-Roy- Geplaatst: 18 september 2006 Rapport Geplaatst: 18 september 2006 (bewerkt) Hallo allemaal! Ik heb een site gemaakt en ik zou graag opmerkingen/comments hebben. Even ter informatie: bij het maken van deze site is GEEN Photoshop gebruikt. Het is puur css/html en php. Oh ja, en vraag niet wat portfolio is, maar ik moest iets hebben om het menu op te vullen. >>> Door Gunslinger: Link verwijderd, valt volgens de regels onder reclame.<<< Bewerkt: 22 september 2006 door Gunslinger
GTA Fanaat Geplaatst: 18 september 2006 Rapport Geplaatst: 18 september 2006 Hey, Wel leuke website hoor! Een Portfolio is iets van dat je je eigen gemaakte dingen kunt showen, zoals Signature, Layout enz. Als ik het goed heb hoor.. Het kan ook wat anders zijn.
-Roy- Geplaatst: 18 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2006 Bedankt voor je reactie, en de uitleg. Iemand nog ideeën of tips?
GTA-Sheep Geplaatst: 18 september 2006 Rapport Geplaatst: 18 september 2006 Nou misschien ben ik nu wat bot, maar ik zie niet eens een site We hebben het hier over een wit vlak wat in 3-en is gedeeld en waar in het oranje welkom boven staat. Meer niet. Wil je serieuze rates of tips krijgen zou het handig zijn er eerst eens wat meer aan te doen denk ik. Sorry..... Wilde toch nog even wat tips geven, want bovenstaand bericht is toch niet helemaal de GTA-Sheep zoals ik zelf gewend ben (beetje onbeholpen)......Ik vind de opbouw mooi....een bovenkant als header, een smalle linkerzijde als menu-houder en een groot middengedeelde. Wit is prima, maar zorg dan wel voor wat kleur in de buttons, op maak de scheiding tussen de vlakken middels van een opvallende kleur. Meer knoppen erbij alvast zou mooi zijn en voeg wat foto's doe, een bezoekersteller, een stuk tekst verdeeld in alinea's, kortom: kleed het wat aan...dan krijgt het alvast wat uitstraling en is het ook wat handiger om tips te geven. Nu is het zo onaf dat je alle kanten op kunt.....
Upstream Geplaatst: 18 september 2006 Rapport Geplaatst: 18 september 2006 (bewerkt) Dit ziet er echt heel nice uit. Eindelijk weer eens iemand die niet van de afgeraffelde tabelen gebruikt, maar gewoon puur divjes en css . Paar opmerkingen: - Nu alleen nog die lelijke <br>'s weggooien, deze zijn er alleen om een return te geven in lappen tekst. Niet voor je opmaak. Maak van je menu een list, deze kan je heel goed stylen met CSS. - Haal die copyright regel bovenin weg. Een pagina moet altijd beginnen met de doctype - Werk aan je inspringen. Deze maken je broncode stukken duidelijker HTML voorbeeld: <body> <div> tekst </div> <a href="#">foo</a> </body> CSS voorbeeld: .classNaam { color: #FF0000; background-color: #00FF00; } - En als laatste, het allermoeilijkste. Probeer photoshop dingen te verwerken in je css. Dit vereist echt veel oefening. Maar zorg er wel voor dat je layout ook echt levendiger wordt. (zoek op google maar voor informatie over het background element van css) Maar het allerbelangrijkste: hou dit vast. Het begin is met veel vallen en opstaan. Maar als je css echt helemaal door zie je pas hoeveel voordelen het echt heeft. En vraag je je af waarom je ooit met tabellen heb gewerkt. Bewerkt: 18 september 2006 door Upstream
deagle Geplaatst: 19 september 2006 Rapport Geplaatst: 19 september 2006 Ok , het is leuk om zo iets in CSS te maken . Maar is dit niet een beetje heel basic ? Voor derest ziet het er net uit . Succes!
