Jump to content

Spellen zoals GTA

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo ik heb alle gta's die op playstation 2 te verkrijgen zijn, maar ik ben nu wel toe aan nog zo'n game zoals

the godfather.. oftewel ik zoek game's op ps2 die lijken op gta met geweld en auto's en vrij rondlopen

bij voorbaat dank :cya:

Bewerkt: door DdJDean
Geplaatst:

Ik heb wel een geschikte game voor je denk ik. Ik heb het zelf nog nooit gespeeld, maar ik weet wel van andere mensen dat het best wel wat op GTA lijkt. Het spel heet Saints Row Hier is wat info erover:

Klik

Klik

Officiele site

Geplaatst:

Kijk, daar ga ik alweer de fout in. Volgens mij is dat zo ja, misschien dat hij later op de PS2 komt, maar dan weet je het nu alvast.

Andere games zijn bijvoorbeeld Driver en True Crime (met dank aan Typhoon).

Kijk trouwens ook nog even hier, dat is ook een heel geschikt antwoord op jouw vraag. ;)

Geplaatst:

Dan is er nog een PS2 spel die niet in de top 5 staat van 'GTA klonen', maar toch lijkt dit spel er wel redelijk op. Ik heb het over The Getaway. Veel mensen zijn net zoals bij 'Driver' erg negatief over dit spel. Ze komen allemaal met mening dat het saai is en nage-aapt is van GTA. Misschien is dit laatste ook wel deels zo, maar wat dan nog, who cares? Ik heb beide delen gehad en ik moet zeggen dat ik de missies van The Getaway Black Monday (2e deel) best wel leuk vond. Ik heb aan dat spel met de missies erg veel plezier aan beleefd. Ik moet wel zeggen dat 'Free Ride' wel wat aan de saaie kant is. Misschien een idee om dit spel eerst eens te huren in een videotheek en als hij je bevalt kun je hem altijd nog kopen. :)

Dan heb je ook nog Mafia. Dit spel heeft ook wat dingen weg van GTA en de missies zijn ook redelijk leuk. Ik heb dit spel zelf niet, maar mijn buurjongen wel. Ik was ook best te spreken over dit spel. :Y

Geplaatst:
hallo ik heb alle gta's die op playstation 2 te verkrijgen zijn, maar ik ben nu wel toe aan nog zo'n game zoals

the godfather.. oftewel ik zoek game's op ps2 die lijken op gta met geweld en auto's en vrij rondlopen

bij voorbaat dank :cya:

:D Ja ik weet er nog wel 1 die lijkt op gta waar je auto's kan jatten stunten en een eenorme grote speel wereld en vrijheid tot je beschiking hebt, hier de link naar het topic Just Cause: Just Cause

:cya:

• 1 maand later...
Geplaatst:

Vind ik toch iets anders dan GTA! Wat dachten jullie van Scarface the game? Het speelt zich af in Miami en je hebt ook een wijk die Little Havana heet net zoals in GTA Vice City. Is dat een echte wijk ofzo?

Scarface The World is yours is een prima game! Ik zou zelfs zeggen: een echte aanrader! Ik ga nu even in mijn eigen woorden je proberen uit te leggen waar het over gaat. :)

Je bent Tony Montana, een Cubaanse miljonair. Na een grote zaak van je zakenpartner 'Sosa' verknald te hebben, zit je diep in de shit. Sosa stuurt een privé leger op je af, en het grootste deel van je mannen wordt vermoord. Tony zit in zijn kantoor en haalt zijn krachtigste wapen uit de kast. Hij brult de legendarische woorden: 'Say hello to my litle friend' en schiet met behulp van zijn wapen de deur aan barrels. Aan alle kanten van je mansion wordt je beschoten. Je wordt geraakt door 1, 2, 3, 4, 5,... kogels maar je blijft overeind. In de film gaat Tony ten onder, maar in de game heb je net op tijd door dat er een man via je kantoor je besluipt, om je uiteindelijk met zijn sterke shotgun af te maken. Nu moet je je mansion al schietend proberen te verlaten, om je bij je nog weinig levend mannen te voegen. Tony weet uiteindelijk te ontsnappen van het privé leger en de ondertussen aangekomen politie. Zijn mansion is niet meer dan een hoop puin, en zijn hele imperium is in de handen van de vijand. Tijd om alles terug in jouw handen te krijgen, je begint met het heroveren van het gebied 'Little Havana', later moet je ook gebieden zoals "Downtown" en de 2 verschillende stranden heroveren. Je komt in contact met verschillende mensen, vijanden zoals de Diaz Brothers, Nacho Contreras, ... Maar ook met vrienden/ bondgenoten zoals Felix en The Sandman. Als je de game verder blijft spelen, kom je steeds terecht in een volgend level. Dit zorgt ervoor dat je meer exotics kunt kopen zoals voertuigen, allerlei voorwerpen, en zelfs het moderniseren van je mansion! Niet alleen dit zijn exotics, personeel is dat natuurlijk ook. Je kunt de volgende personen aannemen: een Assassin, een chauffeur, een Enforcer, ...

