Jump to content

welk radiozender luister jij naar?

Recommended Posts

Geplaatst:

Veronica:) 's Ochtends als wekker, af en toe in de bus, en 's avonds.\

Radio Veronica wordt veel te veel dezelfde muziek gedraaid

Klopt. Maar, de muziek is super en de geweldige DJ's/programma's (Ik noem Rick in de Morgen, Somertijd, Ook Goeiemorgen) maken alles goed.

• Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• MegaPilot

3

• SpacyColours

3

• Mazzeltje

2

• Bassieboy35

2

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik luister meestal helemaal naar niks, maar als ik radio luister is het in 9 van de tien gevallen skyradio, muziek waar ik zonder na te denken naar kan luisteren.

Geplaatst:

Ik luister nu naar 3FM, wegens Serious Request natuurlijk. Maar normaal gesproken is 3FM ook mijn zender, simpelweg omdat ik de muziek die ze draaien wel tof vind. Daarnaast luister ik tussen Kerst en Oud & Nieuw uiteraard naar de Top 2000 op Radio 2, en wil ik door 't jaar heen ook nog wel eens naar Q-Music luisteren vanwege Het Geluid :)

Oh, en topic verplaatst naar Beeld & Geluid, vanuit NOTA...wat deed 'ie daar eigenlijk? :clown:

• 3 years later...
Geplaatst:

Ik luister bijna nooit naar een radiozender, maar als ik in de auto zit luister ik het liefst naar radio veronica. Soms hoor je nog wel wat nummers tussen zitten waar je de volume even voor opschroeft. :)

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Radio :t

Zelf heb ik nooit begrepen waarom mensen tegenwoordig nog radio luisteren; reclame's, DJ's die uren aan een stuk praten en door de muziek heen lullen, veel radiostations draaien voornamelijk mediocre pop en dance :N.

Het is tegenwoordig zo eenvoudig om muziek naar eigen voorkeur te luisteren; downloaden, kopen en streamen behoren allemaal tot de mogelijkheden. Middels aux-, bluetooth of andere verbindingen is muziek zowel thuis, in de auto als op de fiets/in het OV eenvoudig te beluisteren.

Geplaatst:

Ik luister dagelijks radio, wel wat minder dan voorheen omdat ik er niet altijd een bij de hand heb of in de situatie zit. Momenteel luister ik eigenlijk alleen maar Veronica en dat al voor een jaar of drie, op z'n tijd vind ik Radio 10 of NPO Radio 2 ook leuk.

Radio :t

Zelf heb ik nooit begrepen waarom mensen tegenwoordig nog radio luisteren; reclame's, DJ's die uren aan een stuk praten en door de muziek heen lullen, veel radiostations draaien voornamelijk mediocre pop en dance :N.

Het is tegenwoordig zo eenvoudig om muziek naar eigen voorkeur te luisteren; downloaden, kopen en streamen behoren allemaal tot de mogelijkheden. Middels aux-, bluetooth of andere verbindingen is muziek zowel thuis, in de auto als op de fiets/in het OV eenvoudig te beluisteren.

Het klopt inderdaad dat je makkelijk je eigen muziek kan verzorgen en dat daardoor radio overbodig lijkt. Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Factoren zoals lange reclames en lang gelul hangen echt van het station af. Op NPO Radio 1 kun je lang gelul verwachten, omdat het een informatieve zender is. Op Radio 538 zal je langere reclames horen, omdat zij marktleider zijn en daarom voor bedrijven interessant zijn om op te adverteren. Het genre hangt natuurlijk weer af van de doelgroep. Er valt altijd op die factoren in te spelen, internetradio's bieden vaak ook nog oplossing. De meerwaarde van radio is, is dat je het beleefd met de DJ. Je krijgt het nieuws voorgeschoteld, je leert nog wel eens wat dingen, vaak is er nog de nodige humor te vinden en er zijn regelmatig leuke spellen of acties waar je aan me kunt doen. Het blijft natuurlijk subjectief, maar in mijn ogen zit er wel degelijk een meerwaarde aan radio als je er ook behoefte aan hebt.

Geplaatst:

Dagelijks lees ik het nieuws 's ochtends in de krant en 's avonds op het journaal, soms kijk ik op app van NOS het nieuws even op mijn telefoon; daar heb ik de radio niet voor nodig.

Muziek ''beleven met de DJ'' vind ik vreemd, ik luister liever naar muziek waar ik zelf voor in de stemming ben.

Bij mij op het werk staat af en toe Skyradio op (doorgaans zet ik dat ook vrij snel af :t ). Het valt me altijd op dat ze dertig keer per uur adverteren met de slogan ''non stop music'', terwijl het adverteren met die slogan de muziek per definitie stopt :fp: .

Geplaatst:

Ik heb nog altijd een ouderwetse radiowekker. Ik vind dat heel handig om het nieuws al te horen terwijl ik nog in bed lig. Vooral als er plots verteld wordt dat er een spontane staking is uitgebroken bij het openbaar vervoer, want in dat geval kom ik waarschijnlijk m'n bed niet uit. Ik luister vooral naar MNM, Radio Nostalgie en Studio Brussel. Soms hangt het van de ontvangst af. Aangezien ik bijna in een uithoek van het land woon is de ontvangst (vooral in de auto) niet altijd bijster goed.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...