Damos Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Waar staan de textures als ik een moddel wil texturen ik kn ze nergens vinden. Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 in de map ''models'' en dan Gta3.img als ik het goed heb je moet hem dan wel openen met de txd viewer succes Reageren
Damos Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Hoe kan ik ze dan gebruiken om mijn model te texturen. Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 look je klikt op een texture die je wilt vervangen en dan klik je op rechtermuisknop, en dan op ''Replace''. dan kan je een ander texture toevoegen hopen dat het nu lukt succes Reageren
Damos Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Waar vind ik dit programma? Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 hier vind je hem: Klikerdeklikje Reageren
Damos Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Maar die si niet voor sa. Reageren
nick11123 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 ik denk dat je hem wel voor Sanandreas kan gebruiken hoor en anders kan ik er een niet vinden voor Sanandreas Reageren
Damos Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Nee, ik kan gta3.img niet eens openen. Weet iemand anders dan nog een editior? Reageren
Wazuup Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Waar staan de textures als ik een moddel wil texturen ik kn ze nergens vinden. Het zou fijn zijn als je bij je vraag wat meer informatie kan geven, zoals welk programma je gebruikt. Ik ga er standaard vanuit dat je 3dsmax of Gmax gebruikt. In dit geval moet je op m drukken om de material editor te openen. Bij het tabblad maps staat diffuse color, kies dan bitmap en ga naar een map waar je een bmp bestand (je textuur) hebt staan. Open die en selecteer de poly's op je model die je wilt texturen. Klik nu op ''assign to selection'' en op het wit-paarse kubusje. Om het goed op je model te krijgen moet je werken met de UVW map, die te vinden is in de modifier list in het command pallet. Wat nick je probeert uit te leggen is hoe je textures extract uit het spel. In GTA zitten txd bestanden. Deze bestanden zijn een soort archief van textures, zodat je niet duizenden losse textures hebt. Je opent de gta3.img met de IMG-Tool 2 en zoekt naar een bestand dat eindigt op .txd. Extract het door naar command, extract te gaan. Sla het bestand op en open het met de TXD-Workshop. Je kan nu de textures zien, en exporteren via de export knop. Nu heb je een bmp/png afbeelding die je kan gebruiken zoals uitgelegd in het begin van dit bericht. Succes Reageren
Damos Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Alle textures zijn paars hoe kan het ik heb alles goed gedaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.