Hoe neem ik een gebied over ?

Om een volgend level te bereiken, moet je zoals ik hierboven al zei gebieden overnemen. Dit doe je door bijvoorbeeld winkels en zaken te kopen. Voor je deze zaak koopt, heb je natuurlijk heel wat geld nodig, maar moet je ook een speciale missie doen voor de eigenaar bereid is het te verkopen.

Kijk, ik kan nog lang doorgaan, maar als je graag alle opties en missies wil zien, dan heb ik een goede raad: Koop het spel! :) Ik beloof je, je zal er geen spijt van hebben. Wat ik je wel aanraad is om eerst even de film Scarface te bekijken. Deze kan je misschien nog meer informatie verschaffen, en is natuurlijk altijd leuk om naar te kijken. Het doel van het spel is simpel: Je imperium herwinnen en die 'Prick' Sosa dood hebben.

Veel plezier zou ik zeggen. :cya:

Externe links:

IGN: Scarface

De officiële Scarface trailer

Edit:

Het speelt zich af in Miami en je hebt ook een wijk die Little Havana heet net zoals in GTA Vice City. Is dat een echte wijk ofzo?

Dat is inderdaad een bestaande wijk. :) Net zoals Little Haiti! Dit kan je ook in de film van Scarface zien, die zich net zoals de game in Miami afspeelt.

Bewerkt: door Svenie
Geplaatst:

Scarface is inderdaad de allernieuwste gangstergame op de PS2. Ik denk dat ik deze ga kopen! Iemand nog andere Games die lijken op GTA? Post het hier :)

Geplaatst:

Bully, ook van Rockstar. Dit is wel wat minder schieten, maar je echt van alles doen om leerlingen bij jouw op school het knap lastig te maken. Hier een linkje naar ''Het Grote Bully Topic''.

hier wat meer van dat soort spellen

heb ze allemaal uitgespeeld op scarface na

- scarface

- the godfather

kutbesturing en na het uitspelen niet meer leuk

- just cause

ook al een kutbesturing en het is echt groot, TE groot zelfs. verder wel leuk als tussendoortje

- true crime: new york city

grappig spelletje alleen nogal buggy. je bent hier de politie ipv de boef

- mafia

leuk spelletje alleen alweer redelijk oud

Bewerkt: door Dikbuik
Geplaatst:
hier wat meer van dat soort spellen

heb ze allemaal uitgespeeld op scarface na

- scarface

- the godfather

kutbesturing en na het uitspelen niet meer leuk

- just cause

ook al een kutbesturing en het is echt groot, TE groot zelfs. verder wel leuk als tussendoortje

- true crime: new york city

grappig spelletje alleen nogal buggy. je bent hier de politie ipv de boef

- mafia

leuk spelletje alleen alweer redelijk oud

Ik heb gevraagd om andere games die lijken op gta, niet een mooi lijstje van precies dezelfde games die al uitgebreid besproken zijn! :bonk:

Geplaatst:

Ik kan je aanraden.

Driver 3.

En die aller nieuwste driver.

Ook kan ik je The Godfather aan raden.

Need For Speed. Ik weet het je kan niet vrij rond lopen. Maar het blijfen goede spellen.

Hoppelijk heb je er wat aan.

Mvg ExploudeD

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...