Donwell Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 (bewerkt) Hallo allemaal, Ik heb een vraagje: Hoe maak je een forum, ongeveer zoiets als dit?? Ik heb namelijk al meer mensen gezien die zo'n forum hebben, maar ik heb geen flauw idee waar en hoe je dit doet?? Hopelijk kan iemand mij helpen en staat dit topic niet op de verkeerde plaats... Mvg, Donwell Bewerkt: 10 september 2006 door Donwell Reageren
Follow Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 2 manieren, maak een website en download phpbb of ga naar en website waar die automatisch geinstalleerd word. (Even via google naar Free phpbb board zoeken.) Reageren
Preddy Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 (bewerkt) hier kan je een installatieguide vinden in het nederlands. Zelf installeren is moeilijker als een host te vinden die ze al geinstalleerd aanbiedt (duh), maar zo kan je iig zelf er wat aan knutselen, zoals ander plaatje erin zetten etc. Als je zelf gaat doen, ff dit checken: Voor we aan de slag gaan moet je op deze zaken voorbereiden: * Je hebt bij je host een webruimte of draait een eigen server * Jouw host ondersteunt PHP 4.0.3 of hoger * Je hebt van je host een MySQL database 3.22 of hoger, gebruikersnaam en wachtwoord gehad. * Je hebt van je webhost een ftp-adres (of web-ftp), gebruikersnaam en wachtwoord gehad. Is niet moeilijk, als je zelf gaat doen en vragen hebt, gewoon posten Bewerkt: 10 september 2006 door Preddy Reageren
Donwell Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Hmmm.... Een beetje lastig allemaal. Ik zal kijken wat ik ervan kan maken, en anders helaas. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Als je iets zoekt wat al voor je gehost wordt kan je het beste één van deze twee nemen. Takeforum.com - Engels Forumup.nl - Nederlands Forumup.com - Nederlands Als het niet echt wat is, sorry... :$ Ook kan je het op een eigen host doen, dan is deze weer handig. Phpbb.nl Reageren
Donwell Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Bedankt, X-Qyeh. Het is me zojuist gelukt een forum aan te maken via forumup.nl. Bedankt!! Reageren
NIELS_ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Top! Bedankt, dat zijn goede sites! Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Ik ben erg blij voor jullie dat het gelukt is. Als ik nog ergens mee kan helpen in die fora moet je het maar vragen. Ik heb ze zelf namelijk ook veel gebruikt, dus kan ik er goed mee overweg. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.