Jump to content

Spyware of Hack

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe kan het dat mijn pc uit zich zelf werkt is dit spyware of een hack want de muis doet alles zelf en hoe kan ik dit bestrijden.

Geplaatst: (bewerkt)

Beste Damos,

Dit kan evengoed spyware zijn als een hacker, maar aangezien jij het ook hebt over je muis die zomaar beweegt ben ik toch bang dat er een enorme hacker met je computer aan de haal is gegaan, wordt je ook op sommige momenten wegeklikt? het kan natuurlijk ook een trojaans paard zijn.

Welke virusscanner gebruik je dan?

Nog even ter order zorg sowieso voor een firewall al is het een standaard firewal van windows, dat maakt niet uit, daar ben je al een eind mee beveiligt, daarintegen moet je natuurlijk ook zorgen voor een goede virusscanner, ik weet niet welke je nu gebruikt, maar ik gebruik zelf persoonlijk Norton internet security 2006, en die is goed te vertrouwen want ik heb al sinds 1 januari het nieuwe 2006 Norton, en ik heb absoluut nog nooit geen hacker gehad of spyware, maar je kan natuurlijk ook voor andere virusscanners kijken, want Norton is ook niet 1 van de goedkoopste die je hebt, Mccaffee is ook een zeer goede virusscanner en die is dan weer niet zo duur, maar bij de meeste virusscanners die wat goedkoper zijn heb je ook een slechtere kwaliteit, of minder keuzes, maar post wel even welke je nu gebruikt aub.

Groetjes,

Mario

Bewerkt: door ~Mario~
Geplaatst:

Misschien kun je het wat beter beschrijven. Maar in dit geval denk ik dat een hacker bezig is. Ik heb gehpord dat ze je hele PC 'overnemen' en hun dan 'bepalen' wat er op je scherm gebeurt. Ik denk niet dat spyware is. In Mario's post staan nog wat nuttige punten en misschien vind je het ook in dit topic: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=29906 .

Geplaatst:

Ik heb Norton antivirus 2005 ofzo maar het werkt haast niet goed meer daarnaast heb ik ook hitman pro en ad aware gedownload voor het adware en spyware.

Geplaatst:

Dan ben je zeker wel goed beveiligt Damos, alleen wat bedoel je precies

met norton antivirus 2005 werkt niet goed, want wat werkt er dan niet goed?

Scan gewoon heel je pc naar, dan zal je het wel merken.

Geplaatst:

Waarschijnlijk moet je dan je Norton product gaan updaten, en even naar

de virusbeveiliging kijken als die nog wel aan staat, en scan daarna ook

nog eens met ad-aware en hitman pro, en nu vindt ik het toch wel heel

raar dat Norton niets vindt, scan je toevallig wel alle mappen?

en daar mee bedoel ik, echt alles wat je maar op je pc kan vinden?

van de diepte in station c t/m mijn documenten en verder.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Om er achter te komen of het echt een hacker is of iets anders (virus, spyware), moet je je internet uitschakelen. Dit kan op veel manieren: met de computer de verbinding uitschakelen, kabel uit je computer halen, router/modem uitzetten, etc. Het maakt niet uit hoe je het doet. Kijk daarna of het probleem er nog steeds is. Als dat het geval is, het je niet te maken met een hacker, want deze heeft geen toegang tot je computer als je geen contact hebt met internet.

Geplaatst:

Er bestaan ook programmatjes die je muis laten bewegen de naam ontglipt me even maar dat ene programa met een aantal anti-spyware tools etc ingebouwd kiest alles voor jou en dan kan je even niets doen is het toevallig niet zo'n programma?

Geplaatst:
Er bestaan ook programmatjes die je muis laten bewegen de naam ontglipt me even maar dat ene programa met een aantal anti-spyware tools etc ingebouwd kiest alles voor jou en dan kan je even niets doen is het toevallig niet zo'n programma?

Hitman Pro

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...