GewoonMarco Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te gaan kopen, met de volgende dingen erin : Midi ATX Tower zilver AMD Athlon 3200+ 64 bit Asus mainboard met NForce 4 chipset 1024 Mb DDR-400 geheugen 250 Gb harddisk, 7200 rpm 128 Mb Geforce FX 6200 videokaart turbo cache DVD Rewriter, +/-RW Dual Layer Logitech keyboard en optical scroolmouse Windows XP Home Is zo'n pc goed als game pc ? Marco. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 (bewerkt) Naar mijn weten is het een redelijke game pc (het is niet de aller beste maar is te doen voro gta sa ect).. Als je hem in een computer zaak gaat kopen, kun je ook altijd even vragen aan die gene die hem verkoopt die weet het beste of het een goeie game pc is Bewerkt: 10 september 2006 door gammie Reageren
SummerBase Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Dat is niet helemaal waar Gammie als je alleen uit gaat van de gunsten van een verkoper? Nou die zegt in veel gevallen toch ja en als hij nee zegt wordt het altijd duurder de klus van de verkoper is, het aansmeren van het product een daarmee het geld netjes op de pakken. Natuurlijk zijn er ook degelijke verkopers, maar uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat het vrijwel altijd een tegenvaller is. Daarom ga ik liever zelf op onderzoek wat een pc wel en niet waard is en dat doe ik ook -zeer- graag voor andere en daarmee ga ik Marco nu ook enig advies geven over de Pc en haar eigenschappen. Ook zal ik dingen gaan behandelen zoals de verbetering en de opzet van de pc over het algemeen lijkt het me een degelijke, maar echt hard-core gamen dat zit er denk ik niet in bij dit systeem oké ik zeg wel dat je een leuk spelletje zoals de Gta's kan spelen, maar met het zicht op GTA IV zou ik als ik jou was iets meer uitbreiden. Het kost dan wel meer geld, maar dan ben ik van mening dat je er later meer plezier aan hebt. Moeders zeggen wel eens; Hoe goedkoper hoe beter, want dat scheelt in de portomonee, maar dat vindt ik dus niet. Een computer moet kwaliteit bezitten, want we gebruiken het dagelijks. - Over de Behuizing heb ik niet heel erg veel te vertellen ik kan alleen zeggen dat het een goede kast is, want Midi-tower scoort over het algemeen aardig in de score's. Qua aantal onderdelen zoals een moederbord wat je er voor kan vinden uiteraard is het gewoon een eigen smaak daar kan ik je verder geen advies om geven. - Over de Processor heb ik wel enige dingen te vertellen als je dit aan gaat schaffen koop je al weer relatief oud spul. Als ik jou was zou ik voor een AMD 4000+ 64bit gaat, ten eerste deze is niet zo heel gek duur en hij heeft betere eigenschappen en technieken ook is hij een stuk sneller zoals ik dat kan zien. - Helaas kan ik aan het Moederbord neit zien welk type het is dus dat moet je dan nog even opzoeken, wnat zo kan ik er geen advies over geven helaas. - Het werkgeheugen zit wel goed tegenwoordig is 512 de standaard en met de toekomst op Vista het minimum dus met 1024mb zit je nog wel een tijdje goed, maar reken er wel op dat je ruimte moet houden voor de toekomst. - Over de Hardeschijf ook weer geen merk of dit en dat dus daar kan ik niet veel advies over geven, helaas. - Volgens mij heb je een videokart die Passief gekoeld wordt dat zorgt dus voor een grote warmte in de kast. Eigenlijk is passief koelen een optie voor vroeger, maar nu komt het ook weer sterk terug vanwege de kleinere pc's of voor de mensen die hun pc zo stil mogelijk willen hebben. Maar goed het is opzich een goed kaartje, maar verwacht niet alles nieuwe games te kunnen spelen op hogere Frame-rates, maar ben je niet echt zo'n super gamer dan raad ik het je met volle harte aan. - Helaas ook weer geen