Jump to content

DS Lite of Wii?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zit na te denken om een DS Lite of een Wii te kopen. Wat zijn jullie meningen? Ik twijfel nog bij beide apparaten.

Mijn mening over de Nintendo DS Lite

+ Mooi uiterlijk

+ Leuke functies

+ Leuke games, maar:

- Weinig keuze qua games, vergeleken andere apparaten

Mijn mening over de Nintendo Wii

+ Lijkt me een leuk apparaat, neem bijv. de controller

+ Een next-gen apparaat

+ Mooie games

+ Wat duurder

+ Ik twijfel nog, ookal heeft de Wii wel wat meer pluspunten

- Toch weet ik het niet, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de Wii 'beter' is.

[+ is geen nee of ja, maar twijfel]

Geplaatst:

Tja... De Wii en de DS zijn beide niet duur. Mijn tip is om ze allebei te kopen... Maar daar zit jij natuurlijk niet op te wachten :) Als ik jou was zal ik kijken naar waarneer je beide het meest gebruikt. Als je elke dag een uur heen en weer naar school moet reizen en als je thuis komt huiswerk maken, even GTAforum/gamen en naar bed toe dan is de DS een logische keuze. Heb je tien minuten reistijd naar en van school en heb je thuis nog zeeen van tijd naast al je andere dagelijkse behoeftes en vrienden(/vriendinnetjes) dan is de Wii een logsiche keuze. Anders moet je nog een tijdje wachten na de launch van de Wii en er op marktplaats een kopen, en nu een 2dehands DS kopen (ook marktplaats...).

Maar vergeet niet dat Sinterklaas en kerst eraan zitten te komen, als je ouders daar aan doen (cadeautjes geven) kan je voor de een een Wii/DS vragen en de andere zelf kopen.

Veel succes met je aankoop van een van de twee!

Geplaatst:

Ik zou de psp nemen ipv de ds als ik jou was, ook zou ik de 360 ipv wii nemen.

Maar dat is mijn mening, omdat de psp gewoon beter is...

Als je persee wilt kiezen, ga voor de wii.

Geplaatst:
Tja... De Wii en de DS zijn beide niet duur. Mijn tip is om ze allebei te kopen... Maar daar zit jij natuurlijk niet op te wachten :) Als ik jou was zal ik kijken naar waarneer je beide het meest gebruikt. Als je elke dag een uur heen en weer naar school moet reizen en als je thuis komt huiswerk maken, even GTAforum/gamen en naar bed toe dan is de DS een logische keuze. Heb je tien minuten reistijd naar en van school en heb je thuis nog zeeen van tijd naast al je andere dagelijkse behoeftes en vrienden(/vriendinnetjes) dan is de Wii een logsiche keuze. Anders moet je nog een tijdje wachten na de launch van de Wii en er op marktplaats een kopen, en nu een 2dehands DS kopen (ook marktplaats...).

Maar vergeet niet dat Sinterklaas en kerst eraan zitten te komen, als je ouders daar aan doen (cadeautjes geven) kan je voor de een een Wii/DS vragen en de andere zelf kopen.

Veel succes met je aankoop van een van de twee!

Bedankt :), alleen ik weet nog niet welke het wordt. Ik heb genoeg tijd over voor de Wii (op jouw manier) maar toch weet ik het niet.

Ik zou de psp nemen ipv de ds als ik jou was, ook zou ik de 360 ipv wii nemen.

Als je persee wilt kiezen, ga voor de wii.

Het wordt wel een DS Lite of een Wii, die spreken mij gewoon veel meer aan.

Zou iemand anders mij nog kunnen overtuigen om een van deze 2 te kopen? :)

Geplaatst:

Ik zal je nog eens even -volledig objectief- proberen te helpen.

Wii:

Als je genoeg geld, en geduld hebt is dit een aanrader. De extra "stick" die erbij zit is erg origineel, en nintendo vernieuwt echt goed. Helaas komt gta4 hier niet op, maar andere topgames wel. En als je moest denken dat de games "kiddy" zijn, dit is dus totaal niet zo. Dus hou je van vernieuwing, en op een leuke manier(met je vrienden?) te gamen, dan kan je de wii kopen.

DS:

Je wilt niet zoveel geld uitgeven, en je wilt echt snel iets nieuw, dan raad ik dit aan. Het is erg leuk om met de stilo te gamen, en natuurlijk origineel. Er zijn goede games op, en als je naar de graphics kijkt is het voor zo een klein ding erg goed. En moest je denken dat de knoppen te klein zijn om goed te gamen, dit is niet zo. Ook is de wifi erg leuk,en zijn er dus echt keitoffe games op! Voor jong en oud. :)

Nu ga ik even je -punten/twijfelpunten behandelen:

DS:

- Weinig keuze qua games, vergeleken andere apparaten

Dit valt erg goed mee, het is ongeveer even groot als het assortiment van de PSP.

