NIELS_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Wat is beter om echt mooie sites te maken? HTML of PHP? Natuurlijk moet je ervaring in designen hebben, maar ik heb laatst een cursus html van school gekregen, en ik heb de beginselen onder de knie, maar soms zie ik php sites, die er echt onwijs mooi uitzien. Dus ik dacht, PHP is beter te gebruiken. Is dit ook zo? Reageren
Argon Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Wat is beter om echt mooie sites te maken?HTML of PHP? Natuurlijk moet je ervaring in designen hebben, maar ik heb laatst een cursus html van school gekregen, en ik heb de beginselen onder de knie, maar soms zie ik php sites, die er echt onwijs mooi uitzien. Dus ik dacht, PHP is beter te gebruiken. Is dit ook zo? Ik denk dat je het verschil tussen PHP en HTML niet kent, bijvoorbeeld mijn site is in PHP geschreven (288 Kb aan pure php code ) maar toch zijn alle extenties van de bestanden "html". (???) Dat wil dus zeggen dat je met HTML tekst toont en opmaakt (netzoals word) en met PHP kan je je site dynamisch maken. Dus PHP is zowat programeren eigelijk en HTML is een gewone taal om je pagina vorm tegeven. (Die PHP bestanden staan dus vol met HTML als het ware ). Hoppelijk is het zo duidelijk, het is trouwens het beste om eerst rustig met HTML te beginnen en om dan er CSS bij te doen en XHTML en dan PHP en dan nog wat later kan je MySQL ook nog gaan gebruiken. Maar dat vraagt allemaal veel tijd om er goed mee te leren werken. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Ja, ik ben pas begonnen laat ik eerst maar een html onder de knie krijgen Reageren
The General Geplaatst: 13 september 2006 Rapport Geplaatst: 13 september 2006 Als je HTML goed onder de knie hebt is PHP wat makkelijker. HTML blijft het voornaamste Reageren
Joriz Geplaatst: 13 september 2006 Rapport Geplaatst: 13 september 2006 Je moet wel weten waarvoor HTML en PHP is. Met alleen PHP kan je namelijk geen website maken. Je moet altijd nog HTML gebruiken. PHP zorgt er namelijk voor dat je website dynamisch wordt. Bijvoorbeeld als Jantje is ingelogd toont hij wel de knoppen om een PM te sturen en als Jantje niet is uitgelogd toont hij dat niet. Het wel of niet tonen van iets wordt gedaan met PHP. Echter de knoppen (of het aangeven van een afbeelding) gaat weer in HTML. Je moet dus eerst een beetje HTML leren voordat je met PHP aan de slag kan. Ook moet je een beetje inzicht hebben en weten wat scripten (met PHP) ongeveer inhoud. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.