Jump to content

Test Drive Unlimited

Merticus XVII

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Waar zijn de hoelandanseressen

1800 kilometer aan snelwegen, straten en verharde paadjes op het paradijselijke Oahu

zouden de virtuele toerist die deze Test Drive Unlimited ver weg moeten houden van op een bloemenslinger na topless hulandanseres en cocktails voorzien van een stuk fruit en een paraplutje.

Met uitzondering van deze vakantie-ingrediënten en 90 % van de totale bevolking is dit Hawaïaanse eiland helemaal nagemodelleerd met bijzondere aandacht voor elke bocht in elke weg, hoogteverschil, type van begroeïng en genadeloze politieagenten. We hadden er ooit wel eens heengewild, om te surfen weet je wel, maar met deze Test Drive Unlimited hebben we onze portie wel gehad; en dat bedoelen we deze keer op de goede manier.

Test Drive Unlimited laat je vrij los om dit uitgestrekte tropische wegennet onveilig te maken met tal van luxewagens en motoren.

Je begint vrij bescheiden met een wagen waar u en ik alleen maar van kunnen dromen, om gestaag op te klimmen tot de eigenaar van een wagen- en motorenpark waarvan u en ik in tandem moeten dromen op bewustzijnsverrruimende medicatie.

Zoals de recente afleveringen van The Need for Speed krijg je ook hier een volledig toegankelijke speelwereld waarin je de race- en andere missies op elke spreekwoordelijke straathoek kan vinden.

Wanneer je vrij rondrijdt bijvoorbeeld om te kijken of het aan de andere kant van het eiland ook regent, moet je je min of meer aan de verkeersregels houden.

Doe je dat niet, of erger nog, ram je andere wagens van de weg af, dan krijg je in geen tijd de politie achter je aan. In de races zelf mag je echter voluit gaan en zal niemand je een bekeuring geven als je die hardnekkige rivaal het decor inknalt.

Rubber op het asfalt, mahonie op het dashboard.

Wie enkel voor de races en andere events wil gaan hoeft kan deze middels een overzichtelijk menuscherm vrij rechtstreeks aan elkaar linken,

maar naar onze mening verlies je dan veel van wat charme van dit game.

Let op, om van de ene naar de andere plaats te gaan hoef je niet elke keer honderd kilometer of meer te rijden. Eens je er eenmaal geweest bent, kan je je daarmet een druk op de juiste toets heen transporteren, maar je moet die afstand wel minstens eenmaal in real-time rijden.

Dit mechanisme spoort je aan om het hele eiland en alle routes te verkennen. Iets waar je uren, dagen en misschien wel weken mee zoet bent, maar dat je helemaal op je eigen tempo kan doen en dat eigenlijk nooit vervelend wordt. Het enige wat je mag hopen is dat je zelf nooit op Oahu vakantie neemt en het daar moet stellen met een op zijn best middematige huurauto terwijl je nog wel overtuigd bent dat je die ene bocht langs dat ravijn makkelijk aan 160 per uur kan nemen.

De wagens en motoren in Test Drive Unlimited zijn van het type: duur, snel, exclusief en zeldzaam. Ze zijn stuk voor stuk tot in de kleinste details nagemodelleerd inlcusief het interieur (van de wagens welteverstaan). Er zijn verschillende camerastandpunten om uit te kiezen, en normaal gezien gaat deze reporter (die geen hard-core racesimfanaat is) voor het de camera die schuin boven en achter je wagen hangt. Deze keer merkte ik echter op dat ik telkens ik niet hoefde te racen, meermaals voor de camera koos die je in de luxueuze cockpit plaatst. je ziet je handen dan schakelen, je lichaam meeleunen in de scherpere bochten of vooruitgeduwd worden bij een stevige remstoot.

Ik heb tussen races in vaak een uurtje doorgebracht met het volgen van een vooraf uitgestippelde route, ondertussen genietend van het landschap, de wisselvallige lucht erboven en het ene vergezicht na het andere. Elke wagen voelt een beetje anders aan en vereist een paar minuutjes gewenning, maar een echt heel realistisch rijgedrag hoef je hier niet te verwachten. We vermoeden overigens evenmin dat het verschil in handelbaarheid en wegligging tussen de wagens in de game overeenstemt met hun echte voorbeelden.