Wii:

- Wat duurder

Ja, maar als je voor deze console wilt gaan, kan je nog wat sparen.

-Ik twijfel nog, ookal heeft de Wii wel wat meer pluspunten

Tja, het hangt echt van jou , en je budget af.

- Toch weet ik het niet, ik ben nog niet helemaal overtuigd dat de Wii 'beter' is.

Hou je van op een groot scherm te gamen, of echt op een klein scherm. Ga je veel op reis of niet.

Een laatste tip:

Kijk naar het games assortiment, en kijk welke games jou aanspreken.

Geplaatst:

Daarom is de Nintendo DS zoveel meer verkocht dan de PSP, omdat de PSP gewoon beter is. Argumenten geef je niet, dat zegt opzich al genoeg. ;)

Maar goed, ontopic..

Als ik jou was zou ik op de Wii wachten, het is een totale manier van gamen. Het spelaanbod van de Wii is ook aantrekkelijker dan dat van de NDS, natuurlijk zijn er nu meer spellen voor de NDS omdat deze al een tijdje bestaat. De keuze tussen een handheld en een console vindt ik altijd vrij makkelijk, de console heeft vaak meer te bieden dan een handheld. Een handheld is leuk als je bv op vakantie bent of als je lange rijstijden hebt. Maar een console is echt om je tijd mee te verdoen, ook met de Wii is dit het geval. De Wii kan zo veel meer dan de NDS, denk aan de speciale controller, Connect24 service, unieke spellen, etc.. Aangezien je aan geeft dat je tijd genoeg hebt om thuis te zitten gamen zou ik voor 100% voor de Wii kiezen, hier zal je veel meer plezier dan met de NDS aan beleven. Als je het echt niet weet zou je ze ook beide kunnen aanschaffen (Je kan de NDS op de Wii aansluiten :puh:), tenzij je hier het geld niet voor over hebt natuurlijk..

Veel succes met je keuze! :bier:

Geplaatst: (bewerkt)

Zelf ga ik ook voor de wii. Ik reis niet zo vaak, speel veel liever op een groot scherm,

en met de wii controller kan je je in mijn ogen veel meer inleven in het spel. Zoals Zim al zei -

Reis je vaak?

Houd je van gamen op een groot scherm?

Spreken de games op de DS je meer aan dan op de wii(of andersom)?

Bewerkt: door Assassin
Geplaatst:

Daarom is de Nintendo DS zoveel meer verkocht dan de PSP, omdat de PSP gewoon beter is. Argumenten geef je niet, dat zegt opzich al genoeg. ;)

dan geef ik even argumenten

het feit dat er van de nintendo ds meer is verkocht licht vooral aan de prijs

Veel mensen vinden 300 euro voor een handheld gewoon te duur.

dat vond ik eerst ook

en ik moet toegeven ik heb ook de nintendo ds gehad.

maar uiteindelijk vind ik de psp toch beter

het touch screen op de nintendo ds is leuk maar na een tijdje gaat de lol ervan af.

Ik heb laast op een markt de nintendo 64 met het spel super mario 64

en het is gewoon even goed als de nintendo ds

dus koop dan als je echt geen psp of x360 wilt een nintendo 64 met super mario 64 voor 24 euro ( Hiervoor kocht ik hem ) en dan een wii

de psp vind ik beter vanwege een veel beter scherm

oke de ds heeft bij elkaar meer maar dit is niet hetzelfde vind ik.

het licht ook veel aan de games die je leuk vind.

Ik vind bijvoorbeeld games met lelijke graphics helemaal niets dus vind ik de psp daar top in.

Verder staan de games op umd

deze is weliswaar slomer maar heeft een heel veel groter opslagcapaciteit dan de nintendo ds die nog steeds

met die cartridges werken.

Ik vind ook dat de psp veel leukere spellen heeft.

kijk maar naar socom en lcs en het aanstormende vcs.

de nintendo ds heeft naar mijn idee weinig mooie spellen

nintendogs, big braing training, mario 64

hiervan gaat mario 64 nog wel maar de rest is echt prut.

