Jump to content

welke 3ds tools bugen ?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een model gamaakt in 3ds. en toen ik die ingam heb geset bugde die. er waren onzigbaare nuuren.

nu weet ik dat de boolean tool bugt. maar die heb ik niet gebruikt.

maar de: inset en de extrude de collapse en de attach tools die heb ik wel gebruikt.

welke tools bugen dus nog meer net als de boolean tool ??

en dan nog 1 ding. als je een onsigtbaare muur heb. hoe haal je die weer weg dan ?? met col editor wil het niet want daar sie ik geen muur op de plek waar de muur wel is. dus hoe doe ik dat ?

Geplaatst: (bewerkt)

Iemand vertelde me laatst een trucje waarmee je met de coll editor II onzichtbare muren uit je SA coll kan halen:

- Open je coll met de Coll Editor II van Steve-M

- Klik met je rechtermuisknop op de coll, ga naar target version, coll III

- Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA

- Klik weer met je rechtermuisknop op de coll, kies nu voor Optimize

Sla je coll op en zet hem opnieuw in de gta3.img ;)

//> Edit

Lol, dit is om je COL naar COL3 te converteren, dit helpt dus niet.

Het verwijderen van muurbugs is meestal nog compliceerd. Iniedergeval moet je je col rebuilden in 3dsmax.

Bradley, dit werkt wel degelijk. Ik weet niet of jouw colls al gelijk op Coll III staan als je zo opent met de Coll editor, maar bij mij is dat niet het geval (terwijl ik toch mijn coll exporteer als SA). Bij mij waren alle onzichtbare muren eruit. Kees probeer het eens en post je resultaat ;)

//> Edit II

Dat doe jij niet dus ? :schater:.

Dat doe ik inderdaad pas zo'n 3-4 maanden, daarvoor werkte ik niet met de Coll Editor ;)

Bewerkt: door Wazuup

welke 3ds tools bugen ?

Mirror, Boolean en Cut (als je hem niet goed gebruikt).

Inset en extrude veroorzaken meestal geen muurbugs.

Iemand vertelde me laatst een trucje waarmee je met de coll editor II onzichtbare muren uit je SA coll kan halen:

- Open je coll met de Coll Editor II van Steve-M

- Klik met je rechtermuisknop op de coll, ga naar target version, coll III

- Klik weer me je rechtermuisknop op de coll, ga nu naar material conversion, VC to SA

- Klik weer met je rechtermuisknop op de coll, kies nu voor Optimize

Sla je coll op en zet hem opnieuw in de gta3.img

Lol, dit is om je COL naar COL3 te converteren, dit helpt dus niet.

Het verwijderen van muurbugs is meestal nog compliceerd. Iniedergeval moet je je col rebuilden in 3dsmax.

EDIT

Het kan zijn dat door het converteren naar COL3 er minder bugs zijn, ik converteer altijd voor ik het ingame test. Normaalgesproken is het converteren naar COL3 een standaard procces wat je altijd doet voor het ingame plaatsen van je object.

Dat doe jij niet dus ? :schater:.

Bewerkt: door Bradley H.
Geplaatst:

het werkt niet :S

dit stuk sla ik over. omdat het voor gta VC is. dit was ik vegeeten te seggen

maar mijn gta start niet meer op. en komt met die unhandeling expresion error.

het werkt niet :S

dit stuk sla ik over. omdat het voor gta VC is. dit was ik vegeeten te seggen

maar mijn gta start niet meer op. en komt met die unhandeling expresion error.

Het werkt alleen voor SA, logisch want het is niet voor niets Material Conversion VC to SA. Probeer eens alleen optimze.

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:

Bradley, die truc die Wazuup vertelt werkt wel degelijk.

Het werkt iig voor SA of dat ook voor VC is weet ik niet, je kunt iig wel Optimize doen (doe niet naar COL3 en materail conversion vc to sa, dat is niet echt compatible met vc). Anders moet je toch echt een nieuwe col maken met 3ds max. Door bijv. boxén te plaatsen op de plaats waar je hem tastbaar wil hebben.

Oja, Wazuup zei dat je je col dan opnieuw in de gta3.img moet zetten, dat moet je dus niet doen want dat geld voor sa en niet voor vc. :)

Geplaatst:

Ik word echt kansloos van jullie... iedereen converteerd toch naar Col3 als je voor SA mod.

Dus als je na het converteren nog problemen hebt is de enige oplossing je col te rebuilden...

Man wat doen jullie moeilijk :-(.

Luister gewoon naar mij dan komt alles goed :sst:.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...