Hanz Geplaatst: 3 november 2004 Rapport Geplaatst: 3 november 2004 Als ik in Vice City een auto wil installeren door de GMI (Gta Mod Installer) te gebruiken, crasht het systeem vlak voordat een nieuw spel of gesaved spel wordt geopend. Bij de eerste vijf auto's ging het goed, nu lukt het met geen één auto meer, opnieuw installeren en de procedure herhalen werkt niet. En als ik dmv de backup de installatie ongedaan maak, blijft het systeem crashen totdat ik het spel opnieuw geinstalleerd heb. Ik gebruikte de juiste vervangende auto, zoals die in de readme van de nieuwe cars staat. Wie kan me hierbij helpen? Zo kan ik niet één auto installeren en daar baal ik behoorlijk van. Greetz Hanz Reageren
X-TX Geplaatst: 3 november 2004 Rapport Geplaatst: 3 november 2004 (bewerkt) weet je ga gewoon naar www.vcmdb.tk download daar vcmm, op die site vind je dan ook allemaal dingen die je met vcmm kan installeren het is 100x makkelijker dan gta installer. ik heb heel oud stuk tekst over ik had eerst een site en had dit er op staan maar tsja ik had geen zin meer om de site te ounderhouden en voor te betallen, en ben dus mee gekapt hier onder vind je dus de uitleg: Het installeren van mods en andere is voor sommigen nog steeds en raadsel daarom leg ik dat ff uit en ik geef de beste links met het meeste mods en auto’s enz. enz. ik zal eerst ff uileggen hoe je dat het beste aanpakt. Beste tot nu toe is VCMM (vice city mod manager) maar nog steeds is het niet het makkelijkste wat er is als je iets voor VCMM download. je krijgt en bestand mee dat heet bijvoorbeeld audiTT.vcm dat moet je doen in de map dat zich bevind in de VCMM folder.Om dat het snelst te vinden druk op Windows toets dat zit tussen Ctrl en Alt en letter E (Windows toets +E) dan krijg je als het goed is Windows verkenner klik op de petitie waar je VCMM hebt geïnstalleerd het kan F of D zijn maar bij meeste is het C ga daar naar toe klik dan op program files en dan op VCMM dan op mods en vcm je ziet dan automatisch ook en mapje dat heet 7.vcm die moet je niet verwijderen ( doe je bestand audiTT.vcm hier in ) want dat moet je ook installeren anders word geen 1 wiel van een auto die je er in zet veranderd in je vice city, als je dat allemaal hebt gedaan, klik dan op vcmm.exe en je ziet je audiTT.vcm daar tussen staan, klik eerst op Dmagic1 wheel mod ( dat was dat map 7.vcm ) installeer dit eerst en dan audiTT.vcm het beste is dat je back-up maakt van DATA en MODELS map in vice city folder maar wat zo goed aan vcmm is dat je de auto’s van vice city altijd terug kan doen maar soms is het zo dat het niet meer wil of er is een fout in de gedownloade bestand en dat het auto niet meer werkt of wat anders wat het meest bekend is dat je tijdens het spelen van het spel opeens en harde piep hoort en het spel uit gaat en verschijnt ( ben ff vergeten ) iets met unhandled exeption de nummers komen vaak van die ene auto weg als je dat audiTT hebt en je doet wat verkeerd krijg je een bericht bijvoorbeeld 0×00263 en weer andere auto heeft bijvoorbeeld 0×00547 dit kan ook komen tijdens het spelen dat betekend dat hij dat onderdeel dat je hebt verandert niet kan laden en dan krijg je zo'n bericht. dat is dus anders maar dat "0×00000" heeft te maken niet allen met het spel is ook voor het computer zelf het kan ook zijn voor je vidio kaart en als je daar iets fout mee doen en je doet je computer kan zijn dat je ook zo'n bericht krijgen maar ja zo kan ik wel door typen maar toch moet ik een keer aan andere mod Installer beginen en die heet GTA Mod Installer. deze is gemaakt voor gta 3 en gta vice city en deze werkt ook met .rar bestanden dat is wel mooi want voor vcmm moet je .rar bestanden uit pakken daar voor kan je WinRar downloaden op www.winrar.nl is ook mooi in het nederlands dus je zal het moeten snapen hier moet je verder niks doen je kan je zipbestand wel ingepakt laten zitten want je hoeft allen maar GTA Mod Installer aan te doen en kiezen wat je wil en daarna kies je waar de .zip bestand zich bevind en hij doet alles verder zelf je moet allen auto kiezen die je wil vervangen en wat andere dingen die je moet na kijken of ze wel klopen dat kan je lezen in readme die je mee krijgt. Let Op niet allen auto's willen vervangen worden. img tool. Ik heb bij het stukje over vcmm redelijk goed uitleg over het installeren van mods geschreven maar ik heb het nog niet over andere deel gehad met Img tool daar mee kan je ook je mods installeren en daar zal ik nu ff over hebben, als je img tool nog niet hebt, ga dan naar http://www.gtacrime.nl/downloads/mirror1.p...zip=imgtool_1.3 je moet ff wachten en het downloaden start van zelf als je sp2 (service pack 2) of hooger hebt zal er eerst een waarschuwing komen je moet gewoon op doewnloaden klikken als je dit hebt gedaan + het installeren moet je img tool aan doen en druk dan boven op het vakje met het volgende tekst "file " en dan op open ( ctrl+L ) ga je naar de schijf waar je je gta hebt geïnstalleerd en klik dan op models daar heb je een map in dat heet gta3.img als