nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 hejj mense weet iemand mischien een goede mapping programma zoals Moomapper ik weet het moomapper is een goed programma maar als ik models ingame wil zetten kan ik dat niet precies op de laatste cm doen ik weet het je kan het ook met 3ds max doen met de IO mapper. maar ik wil het simpel houden maar dat het ik precies kan mappen dus weet iemand mischien een goeie mapper ? het is voor Vice city alvast hartelijk bedankt Reageren
Bradley H. Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 hejj mense weet iemand mischien een goede mapping programma zoals Moomapper ik weet het moomapper is een goed programma maar als ik models ingame wil zetten kan ik dat niet precies op de laatste cm doen ik weet het je kan het ook met 3ds max doen met de IO mapper. maar ik wil het simpel houden maar dat het ik precies kan mappen dus weet iemand mischien een goeie mapper ? het is voor Vice city alvast hartelijk bedankt Precieser dan MAP IO is onmogenlijk. En het is simpel, dus probeer daarmee te werken. Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 bedankt! dus dan zou ik maar met IO mapper moeten werken nou ja dan zou ik de tut van Wazuup maar even goed bestuderen maar ik gebruik nu MEd en dat werkt ook wel goed daar kan ik ook wel precies mee mappen maar ik heb effe een vraag ik heb zegmaar wegen en een stukje land apart gemaakt, dat stukje land heb ik zegmaar met Vertexen aan de wegen vast geplakt. maar als ik dat stuk land met de wegen in een ingame wilt zetten dan is hij te high poly. dus moet ik de wegen apart ingame zetten en het eiland maar hoe kan ik dat dan precies doen?? alvast bedankt Reageren
Puma Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 (bewerkt) [dit is voor je westpalmisland mod?] Wat ik zou doen is dit: je eiland eerst ingame zetten. Als je eiland uit meerdere stukje bestaat, eerst 1 stukje ingame zetten, en daarna in 3dsMax Alle stukken bij elkaar plakken in een model, zodat je als het ware 1 heel eiland krijgt. Omdat je dus in 3dsMax alles verplaatst hebt, zijn de coordinaten van die delen ook anders. Pak de coordinaten van het stuk wat je al ingame hebt gezet, en daar plak je dan de coordinaten die de stukken in 3dsmax hebben dan bijop. (dus als je ingame dat stuk op 10, 10, 10 hebt gezet en in 3dsMax een ander stuk op 3, -3, -2 staat, dan worden de nieuwe (ingame) coordinaten dus 13, 7, 8 ). Zo kan je het (naar mijn mening, ik heb weinig ervaring met 3dsMax) precies doen. Ditzelfde werkt ook met de gebouwen. Ik hoop dat het lukt en werkt. Succes, Grtz Puma. Bewerkt: 23 september 2006 door Puma Reageren
kees1991 Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 dat van puma begrijp ik niet helemaal. naar ik weet ook een goeje manier om met moo mappen presies op de mm na het goet the hebbe. 1: de wegen + het eiland moet je in 3ds nog bij elkaar NIET aan elkaar hebben. maar wel op de juiste plek. 2: dan exporteer je eerst het eiland. 3: dan de weegen. nu staan dus de wegen op je juiste plek met het eiland 4: set de wegen en het eiland ingame. 5: zet ze alerbij onder de zelfde cordinaten. 6: start het spel. en wat je nu siet is een perfeckt gemapt eiland (als het goet is) Reageren
EXIT Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 ik ben een hele goede mapper als ik dat van mij eigen mag zeggen. bij de meeste maps die je download zie je van die oppeningen tussen twee objecte. meestal is dan het probleem dat als je met de pijltjes werkt op het object te verplaatsen niet goed aansluiten bv je hebt cordinaten van -5142.549 en als je op een pijltje klikt word het -5141.549 wat je nu moet doen is achter de komma gaan werken met je eigen nummer van het toets bord. bv -5141.559 als je dan het dichts bij een ander object zit moet je de hondertallen aan passen en dan de duizend tallen en zo gaat je object veeeel noukeuriger aansluiten (ps: kees je moet een beetje meer op spelling gaan letten denk) Reageren
