kees1991 Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 ik heb een model gamaakt in 3ds. en toen ik die ingam heb geset bugde die. er waren onzigbaare nuuren. nu weet ik dat de boolean tool bugt. maar die heb ik niet gebruikt. maar de: inset en de extrude de collapse en de attach tools die heb ik wel gebruikt. welke tools bugen dus nog meer net als de boolean tool ?? en dan nog 1 ding. als je een onsigtbaare muur heb. hoe haal je die weer weg dan ?? met col editor wil het niet want daar sie ik geen muur op de plek waar de muur wel is. dus hoe doe ik dat ? Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 (bewerkt) Iemand vertelde me laatst een trucje waarmee je met de coll editor II onzichtbare muren uit je SA coll kan halen: - Open je coll met de Coll Editor II van Steve-M - Klik met je rechtermuisknop op de coll, ga naar target version, coll III - Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA - Klik weer met je rechtermuisknop op de coll, kies nu voor Optimize Sla je coll op en zet hem opnieuw in de gta3.img //> Edit Lol, dit is om je COL naar COL3 te converteren, dit helpt dus niet.Het verwijderen van muurbugs is meestal nog compliceerd. Iniedergeval moet je je col rebuilden in 3dsmax. Bradley, dit werkt wel degelijk. Ik weet niet of jouw colls al gelijk op Coll III staan als je zo opent met de Coll editor, maar bij mij is dat niet het geval (terwijl ik toch mijn coll exporteer als SA). Bij mij waren alle onzichtbare muren eruit. Kees probeer het eens en post je resultaat //> Edit II Dat doe jij niet dus ? . Dat doe ik inderdaad pas zo'n 3-4 maanden, daarvoor werkte ik niet met de Coll Editor Bewerkt: 24 september 2006 door Wazuup Reageren
Bradley H. Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 (bewerkt) welke 3ds tools bugen ? Mirror, Boolean en Cut (als je hem niet goed gebruikt). Inset en extrude veroorzaken meestal geen muurbugs. Iemand vertelde me laatst een trucje waarmee je met de coll editor II onzichtbare muren uit je SA coll kan halen:- Open je coll met de Coll Editor II van Steve-M - Klik met je rechtermuisknop op de coll, ga naar target version, coll III - Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA - Klik weer met je rechtermuisknop op de coll, kies nu voor Optimize Sla je coll op en zet hem opnieuw in de gta3.img Lol, dit is om je COL naar COL3 te converteren, dit helpt dus niet. Het verwijderen van muurbugs is meestal nog compliceerd. Iniedergeval moet je je col rebuilden in 3dsmax. EDIT Het kan zijn dat door het converteren naar COL3 er minder bugs zijn, ik converteer altijd voor ik het ingame test. Normaalgesproken is het converteren naar COL3 een standaard procces wat je altijd doet voor het ingame plaatsen van je object. Dat doe jij niet dus ? . Bewerkt: 24 september 2006 door Bradley H. Reageren
kees1991 Geplaatst: 24 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2006 het werkt niet :S dit stuk sla ik over. omdat het voor gta VC is. dit was ik vegeeten te seggen - Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA maar mijn gta start niet meer op. en komt met die unhandeling expresion error. Reageren
Wazuup Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 (bewerkt) het werkt niet :Sdit stuk sla ik over. omdat het voor gta VC is. dit was ik vegeeten te seggen - Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA maar mijn gta start niet meer op. en komt met die unhandeling expresion error. Het werkt alleen voor SA, logisch want het is niet voor niets Material Conversion VC to SA. Probeer eens alleen optimze. Bewerkt: 24 september 2006 door Wazuup Reageren
Blastov Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 Bradley, die truc die Wazuup vertelt werkt wel degelijk. Het werkt iig voor SA of dat ook voor VC is weet ik niet, je kunt iig wel Optimize doen (doe niet naar COL3 en materail conversion vc to sa, dat is niet echt compatible met vc). Anders moet je toch echt een nieuwe col maken met 3ds max. Door bijv. boxén te plaatsen op de plaats waar je hem tastbaar wil hebben. Oja, Wazuup zei dat je je col dan opnieuw in de gta3.img moet zetten, dat moet je dus niet doen want dat geld voor sa en niet voor vc. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 24 september 2006 Rapport Geplaatst: 24 september 2006 Ik word echt kansloos van jullie... iedereen converteerd toch naar Col3 als je voor SA mod. Dus als je na het converteren nog problemen hebt is de enige oplossing je col te rebuilden... Man wat doen jullie moeilijk . Luister gewoon naar mij dan komt alles goed . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.