type nummer of merk bij de Dvd/cd-brander dus ook geen advies. - De muis en Windows spreken voor zichzelf. --- Wil je dus een goede pc aanschaffen dan zou je moeten letten op mijn punten of die van andere, want je weet heel veel dingen niet op te noemen van merken en type's onthoud dat er veel verschil in zit en het is niet zo maar een bedrag ga gewoon naar de winkel en vraag ze precies wat het is anders kan je aardig misleid worden, maar goed dat maakt opzich helemaal niet zoveel uit. Wil je deze pc aanschaffen omdat je niet heel veel gamed dan snel ik alleen maar toe, maar dan wil ik nog wel even de merken enzo zien. Wil je echt veel gaan gamen en wil je hem ook benoemen tot een echte game pc dan kan ik zeggen spaar nog even door tot een iets duurdere variant waar je met het zicht op nieuwe games toch een vooruitgang boekt. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, want een pc aanschaffen is toch een interesante bezigheid! Reageren
GewoonMarco Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Is deze beter dan die 1e ? : Midi ATX tower zilver Intel Pentium D 3 Ghz Asu P5 Mainboard 1024 Mb DDR-400 geheugen 250 Gb SATA-2 harddisk, 7200 rpm 128 Mb Geforce FX 6200 Turbo Cache DV Rewriter, +/- RW Dual Layer Logitech keyboard en optical scroll mouse Windows XP Home NL Marco. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 SummerBase: daar heb je wel gelijk in met vrijwel de meeste verkopers... Maar uit mijn ervaring ging dat meestal goed bij de plaatselijke computerwinkel kom ik regelmatig langs die man is echt een hobbyist in computers en als ik vraag over een goeie pc verteld hij de belangerijke punten en welke het beste zou kunnen zijn verder verteld hij daar ook de pluspunten en de minpunten ervan en de prijs verschiling... Vandaar dat ik vind dat je het beste aan zo iemand kan vragen maar goed er zijn er idd bij die alleen voor de winst gaan en hele duure pc's willen aansmeren... Maar dat betekent niet dat je het niet kan vragen en dat het altijd een miskoop hoeft te zijn... Reageren
kees1991 Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 je kunt beter nog ff wachten met dat windos kopen. want windos fista komt binenkort uit. en dan kun je die beter koopen. vroeg of laat moet je die tog hebben voor alle games. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 je kunt beter nog ff wachten met dat windos kopen. want windos fista komt binenkort uit. en dan kun je die beter koopen. vroeg of laat moet je die tog hebben voor alle games. Windows xp zit toch standaard als je een neiwue pc koopt? Het zal heus niet zo zijn dat als windows fista uit is dat er meteen geen games meer worden gemaakt voor de xp... Op ade meeste nieuwe games zie je ook nog windows 98 en 2000 staan dus daar zal je je heus niet druk om hoeven te maken Reageren
kees1991 Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 je kunt beter nog ff wachten met dat windos kopen. want windos fista komt binenkort uit. en dan kun je die beter koopen. vroeg of laat moet je die tog hebben voor alle games. Windows xp zit toch standaard als je een neiwue pc koopt? Het zal heus niet zo zijn dat als windows fista uit is dat er meteen geen games meer worden gemaakt voor de xp... Op ade meeste nieuwe games zie je ook nog windows 98 en 2000 staan dus daar zal je je heus niet druk om hoeven te maken ik heb anders geen windos er bij gekrijgen hoor. daar moet je wel voor betalen hoor. ik seg ook niet dat dat gelijk als fista er is dat er geen games meer zijn voor windos xp. maar uitijndelijk wel. Reageren
