gammie_ Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Beste leden, Heb al beetje rond gezocht op het forum maar kan er geen duidelijkheid op krijgen, althans ik begrijp het nog steeds niet helemaal hoe het precies in ze'n werking gaat om een eigen sig (handtekening) te maken... Hierbij wil ik vragen of iemand mij op een duidelijke en goede manier kan helpen zodat ik zelf sigs (handtekeningen) kan gaan maken. Ik heb wel vernomen dat je het beste Adobe Photoshop kan gebruiken. Nou heb ik dat toevallig ( ik gebruik het om foto's te verkleinen meer niet..) ik heb: Adobe Photoshop 7.0. Alvast Bedankt Reageren
San_Andreas_Nigga Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Een subforum hiernaast staat vol met tutorials, daar kan je kijken hoe je een sig moet maken. Reageren
SummerBase Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 (bewerkt) Ik zal jou eens even helpen om de Basis te leren, in het 'Graphics Tutorial Forum' vindt je diverse Full Signature tuts daar wordt je geleerd hoe je een simpele signature kan maken dat gaan we nu ook doen het is niet heel uitgebreid omdat het geen tut(orial) is, maar ik heb me best gedaan en hopelijk kun je er een geslaagde signature uit maken ik heb zelf Photshop CS2 (9) dus er kunnen veranderingen in de manier van werken zijn. Als eerst maak je een nieuw document aan (CTRL + N) dan kies je de maten deze mogen op dit forum niet groter zijn dan 500x150 (Breedte, Hoogte). Dan maak je als eerst een nieuw Layer aan (CTRL + SHIFT + N) noem hem bijvoorbeeld Render, nou neem je een Render deze kun je zoeken op internet. Het hoeft per sé geen render te wezen je kan ook een ander soort afbeelding kiezen. Neem voor dit voorbeeld en standaard wallpaper. Die plaats je gewoon op je document je ziet dat hij zich verschuilt onder de zonet aangemaakte layer. Nu maak je weer een nieuwe layer aan zoals je dat zonet geleerd hebt, pak dan de Horizon Type Tool oftewel de Typ-machine. Typ een stuk tekst en kies daarbij een goed lettertype druk dan met de rechtermuisknop op de Tekstlayer en druk op Bleding Options ga dan wat spelen met de schaduw (shadow) en probeer een mooie balans te vinden tussen kleuren. Ik raad je naast dit gewoon aan wat tutorials te volgen, want ik denk niet dat je hier een complete signature mee kan maken, maar wel de basis kan leren. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is mocht er nog een verzoek zijn naar een complete tutorial dan kun je die posten in 'dit' topic! Bewerkt: 8 september 2006 door SummerBase Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Okej Bedankt alleen ik heb nu dus: eerst Adobe Photoshop opgestart toen dee ik: nieuw document (CTRL + N) toen de maten 500x150, daarna iets van die layer (CTRL + SHIFT + N) Dus nam ik als naam dan ff Render, vanaf daar begrijp ik het niet helemaal meer hoe vind ik dat via internet onder afbeeldingen? Ik had nu dus gewoon een achtergrond van wallpaper iets met een (blauwig bos) Maar dan krijg ik em in een tweede schermpje en niet in die in het begin met de maten 500x150... dan kom ik erecht niet meer uit.... Reageren
SummerBase Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar laat ik eens gaan kijken wat ik voor je kan doen. Als eerste moet je ervoor zorgen dat je een venster ziet waar de Layers oftewel in het Nederlands lagen ziet staan. Dit kun je heel gemakkelijk doen door de volgende actie/optie te kiezen in de taakbalk (de balk met File/Edit/Image...) : Windws > Layers als het goed is zie je nu dus het layer paneel als je standaard begint zie je alleen maar een Background Layer. Maak vanaf dat moment een nieuwe Layer aan door middel van CTRL + SHIFT + N. Dan plak je op die Laag een afbeelding op de Layer monitor zie je dat er een layer bij is gekomen bij het gebruik van een achtergrond moet je er voor zorgen dat deze niet te wild is, want anders gaat de render daar niet heel erg goed bij passen. Dan maak je weer een nieuwe Layer aan je ziet weer iets gebeuren op de Layer monitor zoek een Render zoals ik dat al zei je kan bijvoorbeeld daarvoor op 'deze' site kijken. Dan ga je de Layer iets inbleden klik dan op de Layer waar het plaatje op staat en druk op Rechtermuisknop je moet dus in de monitor op de desbetreffende layer klikken, dan kies je Blending options zoals ik ale erder zei en dan ga je iets spelen met de Shadow (shaduw) en vul de lijst zelf maar aan. Ik weet zelf niet echt een manier om het beter uit te leggen, volg gewoon een klein beetje de stappen. Probeer het een beetje mooi in elkaar te zetten, maar verwacht er geen signature van zoals die van Dizzee of .Levi., maar die maakten in het begin ook niet heel erg mooie designen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik denk van wel. Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2006 nouja kijk ik heb dan Adobo Photoshop opgestart heb dan de Layer(laag) dan open ik een Wallpapper dus dan heb ik twee schermpjes de Layer(laag) en de Wallpapper, maar dan is het toch de bedoeling denk ik ... dat je die wallpaper in de layer bewerkt, maar als ik dit goed heb.... hoe moet je dan de wallpapper in de layer(laag) bewerken...? :$ Reageren
