Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey allemaal!

Nou ik heb dus een probleem met het instaleren van auto's de IMG tool werkt perfect en het is me al 3 keer gelukt, super! Maar ik heb nog meer downloads van deze site gehaald. Alleen daar kan ik het bestand niet van uitpakken en zie ik ook geen DFF of TXD file, hoe moet ik deze instaleren, bij sommige bestanden is het wel zoals hier is aangegeven (uitpakken en dan invoegen bij IMG) maar niet bij alle dus, kan iemand mij daar bij helpen?

Dan nog een vraag, ik heb ook een boot (Cortez Yacht) die ik in GTA VC wil zetten, hoe kan ik dat doen? Ook dit is geen bestand zoals je hem hier download, het is eigenlijk een bestand dat je download en daarna is er maar 1 bestandje in die map en die kun je niet uitpakken, wie kan mij hierbij helpen?

En ook wapens en extra's kun je in VC doen, maar hoe doe je dat? Ik heb echt geen idee, ik heb wel in de readme's gekeken maar daar staat meestal niets anders dan wat je ervoor nodig hebt...Wie o wie kan mij helpen?

En dan nog 1 laatste vraag, waarom staat deze handige handleiding niet gewoon bij de GTADownloads op een stickie? Dat je gewoon zegt zo download je het, werkt dat niet, ga dán naar het forum, want als ik bij jullie downloads kijk zie ik veel mensen die dom reageren door wéér te vragen hoe je dat instaleert (en nu dus gedeeltelijk nog niet ) , ik had eerst ook geen idee van dit stickie hier, maar is dat niet een handig idee?

Nou hoop dat iemand mij kan helpen!

Laterr

Geplaatst:
Hey allemaal!

Nou ik heb dus een probleem met het instaleren van auto's de IMG tool werkt perfect en het is me al 3 keer gelukt, super! Maar ik heb nog meer downloads van deze site gehaald. Alleen daar kan ik het bestand niet van uitpakken en zie ik ook geen DFF of TXD file, hoe moet ik deze instaleren, bij sommige bestanden is het wel zoals hier is aangegeven (uitpakken en dan invoegen bij IMG) maar niet bij alle dus, kan iemand mij daar bij helpen?

Kan je misschien even de link van de download geven, dan kan ik kijken wat er fout is, of wat jij fout doet. [Geef de link van de download niet van de site!]

Dan nog een vraag, ik heb ook een boot (Cortez Yacht) die ik in GTA VC wil zetten, hoe kan ik dat doen? Ook dit is geen bestand zoals je hem hier download, het is eigenlijk een bestand dat je download en daarna is er maar 1 bestandje in die map en die kun je niet uitpakken, wie kan mij hierbij helpen?

Kan je hiervan ook even de link geven.

En ook wapens en extra's kun je in VC doen, maar hoe doe je dat? Ik heb echt geen idee, ik heb wel in de readme's gekeken maar daar staat meestal niets anders dan wat je ervoor nodig hebt...Wie o wie kan mij helpen?

Wapens gaan eigenlijk precies hetzelfde als bij auto's. Ik heb het al eens uitgelegd met wapens in Vice City, ik heb toen de Rocket Laucher vervangen.

Oke je doet het zo:

Eerst ga je naar de map Grand Theft Auto San Andreas (Deze Computer --> C-Schijf --> Program Files --> Rockstar Games) dan druk je met de rechtermuis knop op de San Andreas map, dan zie je daar 'Alleen lezen' staan, deze vink je uit. Als het goed is krijg je nu dit:

wapen1saiq0.jpg

Oke nu kan je kan je de map wegklikken, je gaat nu naar het gedownloade bestand.

Het gedownloade bestand open je eerst met Winar, Winrar kan je hier downloaden, nadat je het bestand hebt geopend sleep je de bestanden: 'rocketla.txd' en 'rocketla.dff' naar het bureablad.

