Jump to content

[SA|MAP] Een model Mappen dmv de Map IO.

Geplaatst:
comment_505215

VideoTutorial: Een model mappen dmv de Map IO.

Er werd aan mij door verschillende leden gevraagd via pb om een Videotutorial over de Map IO. Ik ben aan de slag gegaan en het resultaat is een videotutorial van een kleine 25 minuten waar we met new file beginnen en eindigen met een gemapt object ingame. De tutorial gaat minder diep in op de bestanden dan mijn vorige videotutorial, dus ben je helemaal nieuw met gtamodding, bekijk die tutorial dan eerst. Voor deze tutorial heb je de volgende dingen nodig:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- TXD Workshop

- IMG Tool 2.0

- Grand Theft Auto San Andreas

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je deze uitpakken en in de scriptsmap van 3dsMax zetten. De beeldkwaliteit van de tutorial is niet perfect om de bestandsgrootte zo klein mogelijk te houden. Ik heb ook op verschillende stukken in de tutorial geknipt, zoals bij het rebuilden van de img en het opstarten van gta. Ook voor de gevorderde modders is het leuk om naar te kijken, je steekt vast nog wel wat ervan op.

DOWNLOAD!!

Resultaat van de tutorial:

resultaatrj0.jpg

MULTI-OBJECT UPDATE!!!

Aangezien je van de hoofdtutorial niet kon leren hoe je meerdere objecten netjes naast elkaar map, heb ik een multi-object update opgenomen als toevoeging aan de hoofdtutorial. De update duurt 6 minuten. Kijk aub eerst de hoofdtutorial om onnodige vragen te voorkomen!

Download UPDATE!

Veel succes met de tutorial!

Mvg, Wazuup

Bewerkt: door Wazuup

Featured Replies

Geplaatst:
comment_526863

Ik heb 'm doorgekeken en dit gaat wel werken denk ik! Als een model precies goed ten opzichte van een model in gta wil hebben, dan moet ik de nieuwe coördinaten toch bij de coördinaten van het model in SA (niet de nieuwe) optellen? Dan heb ik dus het model waar ik de coördinaten op moet afstemmen in 3dsMax geïmported, en dan import ik die andere en dan pak ik die coördinaten en dat verhaaltje van jou... op het laatst plak ik de nieuwe coördinaten er bij aan.

Toch....?

Edit: Sorry voor de dubbelpost, ik klikte op pagina 1 op "Reply" en kon dus niet zien dat ik nog een reply had staan, anders had ik die wel geëdit. Nogmaals verontschuldiging :puh:.

Bewerkt: door Puma

Geplaatst:
  • Auteur
comment_527971

Puma, je hoeft niets op te tellen of af te trekken, de coordinaten die de MapIO script je geven hoef je alleen te plakken in de ipl. Doe gewoon precies wat er verteld word in de tutorial, dan komt het allemaal goed :engel:

• 7 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.