(dit is een mening en geen feit)

maar goed als je dan echt geen psp of x360 / ps3 wil moet je het natuurlijk zelf weten.

laat ik toch nog maar even ontopic gaan :Y

het ligt natuurlijk aan jezelf wat je moet nemen

houd je van handheld of van consoles.

wat spreekt je meer aan: een touch screen of een unieke controller.

IKZELF zou voor een nintendo wii gaan omdat deze niet heel erg veel duurder is dan een ds lite en veel mooiere games krijgt

ik geef toe dat wiisports en zulk soort games me best wel heel erg vreselijk leuk lijken.

maar als je veel van handheld gaming houd moet je natuurlijk de nintedo ds lite nemen.

Denk eens goed na wat het beste bij je past.

succes met je keuze :)

Geplaatst:

Ik denk dat ik voor de Wii ga. Ik reis niet veel, en ik ben vaak gewoont thuis. Verder is dat ding gewoon een next-gen apparaat, en mij lijkt het ook fijner. De DS Lite ziet er geweldig uit en heeft leuke functies, alleen qua games vind ik hem wel een beetje tegen vallen. Op de Wii komt mooi spul dus dat apparaat zie ik wel zitten.

Bedankt voor jullie tips en meningen!

• 2 weken later...
Geplaatst:

je moet ook weten dat, de wii niet alleen games van nu kan spelen. ik we tniet precies hoe het in z'n werking zal gaan, maar de wii geeft ook de mogelijkheid om de oudere spellen van de nintendo en supernintendo te downloaden. volgens mij hadden ze het ook over de spellen van de sega (?) maar dat weet ik niet zeker

Geplaatst:
je moet ook weten dat, de wii niet alleen games van nu kan spelen. ik we tniet precies hoe het in z'n werking zal gaan, maar de wii geeft ook de mogelijkheid om de oudere spellen van de nintendo en supernintendo te downloaden. volgens mij hadden ze het ook over de spellen van de sega (?) maar dat weet ik niet zeker

Je kan inderdaad oude nintendo klassiekers downloaden op de Wii, maar op de DS kan je ook gewoon Gameboy en GBA spellen spelen :) .

Geplaatst:

Ik geef je een goede raad koop niet de ds lite omdat het hetzelfde functies heeft als de eerste ds ,dus ik zou je kunnen aanraden om WII aantebieden want dat aparaatje kun je veel meer dan gewon hetzelfde apparaatzoals de ds gewoon is niet zoveel verschil omdat het een andere uiterlijk heeft betekent niet dat het beter is als de andere,dus koop de WII

Je kan inderdaad oude nintendo klassiekers downloaden op de Wii, maar op de DS kan je ook gewoon Gameboy en GBA spellen spelen :) .

op de ds kunnen alleen ds en gba games worden gespeeld. gameboy color en gewone gameboy spellen helaas neit (dit dacht ik ook toen ik hem kocht, bleek helaas niet zo tezijn, had ik er nog niets aan :bonk: )

Ik geef je een goede raad koop niet de ds lite omdat het hetzelfde functies heeft als de eerste ds

misschienheeft hij geen gewone ds, als dat zo is, en hij koopt en ds raad ik hem aan een ds lite te kopen. deze is een stuk beter dan de gewone ds. heldere schermen, beter geluid.

Bewerkt: door Proximitus
Ik geef je een goede raad koop niet de ds lite omdat het hetzelfde functies heeft als de eerste ds ,dus ik zou je kunnen aanraden om WII aantebieden want dat aparaatje kun je veel meer dan gewon hetzelfde apparaatzoals de ds gewoon is niet zoveel verschil omdat het een andere uiterlijk heeft betekent niet dat het beter is als de andere,dus koop de WII

Lijkt me sterk om de DS een ander uiterlijk te geven en er dan nog €20,- meer voor te vragen :cab: . DS Lite is een verbetering van de normale; het beeld is beter (werd al gezegd), de stylus is veranderd en hij is kleiner en mooier. Een mooie verbetering :).

(PS, lange zinnen ;) )

Ja daar heb je wel gelijk de ds is verbeterd maar ik denk dat je daar niet hetzelfde kan doen als WII

Als je de ds lite koop is het net of dat je 2de ds koopt en ik denk dat dat niet de bedoeling is

Met de wii kan je online gaan en dat is iets heel anders :)

Ik heb nog helemaal geen DS :cab:

Bewerkt: door Ferre
Geplaatst:

Ja daar heb je wel gelijk de ds is verbeterd maar ik denk dat je daar niet hetzelfde kan doen als WII

Als je de ds lite koop is het net of dat je 2de ds koopt en ik denk dat dat niet de bedoeling is

Met de wii kan je online gaan en dat is iets heel anders :)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...