je dat hebt gedaan moet je ff wachten en later zie je heel veel tekst verschijnen als het goed is heb je bovenaan allemaal dingen die heten radar00.txd radar01.txd radar03.txd enz. enz. dat zijn de afbeldingen die je ziet op je radar kan je allemaal bekijken met een andere programma dat leg ik later nog wel uit, hier heb je allen de bestanden die heten .dff en .txd . .dff dat is het vorm van een auto bijvoorbeeld of een wapen of andere voorwerp je begrijpt het vast wel en .txd dat is het uiterlijk van dat gene dat is bijvoorbeeld het stuur van en auto of het licht dat je krijgt bij explosie van en bom en dat soort spul elke auto heeft wel en .dff en .txd, .dff is dan het vorm van de auto en .txd is hoe het stuur uitziet en de kleur van de stoelen in de auto de vorm van de banden of zeg maar die strepen die je dan op het gras ziet in gta vice city als je slijt dus als je net je nieuw helemaal vers auto download krijg je 2 of 3 bestanden mee dat zit in een .zip bestand dat kan je uitpakken dat hoeft niet per se want je krijgt precies dezelfde maar dan in andere map vorm maar is wel vaak handig want wat het uitpakken betekend in het Nederlands weet je wel denk ik dus het kan zo zijn dat je nog iets extra ziet als je het uitgepakt hebt zo als foto's van dat gene wat je hebt gedownload of wat andere misschien dmagic1 Wheel mod wat je dan ook moet installeren. die bestanden die je mee krijgt kan je met twee dingen in vice city doen (druk eerst op edit en dan op find en typ de naam van het bestand dat je mee kreeg het is meestal de naam die al in het spel zit zo als stinger en pony nou en typ dat in pony.dff of als je txd zoekt pony.txd meestal vind hij hem als je begint bij .dff en je bent klaar druk dan weer op edit en dan op find next dan zoekt hij het .txd bestand voor je)-(als je wat verwijderd hebt kan je de nieuw bestand weer er in doen met op commands en dan op add te drukken dan kan je kiezen waar het map zit en IMG tool doet het voor je er in) door img tool doen je kan het "replace" (vervangen) of je kan de oude "delete" (verwijderen) dan ben je hem ook echt kwijt en als je auto terug wil kan het niet meer daarom is het handig om een back-up te maken van de volgende mappen "data", "models" en "text" heel veel mods gebruiken deze mappen in de models map heb je de gta3.img bestand, generic nog meer dingen, en in die andere map daar naast vind je nog wat .col bestanden dat zijn zeg maar ook iets met het uiterlijk te maken van je auto's maar dat gebeurd zelden dat je daar iets mee moet doen daar heb je de colleditor voor nodig dat leg ik later nog wel uit, in de map data de naam zegt het al vind je bestanden, die zeg maar te maken hebben hoe mensen zich gedragen hoe en wat ze doen en hoe sterk ze zijn ook hoe krachtig je wapens zijn hoe je menu start en zo uit ziet in de map "maps" vind je de bestanden voor hoe de bruggen en gebouwen eruitzien en waar ze zich bevinden en wat andere. en in de map text vind je al het tekst bijna alles wat je moet lezen tijdens het spel dus ook de naam die je ziet als je in een auto stapt dus als je nieuwe auto hebt is het handig om de naam ook veranderen. nou en nu over die mods de belangrijke mappen heb ik al gehad en je snapt het hoop ik nou je kan kiezen uit en mod dat je stad verandert of je auto's, motoren, vliegtuigen, helikopters, het water, de bomen, noem maar op je hebt dus niet allen auto's al is het wat het meeste downloaden en toch geen moer wat van snapt wat meestal het gevolgen heeft dat je spel kapot gaat of dat het niet eens aan wil daarom moet je dit goed lezen voor je hier mee bezig gaat. de .dff en .txd moet je allen delete als het niet anders kan lees dan van de voren de readme daar staat in wat je daar mee moet doen het kan zijn dat .dff en .txd te groot is om te vervangen maar het kan zijn dat het niet eens wil delete dan is je gta tegen beschermd daar voor moet je naar het map van rockstar games en klik daar met rechter muis knop en dan op eigenschapen en dan op allen lezen zo lang door klikken tot er leeg vakje staat doe dan de eigenschapen window weg en als het goed is werkt het nu of je moet naar http://www.davidcrowell.com/downloads.html (let op deze bestand kan je niet altijd gebruiken maar paar dagen) als je die hebt gedownload volg de instructies en je bent dan klaar en je kan nu je vice city veranderen heel handig dingetje is dat heb lang naar gezocht maar goed. voor .col bestand kan je het beste de volgende downloaden http://www.gtagaming.com/pafiledb.php?acti...ion=file&id=154 druk dan op download er staat ook boven Edits .col , nou volg maar de readme die je mee krijgt en als het goed is heb je binnen kort je eigen auto in je spel maar ik kan je aanraden dat je het best vcmm of mod installir kan gebruiken dan bespaar je heel veel tijd. dit is alles wat ik je kan vertellen veel suc6 er mee als je nog iets mis hebt voeg me toe op msn Gta_modder (at) hotmail DOT com neophyte13-2 Bewerkt: 3 november 2004 door neophyte13-2 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.