gta_rulez Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Ik zag in een reclamefolder de Aopen 6600DV videokaart staan met 256 MB, DVI-D uitgang en PCIe aansluiting. Momenteel heb ik een ATI Radeon 9600 TX. Nu vraag ik me af of bovengenoemde kaart beter is. Is er iemand die deze kaart gebruikt en zou die er dan wat over kunnen zeggen? Bijvoorbeeld of die voor de nieuwste games geschikt is. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 22 september 2006 Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Ik zag in een reclamefolder de Aopen 6600DV videokaart staan met 256 MB, DVI-D uitgang en PCIe aansluiting.Momenteel heb ik een ATI Radeon 9600 TX. Nu vraag ik me af of bovengenoemde kaart beter is. Is er iemand die deze kaart gebruikt en zou die er dan wat over kunnen zeggen? Bijvoorbeeld of die voor de nieuwste games geschikt is. Ik denk wel dat hij beter is als de 9600, maar als je echt de nieuwste games wilt spelen moet je denk ik toch echt even op DirectX 10 wachten. Reageren
Marius Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 Ik denk wel dat hij beter is als de 9600, maar als je echt de nieuwste games wilt spelen moet je denk ik toch echt even op DirectX 10 wachten. De videokaart is inderdaad wel beter dan een 9600, maar waarom denkt iedereen nou echt dat DirectX10 zou fantastisch is? Eerst moeten de videokaarten uitkomen, dan nog Vista(en je moet hem kopen) en dan kan je in 2008/9 games verwachtten die er echt goed gebruik van maken. Tevens vergeten veel mensen dat je bij een goede videokaart een goede CPU nodig hebt, dus al zou je een DirectX 10 videokaart kopen(wanneer ze er zijn) dan moet je ook een goede CPU hebben om er goed gebruik van te maken. Vooralsnog kan je met de Direct3D10!!!! SDK gedeelte nog niet goed inschatten hoe goed DirectX10!!!! videokaarten gaan worden. Reageren
gta_rulez Geplaatst: 23 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 september 2006 Maar hij is dus niet heel veel beter, dus ik kan net zo goed die ATI houden? Reageren
Marius Geplaatst: 23 september 2006 Rapport Geplaatst: 23 september 2006 Een 6600 is natuurlijk een stuk beter dan een 9600, maar het blijft een mid-end kaart van 1 generatie terug. Dus je zal games er niet top mee kunnen spelen, maar hij is wel een stuk beter dan een 9600. [---edit---] Ik heb zojuist gezien dat de videokaart een PCI-Express kaart is. Dit houdt in dat je er rekening mee moet houden of de videokaart wel op jouw moederbord kan. Reageren
Blastov Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 (bewerkt) De 6600 is zeker geen slechte kaart, je kunt er met gemak de nieuwe games op spelen, weliswaar niet met de hoogste videoinstellingen. Alleen vrees ik dat die 9600 een AGP kaart is, op zich niet erg maar je hebt op een moederbord AGP OF PCI-E (er bestaan maar enkele moederborden met beide). Met tot gevolg dat je een PCI-E videokaart niet op een AGP moederbord kan doen, simpelweg past dat niet. PCI-E is trouwens beter dan AGP, onder andere sneller. Een nieuw moederbord is ook niet een al te slim idee want dan is de kans groot dat jij dan ook een nieuwe processor erbij moet en mischien zelfs nieuw ram geheugen. Dat zou dus beteken dat je een AGP kaart moet komen. Je zou is hier kunnen kijken voor zo een videokaart. Bewerkt: 24 september 2006 door Blastov Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.