Jump to content

Nieuwe geluidskaart + speakers

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik wil sparen voor een nieuwe geluidskaart en een niewe 5.1 of 7.1 surround ding.

Ik zat te denken aan de Creative X-Fi Extreme Music €100-,

En aan dit 5.1 syteem: Logitech Z-5500 €290

Maar nu snap ik iets niet, op het moment heb ik deze alleen op alternate staat dat die een vermogen heeft van 33 watt (tevens ook op de site van trust), als ik hem op het hardst zet is dat redelijk hard, je hoort het door het hele huis iig. Maar die ik wil kopen is 505 watt (staat ook op de site van logitech), maar wtf ? He kan dat nou ? Ik bedoel heel nijmegen hoeft niet mee te luisteren...

Het maakt mij niet uit dat die zo hard kan, dat is wel stoer maar dat is toch raar ?

Nu is men vraag, weten jullie nog een vettere\betere\goedkopere\mooiere geluidskaart en speakers ?

Geplaatst:

Hey blastov,

Zelf heb ik een minder budget tot mijn beschikking gehad toen ik voor een 5.1 en geluidskaart ging. Nu heb ik dus een heel goedkoop zetje gekocht, waar ik aardig tevreden over ben:

5.1:

TRUST SPEAKERSET SP6400M 14566

Geluidskaart:

Sweex 5.1 Card.. Niet veel bijzonders, niet eens om bij stil te staan :puh:

Enige tips uit ervaring die ik kan geven: (En dat is niet veel)

1. Hangt van je budget af; Neem een 5.1 i.p.v. een 7.1 dit omdat de boxen bij de 5.1 binnen een kleiner budget al beter / harder geluid geven dan een 7.1 in de buurt van de prijs van een 5.1.

*Hopelijk ben ik te begrijpen :puh:.

2. Stel jezelf de vraag; Neem ik een 5.1 alleen voor mijn computer of ook voor mijn televisie / VCR / DVD of Game Consoles. Mocht u het genoemde allemaal willen aansluiten zou ik kijken voor een Receiver (deze dingen zijn prijzig, maar kwaliteit is gegarandeerd.) Met een boxen set. U komt in dat geval ook rond de 250 euro, maar heeft u een 'waarschijnlijk' simpelere besturing als u tv via 5.1 of radio via 5.1 wilt luisteren.

*Gezien de gedachte naar de 5.1 die in u link staat, is het bovenstaande 'optioneel' maar misschien toch handig om te weten.

3. Gezien uw Geluidskaart heeft u een mooi weten uit te zoeken, zoals bij de afbeelding beschreven staat, kan het plaatje afwijken van het origineel. Als dit niet het geval is kijkt u naar een 4.1 geluidskaart, het is wel mogelijk om met bepaalde software toch nog een 5.1 aan te sluiten, alleen gaat dit ten koste van u LINE IN ingang in uw geluidskaart.

* Waarschijnlijk, na de website doorgespit te hebben (die van ALTERNATE) lijken de plaatjes sterk van het origineel af te wijken, maar toch laat ik het staan als waarschuwing.

4. Ik probeer hier geen reclame te maken, maar wil u er wel op wijzen dat www.cool-prices.nl een mooie selectie geluidskaarten en geluidssystemen heeft tegen messcherpe prijzen.. (Na dit getyped te hebben heb ik het idee dat ik bij een of ander radio station kan gaan werken, of reclames kan gaan inspreken)

5. Mijn 'Economische' selectie uit cool-prices.nl:

Geluidskaart:

Creative Sound Blaster® X-Fi XtremeMusic

Geluidssysteem:

Creative Inspire 5.1 T5400

5.²Mijn "TOP" 'Kwaliteit' selectie uit cool-prices.nl:

Geluidskaart:

Creative Sound Blaster® X-Fi XtremeMusic

*Je kan voor nog hoger gaan, alleen denk ik persoonlijk dat dat zonde van je geld is..

Geluidssysteem:

Logitech Z-5500 5.1 Speakers DTS. Dolby 5.1

Bij het kiezen van de bovenstaande combinaties heb ik niet opgelet of deze in voorraad zijn bij Cool-Prices, het gaat meer om de types. Ook heb ik deze op eigen smaak gekozen, ookal weet ik dat ik de eerste 2 jaar nog lang niet aan dat geld komt (GAT IN ME HAND :puh:) Dit waren tips vanuit mijn kant, ik hoop dat je er wat aan hebt, en verder heb je zelf de toutjes in handen. Mocht ik per ongeluk toch teveel uit gekomen zijn voor cool-prices, mijn excuses, als de admin/moderator dit dan even aan zou kunnen geven, dan ben ik bereid mijn bericht iets aan te passen. Ookal is het meer om iets aan te raden.

-------------------

Het stukje over het WATT niveau's.. Ik heb er geen verstand van, maar het ligt denk ik aan max. en min. daarbij komt nog iets over weerstanden denk ik.. Verder zou ik het echt niet weten, ik vind het inderdaad ook raar, maar; OF de boxen sijn gewoon goed / 'stoer':puh: OF je moet naar de DeciBel DB niveau's kijken.. :S

Groeten Keepy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...