Preddy Geplaatst: 19 september 2006 Rapport Geplaatst: 19 september 2006 Mss kan je de #content div proberen te laten eindigen waar de #head ook eindigt? Met FireFox gaat de div tever door en met IE issie te kort
-Roy- Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2006 Nou misschien ben ik nu wat bot, maar ik zie niet eens een site We hebben het hier over een wit vlak wat in 3-en is gedeeld en waar in het oranje welkom boven staat. Meer niet. Wil je serieuze rates of tips krijgen zou het handig zijn er eerst eens wat meer aan te doen denk ik. Sorry.....Wilde toch nog even wat tips geven, want bovenstaand bericht is toch niet helemaal de GTA-Sheep zoals ik zelf gewend ben (beetje onbeholpen)......Ik vind de opbouw mooi....een bovenkant als header, een smalle linkerzijde als menu-houder en een groot middengedeelde. Wit is prima, maar zorg dan wel voor wat kleur in de buttons, op maak de scheiding tussen de vlakken middels van een opvallende kleur. Meer knoppen erbij alvast zou mooi zijn en voeg wat foto's doe, een bezoekersteller, een stuk tekst verdeeld in alinea's, kortom: kleed het wat aan...dan krijgt het alvast wat uitstraling en is het ook wat handiger om tips te geven. Nu is het zo onaf dat je alle kanten op kunt..... Bedankt voor je reactie Sheep! Het is nu inderdaad een klein beetje leeg en onaf, maar het was ook meer om te oefenen met CSS, HTML en PHP. Dit ziet er echt heel nice uit. Eindelijk weer eens iemand die niet van de afgeraffelde tabelen gebruikt, maar gewoon puur divjes en css .Paar opmerkingen: - Nu alleen nog die lelijke <br>'s weggooien, deze zijn er alleen om een return te geven in lappen tekst. Niet voor je opmaak. Maak van je menu een list, deze kan je heel goed stylen met CSS. - Haal die copyright regel bovenin weg. Een pagina moet altijd beginnen met de doctype - Werk aan je inspringen. Deze maken je broncode stukken duidelijker HTML voorbeeld: <body> <div> tekst </div> <a href="#">foo</a> </body> CSS voorbeeld: .classNaam { color: #FF0000; background-color: #00FF00; } - En als laatste, het allermoeilijkste. Probeer photoshop dingen te verwerken in je css. Dit vereist echt veel oefening. Maar zorg er wel voor dat je layout ook echt levendiger wordt. (zoek op google maar voor informatie over het background element van css) Maar het allerbelangrijkste: hou dit vast. Het begin is met veel vallen en opstaan. Maar als je css echt helemaal door zie je pas hoeveel voordelen het echt heeft. En vraag je je af waarom je ooit met tabellen heb gewerkt. Bedankt voor je tips! Ik heb de copyright regel al verplaatst, de meeste <br> verwijderd en met inspringen gewerkt. Ik hoef nu alleen nog maar het menu te veranderen naar een list en een background element toe te voegen. Ok , het is leuk om zo iets in CSS te maken .Maar is dit niet een beetje heel basic ? Voor derest ziet het er net uit . Succes! Ja, het is inderdaad heel erg basic maar je moet ergens beginnen. Dit was ook meer voor de oefening en ik zal het steeds meer uitbreiden of (eventueel) overnieuw te beginnen. Mss kan je de #content div proberen te laten eindigen waar de #head ook eindigt? Met FireFox gaat de div tever door en met IE issie te kort Ik heb hier nogal problemen mee, als ik de float:right zet en dan de size en de positie precies instel, dan nog is hij óf in Fx te kort óf in IE. Kan iemand me hier bij helpen? bvd dank!
firstkill Geplaatst: 19 september 2006 Rapport Geplaatst: 19 september 2006 hij is wel mooi hoor, maar 1 ding ik zou beter nog wat plaatjes toevoegen. voor de rest is hij mooi.
Gunslinger Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Omdat dit topic gesloten is vanwege reclame, moet ik dit topic ook wel sluiten, anders zou het oneerlijk zijn tegenover de topicstarter van dat andere topic. Om hulp kun je hier altijd vragen, maar volgens de regels valt dit onder reclame. Slot, en link verwijderd uit post.
Recommended Posts