jessy142 Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 (bewerkt) Hallo hoe maak je in je eigen gamemode een teleport command toe bijvoorbeeld /home en dan teleport je naar een vaste plek greetz jessy Bewerkt: 15 september 2006 door jessy142 Reageren
Flame^ Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 Easy. // In OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) if(strcmp(cmdtext, "/home", true)==0) { SetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); return 1; } De code gaat eerst de string cmdtext (de command die wordt ingevoerd) vergelijken met de string die jij defineert ("/home") en als dat waar is dat zet het script de Speler zijn positie naar een plek (SetPlayerPos). Bij dit script moet je alleen nog de X, Y en Z coordinaten invoegen. (Op de plaatsen waar X, Y en Z staan) Reageren
jessy142 Geplaatst: 15 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2006 (bewerkt) Doet het niet. Weet niet of ik het goed doe? public OnPlayerCommandText(playerid,text[]) // process commands { if (!IsPlayerConnected(playerid)) return 0; CommandHandler(playerid,text); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/home", true)==0) { SetPlayerPos(playerid, 2091.69,2074.26,10.82); return 1; } return 0; als ik /home in typ in game dan word je niet geteleporteerd Bewerkt: 15 september 2006 door jessy142 Reageren
Flame^ Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 Het moet in de functie :/... public OnPlayerCommandText(playerid,text[]) // process commands { if(strcmp(cmdtext, "/home", true)==0) { SetPlayerPos(playerid, 2091.69,2074.26,10.82); return 1; } return 0; } Zo zou het moeten zijn, alleen jij moet nog je eigen dingen erbij zetten (Je commandhandler) Reageren
jessy142 Geplaatst: 15 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2006 (bewerkt) Mijn commandos handler staat bij OnPlayerCommandText Bewerkt: 15 september 2006 door jessy142 Reageren
Flame^ Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 Wat is dan het probleem..? Reageren
jessy142 Geplaatst: 15 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2006 (bewerkt) Mijn GTO kan niet gecompiled worden Error: \\Hoofd-server\c\JESSYG~1\gefixed\GAMEMO~1\src\GTO.pwn(158) : fatal error 100: cannot read from file: "gtobase" Compilation aborted.Pawn compiler 3.0.3367 Copyright © 1997-2005, ITB CompuPhase 1 Error. Mijn gtobase: // // Created: 05.09.06 // Aurthor: Iain Gilbert // #if defined _gtobase_included #endinput #endif #define _gtobase_included #pragma library gtobase #include <a_samp> #include <core> #include <float> #define VERSION "0.3.0" #define MAX_STRING 255 #define MAX_NAME 32 // number of char's a name/password/misc_word can be #define INACTIVE_PLAYER_ID 255 #define TimerTick 1000 // used for how often timer function is called #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA // grey #define COLOR_GREEN 0x33AA33AA // green #define COLOR_RED 0xAA3333AA // red #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA // yellow #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA // white #define COLOR_BLUE 0x33AAFFFF // blue // TODO: more colours #define COLOR_MISC 0xAFAFAFAA // Grey - Misc #define COLOR_CHAT 0xFFFFFFAA // White - Chat #define COLOR_PLAYER 0xFFFFFFAA // White - Player #define COLOR_XP_GOOD 0x33AA3300 // Green - XP #define COLOR_XP_BAD 0x33AA33FF // - Green - XP #define COLOR_COMBAT_GOOD 0xAA3333AA // Red - Combat #define COLOR_COMBAT_BAD 0xAA3333AA // Red - Combat #define COLOR_MONEY_GOOD 0xFFFF0000 // Yellow - Money #define COLOR_MONEY_BAD 0xFFFF00FF // Yellow - Money #define MAX_XP 23786 #define MAX_LEVEL 10 #define MIN_HEALTH 50 #define MAX_HEALTH 100 #define NUMVALUES 4 #define OUTPUTLEVEL 0 // Amount of imformation outputted to console // 0 - off, no output // 1 - +Account changes output, // 2 - + DB saves // 3 - + XP/Level/Money changes output #define DBTYPE 0 // Database type (olny flat file ATM) // 0 - flat file // 1 - TODO: SQL #define DEBUGLEVEL 0 // level of debug outputs to console // 0 - off // 1 - +show function // 2 - +show all // 3 - +show test new gDBSeperator[MAX_STRING]= "|"; // seperate db fields.atm for db writing im just sending a string, which is written to a file. new gKickList[MAX_PLAYERS]; new gLevelList[MAX_LEVEL+1] = { // experience required for each level, hardcoded level list ATM 0, // level 0 240, // level 1 640, // level 2 1306, // level 3 2416, // level 4 4266, // level 5 7349, // level 6 12487, // level 7 21050, // level 8 35322, // level 9 59108 // level 10 }; Bewerkt: 15 september 2006 door jessy142 Reageren
sneakysnizzle Geplaatst: 15 september 2006 Rapport Geplaatst: 15 september 2006 (bewerkt) public OnPlayerCommandText(playerid,text[]) // process commands { if (!IsPlayerConnected(playerid)) return 0; CommandHandler(playerid,text); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/home", true)==0) { SetPlayerPos(playerid, 2091.69,2074.26,10.82); return 1; } deze code is perfect, allen wekrt niet omdat die gast die die game-mod gemaakt heeft (iain gilbert) het veel te ingewikkeld heeft gemaakt, deze command werkt wel gewoon als je een wat simpelere game-mod hebt.. als iemand alsnog een antwoord weet zou dat mooi zijn Regards, sneakysnizzle Bewerkt: 23 maart 2022 door sneakysnizzle Reageren
Flame^ Geplaatst: 16 september 2006 Rapport Geplaatst: 16 september 2006 Dit werkt zeker wel, je moet alleen die /home code even goed tussen de andere cmds krijgen, wat niet heel erg moeilijk is. Over je vraag met de GTOBase moet je toch echt op het samp forum zijn, aangezien daar de maker er af en toe wel is langs komt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.