nick11123 Geplaatst: 23 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2006 oke bedankt allemaal EXIT: kees heb dislexy dus kan hij niks aan doen. Puma: ja het is voor mijn West palm island mod het is ook de eerste keer dat ik een eiland ingame zet ik heb alleen nog maar gebouwen ingame gezet. maar ik snap wat jij bedoelt ik zal het gaan proberen bedankt nog voor de tip. ik heb bij Vice city afgekeken en die doen het ook met de wegen apart ingame zetten maar nu heb ik effe een andere vraagje: ik heb een stukje van mijn eiland ingame gezet maar toen ik het teste het was helemaal bugloos de texture,s enzo alles zat goed alleen ik liep effe verder en toen had ik een onzichtbare muur dus heb ik in de colle editor2 gekeken en daar zag ik geen onzichtbare muur of ik ben nou zo dom weet iemand mischien hoe dat komt Reageren
Bradley H. Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 ik ben een hele goede mapper als ik dat van mij eigen mag zeggen. bij de meeste maps die je download zie je van die oppeningen tussen twee objecte. meestal is dan het probleem dat als je met de pijltjes werkt op het object te verplaatsen niet goed aansluiten bv je hebt cordinaten van -5142.549 en als je op een pijltje klikt word het -5141.549 wat je nu moet doen is achter de komma gaan werken met je eigen nummer van het toets bord. bv -5141.559 als je dan het dichts bij een ander object zit moet je de hondertallen aan passen en dan de duizend tallen en zo gaat je object veeeel noukeuriger aansluiten(ps: kees je moet een beetje meer op spelling gaan letten denk) Als jij jezelf een goeie mapper vind, waarom doe je dan zo moeilijk ? en gebruik je niet gewoon de SNAP tool van 3dstudio leg je objecten precies naast elkaar, en is het niet mogenlijk dat je object verkeerd staat of dat je een klein lijntje tussen 2 objecten ziet. Ik weet zeker dat je veelste veel tijd hebt verspilt en als je MAP IO kent je er spijt van gaat krijgen. Reageren
PizzaTonno Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 Idd, MED is een super handig programma voor Generic objecten, Maar voor huizen, eilanden en andere dingen waar het precies op aan moet komen met de coords blijft MED steken. Daarvoor moet je in 3ds Max de MAP IO van KAM gebruiken. Via de functie SNAP kan je vertexes egt 100% precies op elkaar zetten waardoor je in GTA zelf geen vage lijntjes krijgt te zien tussen de models. Ik zelf vond MAP IO in het begin ook maar gaar, maar als je het snapt ben je meteen verliefd en kan je niet meer zonder Dus voor iedereen die wilt leren mappen, maak een uurtje vrij en begin meteen met MAP IO, en geen andere troep Reageren
nick11123 Geplaatst: 24 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2006 jongens heel erg bedankt !! ik ga maar die tut van Wazuup over mappen IO even heel goed bestuderen jullie hebben me overgehaald om dat te doen en het is inderdaad zeker handig. nogmaals bedankt Reageren
Puma Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 (ps: kees je moet een beetje meer op spelling gaan letten denk) niet zo lullig doen hij heeft dislexie (of hoe je dat ook schrijft ) (nee ik heb geen dislexie) maar dat kon jij ook niet weten... Reageren
cekeu Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 ik zou gewoon moomapper gebruiken ik vind het toch perfect genoeg Reageren
nick11123 Geplaatst: 24 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2006 ik zou gewoon moomapper gebruiken ik vind het toch perfect genoeg tuurlijk moomapper is ook goed maar om precies een stukje weg met een stukje land aan mekaar te plakken kan je wel vergeten met moomapper want dat programma kan niet precies mappen Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 Aha, als je even een dagje of 2-3 wacht dan maak ik een toevoeging op mijn videotutorial over hoe je met de map io iets precies aan elkaar mapt, want dit word misschien niet duidelijk in de huidige tutorial, aangezien je daar slechts 1 dff mapt Reageren
nick11123 Geplaatst: 25 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 september 2006 Aha, als je even een dagje of 2-3 wacht dan maak ik een toevoeging op mijn videotutorial over hoe je met de map io iets precies aan elkaar mapt, want dit word misschien niet duidelijk in de huidige tutorial, aangezien je daar slechts 1 dff mapt oke zal ik doen dan ga ik maar verder met mijn site maken Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.