Screenshots

auto1at0.png

auto2xw3.png

Bron: Gamespot.nl

Systeemeisen Pc:

Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit, Windows Vista

512MB System RAM

2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

128MB Direct3D compatible video card Supporting DirectX 9.0

DirectX 9.0c Driver

DirectX 8.1 compatible sound card

Supported Video Card Chipsets:

ATI X1900 series

ATI X1800 series

ATI X1600 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

NVIDIA GeForce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce 6600 series

NVIDIA GeForce 6200 series

NVIDIA GeForce FX series

Mijn mening: Test Drive Unlimited is naar mijn mening een game die je voor mij kunt kopen... Moet kopen ;)

Bewerkt: door Merticus XVII
Geplaatst:

Wow, echt mooie game, moet ik hebben :puh: . Jammer dat ie alleen nog maar voor de 360 Beschikbaar is(als ik op bol.com kijk). Weet je misschien ook wanneer die op de PC gereleasd wordt? ;)

Die word inderdaad ook voor de pc gereleasd. Voor die informatie kan je kijken op bv. Gamespot.com.

Maar je computer moet uitgerust zijn met een goeie graphische kaart

Edit: Ik heb Kraay zijn informatie toegevoegd aan de lijst...

Ff van tweakers.net gehaald:

Release datums:

• Xbox360 - 30 September

• PC - 5 Oktober

• PSP - 5 Oktober

• PS2 - 5 Oktober

Maar omdat de 360 Versie al gereleasd is op bol.com(en andere sites) zal dat denk ik niet percies kloppen.

SysteemEisen:

Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit, Windows Vista

512MB System RAM

2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor

128MB Direct3D compatible video card Supporting DirectX 9.0

DirectX 9.0c Driver

DirectX 8.1 compatible sound card

Supported Video Card Chipsets:

ATI X1900 series

ATI X1800 series

ATI X1600 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

NVIDIA GeForce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce 6600 series

NVIDIA GeForce 6200 series

NVIDIA GeForce FX series

Zo te zien kan ik het dus ook op mijn pctje gaan spelen

Bewerkt: door Kraay

Nu, tis een goed idee om een sterke graphische kaart aan te schaffen..

Teminste als je voor de allerlaatste nieuwe games..

Geplaatst:

Kan zijn, wanneer ze de demo op het internet hebben gezet was hij nog niet klaar..

Er zou nog een heleboel veranderen, dus het kan de besturing ook zijn.

Op dat moment dat de demo op internet is verschenen hebben ongeveer 10.000 mensen de demo gedownload... Das een heel pakje ^_^

Geplaatst:

Dit ziet er wel een vette game uit! Ik weet nog dat ik vroeger samen met mijn neef 'Test Drive 4' zat te spelen en toen vond ik het al een geweldig spel (waar is de tijd...). Ik heb ook eens 'Test Drive 6' zien liggen in de Aldi (lang geleden) maar ik heb het niet gekocht omdat mijn PC toen verouderd was. Ik zie dat dit nu alweer zo is. Mijn grafische kaart is een ATI Radeon X550. Typisch dat ik er weer net onder zit :duh:. Maar ja, ik kan hem dan nog altijd voor de PSP kopen, als het niet lukt op mijn PC.

Manufacturer: FUJITSU SIEMENS

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz

Memory: 1024MB RAM

Hard Drive: 250 GB

Video Card: RADEON X550

Monitor: Philips CM0200 (14B)

Sound Card: Realtek AC97 Audio

Speakers/Headphones: Creative SBS260

Keyboard: USB-hoofdhub

Mouse: USB-hoofdhub

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp.050928-1517)

Zal dus waarschijnlijk niet aan mij besteed zijn :7.

Geplaatst:

Ik als autofreak kan natuurlijk niet zonder deze geweldige game, ik zal eens kijken, heb de 6600GT in bezit dus zou moeten kunnen.

Geplaatst:

Ik denk dat ik hem zo snel mogelijk op de 360 ga kopen, het lijkt me echt een vet spel. Demo besteuring was wat minder, maar toen ik de echte versie bij iemand speelde, speelde hij echt goed :)

Geplaatst:

Update

Jawel, vanaf vandaag ligt Test Drive Unlimited in de winkel.

Voor de geintresseerde van de Xbox 360.. Naar de winkel :engel:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...