Jump to content

Boxen Klinken Bij Een Heel Diepe Bas Niet Meer Goed...

Recommended Posts

Geplaatst:

Zoals de titel het al zegt, mijn boxen klinken niet meer normaal bij een heel diepe bas, hoogswaarschijnlijk kapot gespeeld... Ik heb het hier niet over een boxen setje maar over 2 echt grote boxen ! Ik was een Bass-Test-Liedje aan het afspelen op mijn pc ( dus met de boxen) en nadat de kasten begonnen te trillen klonk het geluid van delinker box totaly fucked up... Kapotgespeeld dus ! Mijn vraag is nu is dit fixable of heeft hier iemand ervaringen mee, bv of dat dit nog te maken is in de winkel want dit zin echt heel dure boxen !

Btw, ik heb geen defitge geluidskaart, een onboard kaart bij mijn moederbord, kan dit iets uithalen ?

Geplaatst:

Als je box niet meer goed klinkt is hij opgeblazen. Dat is volgens mij onmogelijk te fixen, je zou is moeten kijken of er nog garantie op zit, trouwens van welke merk en welke naam hebben die boxen ?

Geplaatst:

De box zelf klink nog goed, aleen soms trilt de box bij een te laage toon (bass) het merk kan ik je helaas niet zeggen omdat het nogal old school boxen zijn, ik had ze gekregen van mijn pa omdat hij een uber sound system ging kopen...

Ik wil wel eventjes melden dat bij een heel lage toon (bass) de box (dat groote veltje waar de bassen uit komen) heel hard begint begint te trillen en te bewegen, is het niet mogelijk dat er bv een vijs vanbinnen is losgetrilt en dat ik die moet vastzetten ?

Geplaatst:

Lage tonen (bass) worden geproduceerd door de subwoofer. Meestal bestaan boxen uit meerdere luidsprekers (meerwegsysteem). Een tweeter, voor de hoge tonen, een kleinere luidspreker, voor de middentonen, en een subwoofer, voor de lage tonen.

Geluid wordt geproduceerd door trillingen, de subwoofer wordt door elektriciteit aan het trillen gebracht zodat het een toon produceerd. Hoe lager de toon (en hoe hoger het volume), hoe heviger de subwoofer trilt. Het kan zijn dat flexibele rand, waardoor de konus (subwoofer) kan bewegen, kleine scheurtjes gekregen heeft. En omdat geluid alles te maken heeft met het verplaatsen van lucht, zorgen die scheurtjes ervoor dat het geluid niet meer goed en zuiver wordt overgebracht. wat dus resulteerd in gekraak, of andere onzuiverheden.

Ook zit achter de konus een een flexibel gedeelte, achter bij de magneet en spoel, en ook dat kan gescheurd zijn.

Daarnaast kan het ook zijn dat de spoel gewoon versleten is.. Hoe dan ook, vervanging van de subwoofer zal dan noodzakelijk zijn..

Je zei zelf al dat de luidsprekers al wat ouder zijn, dus het kan zijn dat ze hun beste tijd gehad hebben, en dus gewoon versleten zijn. Het is wel te repareren, maar zoals ik al zei zal je dan hoogstwaarschijnlijk de gehele subwoofer moeten vervangen. Daarbij moet je opletten dat de subwoofer exact dezelfde wattage heeft, en dezelfde diameter. Over prijzen moet je me niks vragen, dat verschild enorm. Vaak is het voordeliger een nieuw setje luidsprekers aan te schaffen, omdat dat voordeliger is dan het vervangen van één subwoofer..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...