Jump to content

Size bestand kleiner maken.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een signature gamaakt, hij is alleen wat te groot qua KB's.

siggtafpngpp0.png

Hier is hij dan..... Hoe maak ik heb kleiner zonder kwaliteisverlies en zodat het achtergrondje transparant blijft??

Geplaatst:

Zoals ik kan zien heb je hem opgeslagen als .PNG; Dit is opzich niet erg, want naast Gif is dit de beste en enige oplossing om een signature te maken met een degelijke transparante achtergrond. Over het algemeen is de signature goed gelukt dus ik ga jou er even bij helpen. Zoals je waarschijnlijk zelf weet zul je in de meeste gevallen Photoshop gebruiken. Dit is niet altijd hetzelfde dus laat ik het maar gewoon even globaal zeggen; Als je opslaat via Save As... dan kun je alleen de extensie kiezen en het formaat waar je in op wilt slaan; Natuurlijk kan je hier niet instellen wat voor kwaliteit je wilt; De signature wordt daar dus op zijn beste opgeslagen. Je moet dus een andere uitweg zien te vinden waardoor het je wel gaat lukken. Ga dus naar File > Save Performed as... of Save for web as... of iets in die termen, want daar kun je in tegenstelling tot de eerste mogelijkheid wel kiezen wat voor kwaliteit je wilt; Als ik me niet vergis kun je daar met een soort van schuifmaat bepalen welke kwaliteit je wilt hebben. Ik raad je aan gewoon af te meten precies totdat je onder de 100kb zit. Verder wens ik je veel succes hiermee en mocht het nog niet willen dan kan ik wel even een screen maken! :cya:

Geplaatst:

Daar heb je inderdaad gelijk in, want dat is alleen maar bij Jpeg zo, maar di heb je uiteraard nu niet nodig helaas. Voor zover het je lukt kom je dan wel tot : 'Save Performed/optimised as... of save for web af...? Maar goed als dat gelukt is ga je naar het vak Preset daar staan diverse waarden onder kies als eerste de extensie in dit geval png. En met name PNG 8, want daar kan je kleuren instellen; Hoe minder kleuren hoe minder mooi het wordt, maar daarintegen wordt je signature kleiner qua KB en vaak zie je er ook niks van. Als dat een klein beetje lukt dan kun je gewoon opslaan via: Save. Mocht dit niet werken dan kun je altijd Gif nog proberen, maar de kwaliteit van die extensie is echt bagger. Of je moet gewoon geen transparante achtergrond gebruiken! :Y

Geplaatst:

Nu is de grootte 27kb, je kunt de kwaliteit dus wel wat verhogen. Want nu is de kwaliteits-verlies wél zichtbaar. Ga net iets onder de 100kb zitten en het is goed. :engel:

Geplaatst: (bewerkt)
Nu is de grootte 27kb, je kunt de kwaliteit dus wel wat verhogen. Want nu is de kwaliteits-verlies wél zichtbaar. Ga net iets onder de 100kb zitten en het is goed. :engel:
Maar hoe doe je dat? :-( Ik kan alleen de hoeveelheid kleuren instellen, ik doe het hoogste :-(

Ik zal het wel even voor je doen. :)

EDIT: Hier is je sig:

needforspeednr1.png

Het is een PNG bestand, hij is 94 KB.

Veel plezier ermee. :)

EDIT 2: Je hebt gelijk, sorry... Ik zal het even verbeteren.

EDIT 3: Ik moet nu eten, en daarna moet ik naar een feestje, dus het lukt vanavond echt niet meer om die sig niet-transparant te krijgen, sorry. :-(

Zou iemand anders het misschien kunnen doen?

Groeten BaasBart :cya:

Bewerkt: door BaasB

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...