Jump to content

PS Brushes

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een aantal mooie Brushes gekregen van iemand, maar ik snap nog niet echt hoe ik ze moet gebruiken. Ik klik op Load, kies de goeie Brushes en dan gebeurd er niks, wat moet ik doe zodat ik het wel krijg? Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar ik snap der nog niet veel van..

Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast Bedankt,

GTA Fanaat.

Geplaatst:

Nou als je eerste een Brush bestand moet de extensie: '.ABR' hebben; Die plaats je dan in de map: 'Lokaal Station > Program Files > Adobe > Photoshop > Presets > Brushes'. Ga naar Photoshop en de 'Brush' tool. Dan ga je naar de plaats waar je de brush ook kan inladen. Dit doe je daarboven ergens; Druk dan op Load en klik de mooie brush aan in de lijst: Dit moet een .ABR zijn zoals ik al zei; Zoals je mischien nu ziet staat er in de lijst met brushes een nieuw aantal Brushes; Druk er op en verlaat het schermpje waar je mee bezig bent. Als je nu ergens in je document klikt wordt er een Brush afgedrukt in je creatie; Let op Brushes kun je in alle kleuren gebruiken dus mooie creatie's zullen niet uitblijven. Nog een tip in dat menu waar je ook Load kan vinden; zie ik teminste altijd aan de rechterkant een lijst met brush pakketen open die eens; dan zie je wel brushes. Mocht je nog vragen hebben over dit proces? Zeg het dan maar, want er zijn nog veel meer mogelijkheden met brushes waar je vaak niet zo maar op komt. Desalniettemin; Veel succes! :tu:

Geplaatst:

Hey,

Als ik dat doe, en over het plaatje ga gebeurd er niks, er komt dan een standaard brush, zo normaal lijntje.

Moet ik toevallig nog iets aan of uitzetten zodat het wel gaat werken?

Geplaatst:

Heb je dan wel een kleur gedefineert aan de Brush; als je dus gaat brushen dan moet je wel een kleur selecteren en niet dezelfde kleur als de achtergrond in veel gevallen wit. En mocht dat dan nog niet werken dan zou het een corupte brush moeten wezen. Bij het maken van een brush moet je ook altijd een nieuwe layer aanmaken, want door het aanmaken van een nieuwe layer kan je in opacity spelen en noem het maar op. Het kan ook wezen dat je brush te klein is om het te zien met het oog. Teminste je moet er voor zorgen dat je op de Brush Tool zit om te kunnen brushen. Hier kun je simpel weg in changen door op de B te drukken; Je ziet dan vanzelf wel de veranderingen en dan weet je ook direct waar je moet klikken! Nou in ieder geval ik wens je veel succes en mocht er naast dit nog iets wezen zeg het dan maar gerust hoor! :Y

Geplaatst:

Misschien heb je de brush nog niet geselecteerd. Want je zegt dat er altijd een standaard brush komt als je probeert te brushen. Je moet eerst de brush selecteren die je wilt, hoe doe je dat? Ik zal het je proberen uitleggen via screens. :Y

Je hebt 'Load brushes' gedaan en dus je gewenste brushes geload. Nu kun je de brushes selecteren, hoe? Nou kijk eens even, na 'Load brushes' kom je dit normaal gezien uit :

brusheszt7.png

Je ziet dat er nu een basis brush is geselecteerd, dus als ik nu brush zal het een zwarte lijn zijn... Je gaat dus naar beneden totdat je geen basisbrushes meer ziet maar wel je gewenste brush ziet. Zie screen

brushes2kr6.png

Je selecteert één van de brushes die je wilt, want meestal load je brushes in een pakket. Als je het geselecteerd hebt en dan brusht moet je normaal gezien kunnen brushen.

:cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...