Nu start je IMGTool.exe op (deze zit bij het gedownloade bestandje in) je drukt dan op File ---> Open je zal dan het bestandje GTA3.IMG moeten openen, deze bevindt zich in de Models map, als je deze map niet gelijk te zien krijgt zoek je hem op: Deze Computer --> C-Schijf --> Program Files --> Rockstar Games ---> Grand Theft Auto San Andreas ---> Models

wapen2saad6.jpg

En nu moet je op gta3 drukken:

wapen3saqm8.jpg

Druk nu op F2 of Edit --> Find, voer in het schermpje nu rocketla.txd in:

wapen4salb5.jpg

Nu je hem gevonden hebt druk je op de rechtermuisknop en dan op Delete:

wapen5sanj7.jpg

Doe dit nog een keer maar typ nu bij Find rocketla.dff in, Delete deze ook weer.

Ga nu naar Commands ---> Add, dan zal je het bestand rocketla.dff en rocketla.txd moeten Adden, deze hebben we van te voren al op het Bureaublad gezet, zoek dus het Bureaublad op, als het goed is zal je de 2 bestanden er zien staan:

wapen6sayc8.jpg

Druk dan op openen, doe dit nog een keer bij het andere bestandje zodatje ze alle 2 hebt geadd.

Druk nu weer op Commands maar nu druk je op Rebuild Archive, hierna ben je klaar! Je hebt dus nu een Kruisboog voor de Rocketlaucher.

Succes en hopenlijk lukt het!

En dan nog 1 laatste vraag, waarom staat deze handige handleiding niet gewoon bij de GTADownloads op een stickie? Dat je gewoon zegt zo download je het, werkt dat niet, ga dán naar het forum, want als ik bij jullie downloads kijk zie ik veel mensen die dom reageren door wéér te vragen hoe je dat instaleert (en nu dus gedeeltelijk nog niet ) , ik had eerst ook geen idee van dit stickie hier, maar is dat niet een handig idee?

Nou hoop dat iemand mij kan helpen!

Laterr

Die tut die jij bedoeld is speciaal ontworpen voor Gtaforum.nl. Het Gtagames.nl netwerk heeft geen samenwerking met GTADownloads.com. Wij gaan daar dus ook niet over. Zulk soort dingen moet je op hun forum vragen.

Geplaatst: (bewerkt)

Hey Typhoon!

Tnx voor het reageren! Ik ga nu ff verder op wat jij zegt oke?

Kan je misschien even de link van de download geven, dan kan ik kijken wat er fout is, of wat jij fout doet. [Geef de link van de download niet van de site!]

Ok, hier is bijvoorbeeld zo'n auto die ik gráág in GTA Vice City (geen San Andreas, ik heb VC en GTA3, sorry dat ik dat niet heb gezegd) zou willen hebben maar die ik dus niet in de IMG tool krijg!

Kan je hiervan ook even de link geven. (Cortez Yacht)

Over Cortez Yacht, die is hier te vinden, ik krijg hem maar niet in het spel!

Dan wat betreft de wapens, dat is gelukt! Ganz gut, super! En jullie zijn dus eigenlijk onafhankelijk van gtagames.nl? Dan is het dus puur slordigheid van die site dat zij geen aanwijzing geven hoe je een bestand in VC krijgt?

Tnx en ik hoop op een re _O_

:cya: Latorrr

Bewerkt: door wizzard
Geplaatst:

Oke de eerst mod die jij me geeft is de BMW 120i, deze vervangt de Blista Compact. Wanneer je hem download zitten er 3 bestanden in het .Rar bestand. Namelijk Blistac.dff, Blistac.txd en readme_rus.txt. Als het goed is kan jij de auto zelf gewoon installeren met IMG-Tool 1.3. Dit doe je gewoon met deze tut. Wanneer jij die tut opvolgt moet de auto als het goed is goed geinstalleerd worden. Wanneer jij een foutmelding krijgt tijdens het replacen van de files moet je het anders doen. Ik kreeg namelijk deze foutmelding 'file is too big to replace 'blistac.dff''. Je moet ze dus eerst de Blistac.dff en Blistac.txd deleten, wanneer je dat gedaan hebt druk je op Add (Ctrl-A) Je zoekt nu de gemodde Blistac.dff en Blistac.txd op, daarna add je ze. (Het is handig om de bestanden eerst op het bureaublad te zetten, zo kan je ze makelijk terug vinden) Druk daarna op Rebuild Archive. Als het goed is zijn de txd en dff files van de BMW 120i nou in het spel.

