Jump to content

PHP Backups voor mijn website in PHP 6.0.1.2.

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Ik heb een PHP website aangemaakt bij Freehostia. Alles is goed etc.

Ik wil nu een database backup maken, zodat als er iets is ik nog een backup heb.

Ik ben ingelogd op mijn account en ben naar de beheerder paneel gegaan, daarna heb ik Backups ofzo geklikt. Ik moest dan een paswoord intikken van mijn backups.

Ik klikte toen op Backup en toen gebeurde er niks.

Wat moet ik nu doen? :{

Kan iemand me uitleggen hoe ik backups kan maken?

Geplaatst:

Van Freehostia ken ik niks maar je kan het ook gewoon manueel doen:

Als je een gewone PHP backup wilt maken moet je gewoon de bestanden in de www map kopieëren en opslaan op jouw computer.

Voor een MySQL (database) backup ga je naar PHPMyAdmin en klik je in het top menu op exporteer en dan op de button start (de instellingen staan normaal goed ;) ) en dan kopieër je alle data die PHPMyAdmin uitspuwt naar een .sql/.txt/... bestand (je plakt het bijvoorbeeld gewoon in kladblok en slaagt het op als .txt).

Geplaatst: (bewerkt)

Dank je wel! _O_

Hoe moet ik het dan als er iets gebeurt terugzetten?

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:
Dank je wel! _O_

Hoe moet ik het dan als er iets gebeurt terugzetten?

De bestanden kan je gewoon vervangen, en bij MySQL ga je naar PHPMyAdmin en dan klik je op importeer en dan kan je het bestand importeren met de SQL. (Letwel op: als de tabellen al bestaan kan je het niet importeren of je kan bij het exporteren aanvinken (onder de kop structuur) "DROP TABLE toevoegen" en dan zal hij eerst de tabel verwijderen en dan opnieuw terug zetten als de tabel al bestaat ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...