Jump to content

Grand Theft Auto San Andreas

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe kan je goed mods in je spel zetten?

Ik heb het al een paar keer geprobeert maar of hij doet het niet of het spel tijdens het laden stopt bij de helft

Kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

Heb je wel versie 1? Want als je versie 2 hebt, zal SA niet opstarten als je mods installeerd. Maar wees gerust als je versie 2 hebt, dan moet je downgraden. Daarvoor is een progammatje, maar dat zou je even moetten op zoekken, want ik weet niet waar sie staat.

Geplaatst:

Voor het installeren van mods zijn er verschillende manieren die elk bij een type mod horen. Het meest gebruikte type mod is een model-mod. Dit houd in dat er een 3d object toegevoegd of vervangen wordt. Denk bijvoorbeeld aan een ''custom'' car of de world trade center ingame. Bij dit type mod heb je vrijwel altijd twee bestanden: de dff (model), de txd (textures), en soms ook nog de col (tastbaarheid). In de readme staat bijna altijd wel uitgelegd hoe je een mod kan installeren. Voor auto's hoef je slechts de dff en txd te verwijderen en de nieuwe bestanden toe te voegen in de gta3.img. Een tutorial daarvoor vind je hier.

Voor scm mods, ook wel missionscripting genoemd, moet je de main.scm openen met de missionbuilder. Je krijgt in de download een stuk code. In de readme staat waar je de code moet plakken. Vervolgens hoef je alleen nog op te slaan. Het kan ook zijn dat je in de download een complete main.scm krijgt, waar de code al in zit. Deze moet je dan plakken waar de normale main staat, en overschrijven (C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\script). Let hierbij wel op dat je je oude scripts in de main.scm ook overschrijft, en daarmee dus ook geinstalleerde script mods.

Geplaatst:
Heb je wel versie 1? Want als je versie 2 hebt, zal SA niet opstarten als je mods installeerd. Maar wees gerust als je versie 2 hebt, dan moet je downgraden. Daarvoor is een progammatje, maar dat zou je even moetten op zoekken, want ik weet niet waar sie staat.

Ja ik had Versie 2 maar ik heb met een progammatje van versie 2 naar 1 gemaakt

Geplaatst:

Ik heb precies hetzelfde probleem!! Maar nu weet ik dat dat komt doordat ik Versie 2 heb! hoe kun je dat naar 1 zetten? en gaan er dan ook nog meer dingen verloren ( zijn er dingen verbeterd in versie 2 ) of is alleen veranderd dat je wél mods in kan zetten?

Tim

Geplaatst:
Ik heb precies hetzelfde probleem!! Maar nu weet ik dat dat komt doordat ik Versie 2 heb! hoe kun je dat naar 1 zetten?

Hier vind je informatie over het downgraden van V2 naar V1.

En het zou fijn zijn als je de volgende keer de 'Edit' knop gebruikt om je bericht te bewerken, zodat je niet 2 berichten onder elkaar hoeft te zetten ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...