gammie_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 (bewerkt) Ja oke maar dat duurt natuurlijk nog wel een aantel jaren voordat er geen games meer voor windows xp zijn.. tegen die tijd koopt hij mischien al weer een nieuwe pc, ik wil maar zo zegge zelfs windows 98 staat nog op de meeste nieuwe games dus dat duurt echt nog wel jaren... En bij de meeste pc's word Windows xp erbij gelevert dat staat ook altijd bijna altijd tussen de specificaties, ik snuffel nog wel is wat rond in die reclame blaadjes bij pc's (je hoeft niet apart te betalen voor windows xp hoor, zit gewoon bij de standaard kosten van het aanschaffen van een pc) Bewerkt: 10 september 2006 door gammie Reageren
Ewoud Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Wachten met je pc kopen vanwege Vista, je kan juist beter 1 a 2 jaar wachten met het aanschaffen van Vista! Voordat er een redelijke en kinderziekte vrije Vista uit is ben je 2 jaar verder. Ik raad gewoon home edition aan als je een normale gebruiker ben. Daar red je het de komende jaren nog wel mee. Reageren
Kraay Geplaatst: 11 september 2006 Rapport Geplaatst: 11 september 2006 Is deze beter dan die 1e ? :Midi ATX tower zilver Intel Pentium D 3 Ghz Asu P5 Mainboard 1024 Mb DDR-400 geheugen 250 Gb SATA-2 harddisk, 7200 rpm 128 Mb Geforce FX 6200 Turbo Cache DV Rewriter, +/- RW Dual Layer Logitech keyboard en optical scroll mouse Windows XP Home NL Marco. Ik zou voor de AMD processor gaan, en een andere videokaart, de 6200 is gewoon een slechte kaart om te gamen(heb er zelf een). kies minimaal een 6600GT of hoger wil je de games redelijk kunnen spelen. Verder mooi ding. Reageren
Siempie Geplaatst: 25 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2006 Is deze beter dan die 1e ? :Midi ATX tower zilver Intel Pentium D 3 Ghz Asu P5 Mainboard 1024 Mb DDR-400 geheugen 250 Gb SATA-2 harddisk, 7200 rpm 128 Mb Geforce FX 6200 Turbo Cache DV Rewriter, +/- RW Dual Layer Logitech keyboard en optical scroll mouse Windows XP Home NL Marco. Sorry, maar als game pc is deze pc niet erg geschikt. Ik zou toch eerder minimaal een 256 mb videokaart nemen, voor de rest is het goed Maar nu de dual cores in opkomst zijn kan je misschien beter je pc zelf samenstellen, maar dat kost wel veel meer... Maak je geen zorgen over Vista, die is nog lang niet uit, en dan heb je nog tientallen jaren de tijd voordat XP niks meer kan. Kijk maar naar 98, zelfs daar kunnen nog spellen op als je de specs wat opvoert Reageren
Mania-92 Geplaatst: 25 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2006 Is deze beter dan die 1e ? : Midi ATX tower zilver Intel Pentium D 3 Ghz Asu P5 Mainboard 1024 Mb DDR-400 geheugen 250 Gb SATA-2 harddisk, 7200 rpm 128 Mb Geforce FX 6200 Turbo Cache DV Rewriter, +/- RW Dual Layer Logitech keyboard en optical scroll mouse Windows XP Home NL Marco. Sorry, maar als game pc is deze pc niet erg geschikt. Ik zou toch eerder minimaal een 256 mb videokaart nemen, voor de rest is het goed Maar nu de dual cores in opkomst zijn kan je misschien beter je pc zelf samenstellen, maar dat kost wel veel meer... Maak je geen zorgen over Vista, die is nog lang niet uit, en dan heb je nog tientallen jaren de tijd voordat XP niks meer kan. Kijk maar naar 98, zelfs daar kunnen nog spellen op als je de specs wat opvoert Ik zou ook niet voor 256MB gaan maar gewoon een goeie 128MB kaart, ik neem aan dat je een laag budget hebt dus ik raad de 6600GT 128MB aan ik heb hem zelf ook en niks mis mee. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 28 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2006 Als je een Game PC wilt, waarom neem je dan zoveel GB's voor je Harddisk, en een een DVD ReWriter, dit kan je toch wat minder geld kosten, en dan kan je dat geld weer in een betere Videokaart stoppen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.