~Mario~ Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 (bewerkt) Hallo beste mensen, ik wil binnenkort wat extra geheugen kopen voor me pc, want ik heb nu nog maar 256 Mb dat is natuurlijk erg weining, nu zat ik zelf te denken aan 512 of 1024 Mb ram geheugen, ik heb 2 spellen die ik erg graag wil spelen daarmee en dat zijn: The sims 2 en Rollercoastertycoon3, deze games reageren nu heel sloom omdat ik gewoon te weining geheugen hiervoor heb. Nu mijn vraag welk strookje geheugen moet ik kopen? ik heb ddr400 ingang, dus kan ik als ik er 1 koop vaan een ddr400 hem er ook gelijk gemakkelijk inplaatsen zonder dat ik me pc beschadig of kapot maak? Bewerkt: 10 september 2006 door ~Mario~ Reageren
Assassin Geplaatst: 10 september 2006 Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Laat die 256 er in zitten en gooi er een extra 512 bij. Ze hoort meer dan 1 RAM slot te hebben. Hier heb je een tutorial over hoe je je ram stick erin zet: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?p=215488 Helemaal niet zo moeilijk, gewoon een kwestie van erin duwen. Net zoals bij je videokaart, alleen hoef je nu niet te schroeven. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 10 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 september 2006 Ooh ik snap het al, ik moet hem gewoon in 1 zo,n soort pci poort plaatsen, maar wat bedoelen ze hier precies mee? -Hoeveel geheugen u kan plaatsen. -Welke module-combinaties er mogelijk zijn. Ik kan toch plaatsen wat ik wil, en als ik dan 512 Mb erbij doe dan heb ik 768 Mb ram toch? Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 11 september 2006 Rapport Geplaatst: 11 september 2006 Je moet op de volgende dingen letten. Hoeveel je PC aan kan Of je geheugen bus groot genoeg is Of het echt nodig is Of je nu DDR of DDR-2 nodig hebt Wanneer je PC de hoeveelheid geheugen niet aan kan, zou het jammer wezen. Ik denk dat je aan 512 ook niet genoeg hebt ik zou al gauw aan 1 Gb moet gaan beginnen. Misschien wat duurder maar je krijgt waar voor je geld. Je geheugenbus moet de hoeveelheid geheugen kaartjes aan kunnen, wanneer je 4 kaartjes hebt, en hij kan er maar 3 hebben, heb je dus weinig aan het vierde kaartje. Als je niet zeker weet dat het nodig is, moet je eerst nagaan wat er op de speldoos staat, wat voor systeem staat. Kijk vooral naar de aangegeven proccesor. En wanneer je geheugen koopt moet je eerst na gaan of je nu DDR of DDR-2 hebt, als je dat weet kan het in prijs nog wel eens wat verschillen. Ik hoop dat je genoeg info hebt. Reageren
Kraay Geplaatst: 11 september 2006 Rapport Geplaatst: 11 september 2006 Als je zegt wat voor moederbord je hebt(merk+type) en het geheugen wat in gedachten hebt, kunnen we je misschien meehelpen met het uitzoeken van een geheugen module. Om erachter te komen wat voor moederbord je hebt kun je gebruik maken van everest of een soort gelijk programma of natuurlijk de handleiding van je moederbord Reageren
~Mario~ Geplaatst: 12 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2006 (bewerkt) Ja ik weet precies wat ik nodig heb. Maar heb ik bij elkaar genoeg aan 768 mb ram, Om Rollercoastertycoon3 en the sims 2 goed door te kunnen spelen zonder raare storringen of gewoon vastlopende beelden? Bewerkt: 12 september 2006 door ~Mario~ Reageren
Kraay Geplaatst: 12 september 2006 Rapport Geplaatst: 12 september 2006 Ja ik weet precies wat ik nodig heb. Maar heb ik bij elkaar genoeg aan 768 mb ram,Om Rollercoastertycoon3 en the sims 2 goed door te kunnen spelen zonder raare storringen of gewoon vastlopende beelden? Als je proccesor en videokaart ook goed zijn heb je daar genoeg aan ja. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 12 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2006 Me videokaart is zeker goed genoeg want dat is een ati radeon 128 mb, Maar me processor is 1.68 ghz, maar dat heeft er denk ik niet veel mee te maken, want ik speel nfs most wanted op me laptop met 1.50 ghz, maar met 480 mb, en daar reageert hij wel goed, waarschijnlijk ligt het dus aan mb ram, Want zover ik weet is een amd sempron processor altijd wel goed. Reageren
SummerBase Geplaatst: 12 september 2006 Rapport Geplaatst: 12 september 2006 Zeg nooit 'altijd', zelfs de aller snelste computers zijn niet altijd goed. Ook mijn computer is dus ook niet altijd goed eigenlijk nooit, omdat ik ook niet één van de snelste heb. Ik zit nu met een Amd 3000+ en hij loopt heel goed voor mij. Ik kan er vrijwel alles op doen wat ik verlang van een computer, maar als je dus games wilt gaan spelen zoals Sims 2 dan vraagt dat enige geheugen en ja het geheugen. En daar heeft de processor wel iets mee te maken, bijvoorbeeld: Je hebt een super slome processor, nou dan helpt snel geheugen daar echt niet tegen. Probeer een balans tevinden waardoor je de processor die je huidig in bezit hebt die best nog wel rijkt aan deze spellen goed benut met repen geheugen, daarom is 1 gb wel goed, maar als je een processor hebt die heel goed is dus neem een Amd 4000+ dan haal je ook meer uit de prestatie's, maar daar is de prijs ook vooral naar gevormd en dat is ook wel logish. Nou dat was weer een stukje theorie, nu even het andere; Ik vindt gewoon dat je geheugen er bij moet kopen, als het niet helpt op de spellen is het echt niet voor niks. Want extra geheugen is altijd goed behalve als je het gaat overboosten, dus neem bijvoorbeeld 4x 2048mb in een moederbord proppen, nee dat gaat niet lukken denk ik. Maar dat kan jou moederbord ook niet aan, 2x zou kunnen, maar de prijs is ook veels te hoog volgens mij. Ik wens je veel succes en mocht je hier nog eens vragen over hebben zeg het dan maar! Reageren
~Mario~ Geplaatst: 13 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 september 2006 (bewerkt) Nou kijk ik heb gewoon een goede amd sempron 2400+ ik heb sinds vandaag er eindelijk maar eens een strookje bijgekocht van 512 mb ram, ik nu heb dus 768 mb ram, en ja de the sims 2 reageert echt super snel zonder vastlopende beelden, en de rest van de games ga ik nog even uitproberen, echt hartikke bedankt voor jullie hulp. Bewerkt: 13 september 2006 door ~Mario~ Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 13 september 2006 Rapport Geplaatst: 13 september 2006 Graag gedaan (Kheb ~Mario~ namelijk geholpen via msn) Kben blij dat het opgelost is, het ligt dus niet aan je proccesor. -sc- Reageren
Ewoud Geplaatst: 21 september 2006 Rapport Geplaatst: 21 september 2006 Graag gedaan (Kheb ~Mario~ namelijk geholpen via msn)Kben blij dat het opgelost is, het ligt dus niet aan je proccesor. -sc- Het is altijd een combinatie van je processor, intern geheugen, videokaart en moederboord. Het is altijd een vrij lastige klus de ultieme combo te vinden, omdat je rekening moet houden met meer dan alleen de benaming mb. Denk ook aan het cache geheugen, bus-snelheid ect... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.