casboy Geplaatst: 12 september 2006 Rapport Geplaatst: 12 september 2006 als ik een .DFF in sketchup wil bewerken zie ik de texturen nooit. ik exporteer de dff eerst in 3dsmax naar .3ds bestand. deze zet ik in een map met alle textures. als welk type ik hem in 3dsmax exporteren en waar moet ik de textures neerzetten? Reageren
DaBeast Geplaatst: 12 september 2006 Rapport Geplaatst: 12 september 2006 Dit komt omdat je nooit in .3DS je textures kan zien, tenzei je het overnieuw textured. En het komt tevens ook omdat je niet "load textures" (of iets in die aard ) hebt gekozen. Als je dit wel hebt gedaan, kan je die textures aleen maar zien in 3DS Max (doordat je dus geen textures kan zien bij een .3DS). Als je nog niet echt goed kan werken met 3DS Max, zou ik dat dus proberen aan te leren. Tenzei je alles overnieuw wilt texturen en bugs wilt hebben. Bekijk gerust de [Master Tutorial List] eens, je zult vast en zeker iets vinden wat je nodig hebt. Als je verder nog vragen hebt, kan je natuurlijk gerust een [PBtje] sturen. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
SWYV Geplaatst: 13 september 2006 Rapport Geplaatst: 13 september 2006 dabeast, ik denk dat ik mss een beter antwoord heb voor de topicstarter - als jij de textures exporteert van .dff naar .3ds in Zmodeler (wat ik gebruik) of 3ds max (wat ik enorm hekel aan hebt ) exporteerd naar .3ds voltooid en dan moet jij normaal gezien de textures namen wat aanpassen vb vehiclegrunge.txd naar vehicleg.txd ofzo in Zmodeler kun jij dat zien wat allemaal moeten veranderd moeten worden aan de namen van de txd bestanden Reageren
Puma Geplaatst: 13 september 2006 Rapport Geplaatst: 13 september 2006 je KAN wel de textures in sketchup krijgen: Als je het model in sketchup hebt, dan zie je in de paintbucket, de in-model textures. daar zie je dan groene, witte enz. 'textures'. dubbelklik op een van die textures, en dan zie je een klein venstertje met de texture, doorzichtigheid, en de texture die gebruikt wordt. bovenin staat de naam van de desbetreffende texture. schrijf de naam ergens op ofzo en zoek in de txd van dat model (dus bijv. als je model van buffalo hebt zoek je dus buffalo.txd) en dan export je alle texture uit de txd, en dan zoek je daarin een texture met dezelfde naam. als je de texture niet in die (bijvoorbeeld) buffalo.txd kan vinden, zoek dan in de vehicle.txd, die staat in je GtaSanAndreas>models>generic (volgens mij). DUS: zoek de texture met dezelfde naam en als je die gevonden hebt dan zorg je dat je 'm in bmp ergens in een map hebt staan. dan ga je weer naar sketchup, dat kleine venstertje met doorzichtigheid, naam enz. en dan zie je dat ook nog ergens "use texture from .." (zoiets dus) met zo'n aanvink vakje, haal dat weg, en klik daar dan op bladeren en selecteer de texture die je net geexport hebt uit die .txd . (dus met dezelfde naam als in dat kleine venstertje bovenaan staat). Hopelijk lukt het met deze uitleg, zoniet; post nog een reply! Succes, Grtz Puma. Reageren
casboy Geplaatst: 13 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 september 2006 het probleem is dat het .3ds formaat 8.3 namen voor texturen gebruikt. dus policedecals64.bmp wordt dan policede.bmp, maar het probleem is dat er ook policedecals64a.bmp is, en als ik daar dus 8.3 van maak, policede.bmp, dan heb ik het zelfde als policedecals64.bmp (zondat dat A'tje dus). Reageren
Bradley H. Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 het probleem is dat het .3ds formaat 8.3 namen voor texturen gebruikt. dus policedecals64.bmp wordt dan policede.bmp, maar het probleem is dat er ook policedecals64a.bmp is, en als ik daar dus 8.3 van maak, policede.bmp, dan heb ik het zelfde als policedecals64.bmp (zondat dat A'tje dus). Dat klopt, er zijn hier 2 oplossingen voor: - Verkort de naam van je afbeeldingen. - Textuur in 3ds max. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.