.Levi. Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Hey Gammie, Geen zorgen, je zult het allemaal vanzelf wel leren maar om je een beetje op weg te helpen geef ik je een link naar het Adobe Photoshop Guide waar je erg veel informatie kunt vinden. Ik heb je gelijk de link gegeven naar "Handige Tips & Veel gestelde vragen". Het beste in jou positie is om eerst even naar de eerste tip te kijken. nouja kijk ik heb dan Adobo Photoshop opgestart heb dan de Layer(laag) dan open ik een Wallpapper dus dan heb ik twee schermpjes de Layer(laag) en de Wallpapper, maar dan is het toch de bedoeling denk ik ... dat je die wallpaper in de layer bewerkt, maar als ik dit goed heb.... hoe moet je dan de wallpapper in de layer(laag) bewerken...? bloos.gif Als je een nieuw document geopend hebt van, laten wij zeggen 350 x 130 dan zie je gewoon de grote daarvan maar dan in het wit. Jij opend een wallpaper en sleept het in dat document. Je ziet nu twee layers staan in je layerpallet. Dit klopt helemaal en hier hoef je raar van te kijken. Bij elke layer zie je een oogje ervoor staan. Dat betekend dat je die layers open hebt staan, verwijder je zo'n oogje dan zie die layer niet meer. Elke keer als je iets opend en ook sleept naar jou document krijg je een layer meer en die kun je dan bewerken of helemaal niet, die keuze is natuurlijk aan jou. Je hebt nu twee layers en jou tweede layer is die wallpaper. Je wilt die bewerken, maar iedereen doet dat anders. Je kunt beter wat tutorials gaan volgen waarin iemand laat zien hoe je een standaard plaatje bewerkt. Je kunt er een aantal vinden in het Tutorial gedeelte van het Graphics-forum. Je kunt het met brushes versieren, hoe je brushes krijgt kun je te weten komen als je even gaat snuffelen in de Adobe Photoshop Guide. Een wallpaper bewerken kun je eigenlijk het beste doen door te smudge, alleen om dat te doen heb je al wat ervaring nodig met Photoshop om goede resultaten te krijgen. De smudge tool vind je onder je GUM als je bij je toolpallet kijkt, waarin je allemaal dingen kun aanklikken om te gebruiken. Onder de gum staat de smudge tool die ziet eruit als een handje met een vinger, zie je die niet klik dan even met je rechtermuisknop op het gene wat je wel ziet. Nu zou je hem waarschijnlijk kunnen zien. Mijn advies is om veel tutorials te gaan volgen die te maken heeft met signatures, je leert dan vanzelf om te gaan met photoshop omdat je tijdens het maken van tutorials nieuwe dingen ondekt. Tutorials waar je plaatjes bij moet gebruiken, denk aan Renders (standaard uitgeknipte plaatje waarbij de achtergrond is uitgeknipt). Hier hebben wij ook tutorials je kunt ze volgen als je wilt, en als je iets niet snapt stel de vragen dan in hetzelfde topic waarin de Tutorial zich bevindt. Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2006 (bewerkt) Dit heb ik dus maar ik zie geen oogje. Klik op de link ik heb er een screen van gemaakt. Adobe Photoshop Bewerkt: 8 september 2006 door gammie Reageren
.Levi. Geplaatst: 8 september 2006 Rapport Geplaatst: 8 september 2006 Klik eens op Venster > Lagen. Venster kun je bovenaan het beeld vinden naast help. Het is het beste als je een aantal dingen hebt aangevinkt zoals lagen, geschiedenis etc. Ik laat wel even een screen zien, mijn photoshop is wel in het Engels dus vergelijk het maar even. Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2006 (bewerkt) Bedankt ik had daar bijna nog niks aangevinkt, ik heb nu een stuk meer options Ik ga nu maar ff wat rommellen ermee en verder kijk ik nog ff goed naar alle informatie op het forum >>> Door .Levi.: Oke heel goed, succes verder! Als je vragen hebt kun je ze voortaan stellen in het Photoshop helpdesk topic die in dit subforum gepinned staat.<<< Bewerkt: 8 september 2006 door .Levi. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.