Jump to content

3d kaart?

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

vanochtend zat ik call of duty 2 te spelen en opeens hoorde ik een plofje. het beeld dat ik op de monitor kreeg was helemaal door elkaar. nu is het bij elk spelletje dat ik speel. ook als je de pc opstart is het windows logo niet normaal. het lijkt alsof er verticale scanlines overheen zitten. mijn vraag, is dit de 3d kaart die stuk is, de monitor of een virus?

Geplaatst:
hoi,

vanochtend zat ik call of duty 2 te spelen en opeens hoorde ik een plofje. het beeld dat ik op de monitor kreeg was helemaal door elkaar. nu is het bij elk spelletje dat ik speel. ook als je de pc opstart is het windows logo niet normaal. het lijkt alsof er verticale scanlines overheen zitten. mijn vraag, is dit de 3d kaart die stuk is, de monitor of een virus?

Zoals ikt al zecht is waarschijnlijk je videokaart stuk.. Ik zelf vind dat je het beste even naar de computerzaak kan gaan en hem laten nakijken wat er precies aan de hand is ;)

Geplaatst:

Hmm, zeker doordat plofje kan je er vrij zeker van zijn dat je 3d kaart getrasht is, je moet nakijken of er nog garantie opzit,

Zo ja -> Ga naar de winkel waar je hebt gekocht

Zo nee -> Zal je een nieuwe kaart moeten kopen

Geplaatst:

Ik denk dat dit de oplossing is.

Kijk hoe het met je videokaart staat in je kast, is hij niet inorde, draai dan niet meer met je computer, waarschijnlijk is je grafische kaart iets te vaak gebruikt of op een te hoge stand gebruikt (te hoge hertz).

Dus je computer openen (wel dat hij uitstaat) even alles controleren, door een plofje kan er nog meer beschadigd geraakt zijn. Zodra je niet veel ziet, naar je winkel terug, maakt niet uit of je pc uit de garantie is gewoon doen, beter een goeie pc dan een pc die het nieet doet.

Wanneer ze zeggen dat je videokaart kapot is, of iets anders, dat vervangen moet worden zou ik voor een optie gaan wat in je budget ligt.

Bij een grafische kaart moet je niet onder de €80 komen kwa prijs ga je dan niet op kwaliteit vooruit, ik denk dus dat je een kaart van €100-€130 zou moeten nemen, dit zou dus de betere oplossing is.

Dus ik zou zeggen kijk eens op alternate voor een goeie kaart, wanneer je er een vind naar je winkel toe en bestel die, want soms is alternate duurder dan een andere winkel.

Succes.

Geplaatst:

wat mij betreft kan er een slotje op. ik heb een ati radeon 9600 besteld, en nog een extra fan. als alles goed gaat komt hij morgen binnen.

Geplaatst:

nouwja, ik weet mag niet dubbel posten.

ik heb vandaag mn nieuwe 3d kaart binnen gekregen. een ATI Radeon 9600 Pro, en maar meteen een koelertje bij besteld. verder geen problemen, aangezien ik nog nooit zelf iets heb verwisselt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...