelf zo heb ingesteld(/gemod).

Als dit kan dan ook het liefste te vermelde hoe je dit doet :puh: .

greetz,MM :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Hiervoor moet je de GXT editor gebruiken. Die kan je hier vinden.

Als je het programma geopend hebt moet je een .gxt bestand openen uit de data map van gta2.

Als ik het goed heb is e.gxt de Engelse tekst. (Natuurlijk eerst een backup maken.)

Nu krijg je héééééééééééél veel tekst die je gewoon kan veranderen. Busted, wasted en de teksten in het menu staan bijna helemaal onderaan.

Als je klaar bent gewoon opslaan en het is klaar.

Bewerkt: door maarte41
Geplaatst: (bewerkt)

Ja, hiermee kan je alles veranderen. Zelfs de aftitteling, plaats- en autonamen.

Bewerkt: door maarte41
Geplaatst:

Heb al wat teksten zitten veranderen en nu kom ik de tekst tegen:PLEASE REPORT DEAD BRIEF TO ALAN JACK AND WILLY MILLS!.

En ik zou echt niet weten wat het betekent,heb al op verschillende vertaalsite's gekeken,maar dan krijg ik iets van molens enzo.. :bonk: .Dus als iemand zou willen zeggen wat het betekende zou ik al heel wat verder zijn. _O_

greetz,MM :cya:

Geplaatst:

Er staat:

"AUB RAPPORTEER KAPPOTE TEXT AAN ALAN JACK EN WILLY MILLS"

Ofzoiets. Sommige dingen kunnen vertaalers niet hebben, zoals zelfgemaakte woorden.

Er zijn ook andere REPORT DEAD BRIEF texten... vraag me af hoe ze op het scherm eruit zien...

En heb zelf een vraag... weet iemand of het uitmaakt of je GXT bestant anders is dan die van je tegenstander in multiplayer, als verschillende zijn toegestaan?

Vraagde me al altijd af of je kan multiplayer doen met bijde andere GXT bestanden...

Geplaatst:

Op WikiGTA vind je een eenvoudigetexting tutorial, waar je ook een aantal extra functies kunt vinden. Als je een eigen missie schrijft, kun je de teksten oproepen met een DISPLAY_BRIEF ( ID ).

De DEAD BRIEF teksten worden niet ingame gebruikt, en zijn waarschijnlijk een overblijfsel van het bèta-testen van GTA2. Als je ze wilt zien, kun je even een eigen scriptje schrijven met een DISPLAY_BRIEF met één van de DEAD_BRIEF IDs.

Wat betreft verschillende teksten bij multiplayer: Ik heb het zelf nooit geprobeert, maar ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Het spel roept de teksten op van je eigen .gxt-bestand, en dit hoeft natuurlijk niet dezelfde zijn. Je kunt immers ook multiplayer spelen met verschillende taalinstellingen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...