Jump to content

Object in SA zetten.


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik verveelde me gisteravond dus ging ik ff een film-tutorial opnemen.

Soms is het geluid alleen een beetje klote.

Welke prog'jes je nodig hebt:

3Ds Max 7 of 8

Kladblok

IO scripts van Kam

COL Editor II alpha 0.4

TXD Workshop

MultiIMG 1.2.1

Wat leer je:

Een simpele sphere inclusief texture maken.

DFF \ TXD \ COL \ IDE \ IPL \ IMG maken.

LOD object maken.

Zie hem HIER

Bewerkt: door Blastov
Geplaatst: (bewerkt)

Enorm goede tut. Goed uitgelegd, alles niet te snel uitgelegd, zeer veel functies uitgelegd, etc. etc. Ik heb hem net bekeken, mar ga hem in het weekend volgen. Dan heb ik namelijk tijd en kan ik eindelijk mijn huisje in GTA zetten. Aleen had ik nog 1 opmerking: ik vind het wat jammer dat er soms ruis is. Wat zijn trouwens die grijze stippen op je model? Kortom, prachtige tutorial.

Meneertje Remers, knap staaltje van je kennis. Ik wil meer van jou :puh: .

Edit:@Mr Braadwürst: ik ga je heus niet bediegen hoor, we kunnen heus ook wel een Trio'tje :clown:

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Geplaatst:
Enorm goede tut. Goed uitgelegd, alles niet te snel uitgelegd, zeer veel functies uitgelegd, etc. etc.

Dankjewel. :D

Aleen had ik nog 1 opmerking: ik vind het wat jammer dat er soms ruis is.

Ik weet ook niet hoe dat komt, mischien dat ik van het weekend nog een nieuw maak, met nog meer uitleg. :)

Wat zijn trouwens die grijze stippen op je model?

Die zitten in de texture. :)

Ik wil meer van jou :puh: .

Wie weet wat de toekomst brengt. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil meer van jou :puh: .

Wie weet wat de toekomst brengt. :)

Goh ik zie hier een homoseksueele relatie groeien.... :schater:.

Anyway, wat Blaster zegt "zet coordinaten op 0,0,0 om problemen te voorkomen klopt niet helemaal. Het gaat erom dat de inhoud van je object ongeveer in het midden van je "gizmo" zit. Valt je object buiten een straal van 256 kan hij namenlijk niet naar COL3 geconverteerd worden.

Jeej, een nieuwe tut van 1 minuut om uit te leggen hoe dat van die coords nou inelkaar zit :cya:

Klik hier, tut is slechts 2mb

Bewerkt: door Bradley H.
Geplaatst: (bewerkt)

Bradley, godverdomme nu lieg je weer he. :-(

Kijk beste jongen, als je je object op bijv. x994882 y4343209529 z957647 heb staan zet hij de dff AUTOMATISCH op x0 y0 z0 of je nou gdoverdomme wilt of niet. Als jij een col maakt doet hij zoals die in 3ds max saat dus in dit geval x994882 y4343209529 z957647.

Met tot gevolg dat je col honderduizend miljoen kilometer van je dff (het gerenderde object in beeld) afligt.

:-(

EDIT:

Volgens mij klopt die tutorial van jouw wl een beetje maar als ik de gizmo op x0y0z0 zet en het object er ver buiten of net omgekeerd wilt hij hem bij niet exporteren naar col3...

EDIT 2:

Oke, over die gizmo heb je wel gfelijk maar je object moet binnen die cylinder van 256 staan anders kan die niet naar col 3, toch ?

Bewerkt: door Blastov
Geplaatst:

Mijn film tutorial klopt wel degenlijk, de locatie waar de gizmo zich bevind is niet belangrijk. Die coordinaten zullen worden gebruikt in San andreas. de coordinaten binnen je gizmo maken wel uit.

anders zou je nooit kunnen mappen met Map IO

Dus doe a.u.b niet alsof je alles beter weet, je weet immers best wie gelijk heeft.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...