Als je nu nog even een kijkje in het Readme neemt zie je dat je nog een paar lines moet toevoegen:

carcols.dat

1,1, 50,50, 3,3, 44,44, 9,9, 8,8, 0,0, 50,0, 3,0, 44,0, 9,0, 8,0, 1,0

default.ide

226, blistac, blistac, car, BLISTAC, BLISTAC, null, normal, 10, 7, 0, 249, 1.0

handling.cfg

BLISTAC 1350.0 2.0 4.4 1.3 0.0 0.0 -0.3 70 0.95 0.80 0.52 5 240.0 29.0 R P 11.0 0.52 0 30.0 1.8 0.19 0.37 0.2 45000 0.25 -0.03 0.5 0.4 1208182 0 1

Namelijk aan de carcols.dat, default.ide en de handling.cfg. Deze 3 bestanden staan allemaal in je "Data" map van GTA Vice City. Open eerst de Carcols.dat met Kladblok. Zoek dan deze line op: blistac, 8,1, 12,1, 16,1, 22,1, 34,1, 35,1, 41,1, 42,1, 54,1. Delete deze, kopieër daar dan de nieuwe line. [Verwijder blistac, niet. Sla het bestand op en zoek dan de default.ide op. [Verwissel hem niet met de Default.dat. Zoek nu deze line op: 226, blistac, blistac, car, BLISTAC, BLISTAC, null, normal, 10, 7, 0, 254, 0.7 Verwijder deze weer en plaatst de gemodde line: 226, blistac, blistac, car, BLISTAC, BLISTAC, null, normal, 10, 7, 0, 249, 1.0 er in. Als laatste open je de handling.cfg, hier zoek je deze line op: BLISTAC 1000.0 1.9 4.7 1.5 0.0 0.0 -0.30 50 1.2 0.85 0.5 5 200.0 30.0 F P 11.0 0.45 0 30.0 2.6 0.1 0.45 0.50 35000 0.28 -0.14 0.5 0.0 208002 1 1 verwijder die weer en plaats daar de gemodde line: BLISTAC 1350.0 2.0 4.4 1.3 0.0 0.0 -0.3 70 0.95 0.80 0.52 5 240.0 29.0 R P 11.0 0.52 0 30.0 1.8 0.19 0.37 0.2 45000 0.25 -0.03 0.5 0.4 1208182 0 1.

Er staat ook nog wat over DMagicsWheelmod3 in de readme. Je moet erg veel installeren voor de mod, ik heb het gepropeerd maar hij kwam er niet goed uit. Je mag het proberen maar waarschijnlijk krijg je een crash. Ik raad je aan om een andere mod te kiezen, die een readme heeft die in het engels/nederlands is.

---------

Over de Cortez jacht, je moet hier eerste 2 bestanden vervangen in IMG-Tool, namelijk de rio.txd en de rio.dff Dit doe je gewoon met behulp van de tut. Daarnaast zijn er nog wat andere bestanden bij de download in begrepen namelijk de vehicles.col, de navedef.col en de particle.cfg. De vehicles.col bevindt zich in de Models ---> Coll map.

Je moet hier allemaal dingens met .Coll enzo doen, hier heb ik jammer genoeg ook niet veel verstand van. Je hebt hier echt een ervarenere modder voor nodig.

Ik heb geprobeerd je zo goed mogelijk te helpen, maar ik raad je aan om gewoon een andere makkelijkere mods te downloaden. Deze mods zijn redelijk lastig te installeren. De readme's had je ook niet veel aan ze waren namelijk in het Engels en in het Italiaans

Wanneer je toch de mods gaat proberen te installeren maak dan een backup van je spel! Dit doe je door je GTA Vice City map te kopieëren.

Succes en hopenlijk weet iemand anders wat ik en wizzard nog fout doen.

Geplaatst:

Hey Typhoon,

Sowieso tnx voor je snelle hulp!

Maar als ik die BMW Download zie ik maar 1 bestand wat ik niet kan openen omdat er geen goed programma voor is, ik zie dus geen DFF OF TXD bestand :?

Ik zal Cortez Yacht maar laten varen (letterlijk en figuurlijk :bonk: )

:klap:_O_ Tnx for helping me!

:cya: Latorrrr

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...