Jump to content

problemen met gta

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb net gta sa gekocht maar nu zit ik met een probleem(ik weet niet zeker of dit de goede plaats is om het te vragen)Ook dit probleem bij gta vicecity.

Als ik op het icoon druk om het spel te starten flikkert men scherm eerst 5-10sec.(soms ook niet) daarna komen de rockstarlogos en het filmpje(tothier loopt alles goed buiten het flikkeren denkik).Na het filmpje krijg ik gewoon een zwart scherm maar als ik met men muis beweeg hoor ik wel het geluid wanneer je over de menus gaat zoals new game enzo.

Nu vraag ik me af aan wat dit kan liggen.

pc specs -Processor:AMD athlon 64x2 dual core processor 4400+(2.2ghz)

-Geheugen:768mbram

-Systeem:windows xp pro (versie 2002 service pack2)

-graka: nvidia geforce fx 5200 256mb

eerst stak de originele kaart in de pc en dit was een winfast px6200(tc tdh) 64mb turbocache 256mb hiermee kreeg ik wel beeld maar liep het spel aleen op een behoorlijke snelheid op laage resolutie.turbocache is ook niet zo goed heb ik gehoord omdat ze het geheugen niet van de kaart zelf halen maar uit de pc.Bij de 6200 krijg ik ook de nividia logos bij het opstarten van het spel.

Het rare is dat ik vroeger een andere pc had ook met deze fx5200 en hier kon ik dan wel vicecity op draaien met alles bijna op het hoogst.(btw mijn vorige was zwakker).Ik hed ook ,al de nieuwe drivers geinstalleerd maar dit helpt ook niet.(als je denkt dat het aan de drivers ligt geef dan eens een link voor de juiste drivers of de versie ervan zodat ik kan zien of ik ze al geprobeerd heb of niet)

Kan iemand mij helpen

Geplaatst:

Ik kan jou uiteraard helpen, maar met dit soort problemen is het altijd erg moeilijk om ze te achterhalen, omdat ik niet bij jou op de computer kan kijken. Waardoor ik de situatie bij jou moeilijk kan overzien, maar ik heb wel een klein beetje ervaring met dit soort dingen dus samen gaan we er zeker weten uit komen. Zoals ik aan je spec(ificatie)s kan zien zit het zeer goed; de Videokaart is iets minder, maar ik zal er niet om liegen dat San andreas daar makkelijk op kan werken; alleen niet op de hoogste modus. Ik weet ook niet of je er al wat aan versleuteld hebt, want als je dat gedaan hebt dan is er kans dat je videokaart hem niet meer pakt vanwege een té hoge instelling. Verwijder daarom de GTA_SA.set in de map: 'Mijn Documenten > GTA San Andreas User Files'. Dit verwijdert dat instellingen waardoor je weer met een schone lei kan beginnen.

Naast dit probleem kan het bijvoorbeeld wezen dat er een fout is; denk aan een kras op je dvd-rom waardoor tijdens de instalatie iets niet goed mee gekomen is. Instaleer je spel dus gewoon nogmaals opnieuw en zorg er dan wel voor dat het schoon is; als het al schoon is moet je dit natuurlijk over slaan. Is hij niet schoon? Dan moet je met een zachte katoenen doek een met lauw water besproeide Dvd-rom afvegen; in de richting van binnen naar buiten. Dus niet gaan draaien; verder is er hier op dit gebied niet zoveel mogelijk, maar het zou een oplossing kunnen wezen.

Als dit nog niet werkt dan zou je kunnen kijken of jou videokaart Shared of normaal is; shared is namelijk iets van: Het gebruikt iets van je normale Pc geheugen. Maar verder kan ik niet echt goed inschatten wat het werkelijke probleem kan wezen, want dan kan je in feite alleen maar als ik bij jou computer ben. Over internet is eht altijd moeilijk, maar goed ik zal alles proberen. In het vervolg moet dit in 'dit' subforum, omdat het heet: GTA San Andreas Hardware Problemen. Is het zo een beetje duidelijk, ik hoop echt dat het gaat lukken en mocht er naast dit nog iets zijn bijvoorbeeld: Het lukt niet of je hebt nog een andere vraag stel hem zou ik zeggen! :cya:

Geplaatst:

Niets hiervan helpt.

Maar waar kan je zien of dit shared is ofzo en hoe verander je dit.

ps kan je niets doen via hulp op afstand ofzow zodat je men pc zogezegd overneemt

Geplaatst:

Hulp op afstand kan wel, maar dat doe ik toch liever niet, want dan moet ik je mijn Msn geven: Ik ken je nog niet zo heel goed dus daarom lijkt me dat niet zo verstandig. Daarnaast; kan ik dat wel doen, maar ik kan San Andreas niet opstarten, want dan sluit Hulp op Afstand af. En dat is toch zeker een handeling die we nodig hebben om dit op te lossen. Het is erg lastig om dit in te schatten, maar kijk vooral de dingen eens na: 'Start > Uitvoeren > Dxdiag'. Contoleer het met de eisen en kijk of het overéén komt; Je moet er ook voor zorgen dat je geen Nvidia 'go' kaart hebt. En ik heb wel meer eens gehoord over dit probleem dat ging ook om het feit dat hij op een gegeven moment stopt in het filmpje; het kwam ook ineens toen hij een nieuwe videokaart had gekocht, hij gebruikte daarvoor een no-cdcrack met een video overslaan functie, maar ik mag daar verder echter niet meer over vertellen, want dat is ons verboden hier. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je een andere dvd kan proberen van een kennis of noem het maar op; Ik weet het; Je hoopt op betere antwoorden, maar het is zo moeilijk in te schatten. Ik wens je in ieder geval veel succes en mocht er naast dit nog wat wezden zeg het gerust! :cya:

Geplaatst:

Dx diag ok

heb et ook met de cd van men buur geprobeer maar daarmee gaat ie ook niet.

maar het spel loopt niet vast ik kan het hele intro zien maar laadschermen of menus niet maar dit gijn wel met de winfast px6200 tc tdh 64mb turbocache(supporting 256mb)de kaart nfx5200is wel een agp

Geplaatst:

hey ik weet niet of je er al aangedacht hebt maar defragmenteer je schijf voor je gta installeerd.

als je dit doet gaan je gefragmenteerde bestanden weer bij elkaar, (gefragmenteerd is door elkaar gehaalde bestanden die bij elkaar horen weer bij elkaar zetten)

damn dat is moeilijk uit leggen :bonk: hahaha

ga naar start + programma's + bureau accesoires + systeemwerkset + schijfdefragmentatie,

nou het was moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat je er iets aan hebt en dat jij san andreas binnenkort net zoals ik kan spele :D:D

succes

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...