Jump to content

Een auto in gta zetten

Recommended Posts

Geplaatst:

ik vraag aan jullie of julie me kunnen helpen met een auto in gta3 voor de pc te zetten ik weet dat ik veel vraag maar ik ben niet zo bekend met die moddings :bonk:

Geplaatst:
ik vraag aan jullie of julie me kunnen helpen met een auto in gta3 voor de pc te zetten ik weet dat ik veel vraag maar ik ben niet zo bekend met die moddings :bonk:

Hey Fietskilla,

Gedownloade autos in het spel zetten is niet erg lastig, je moet het gewoon even snappen. Het eerst wat je doet is een auto downloaden, dit kan je op veel verschillende sites doen. Hier een lijstje:

-GTAGarage

-GTAGamigo

-GTAmods

-GTA-Downloads [Tijdelijk offline]

-GTAFilefront

-GTACrime

-GTA Tools

-GTAGaming

-GTAGames

Wanneer je een auto hebt gedownload raad ik je aan op IMG-Tool te downloaden, dit is een handig progamma waarmee je autos installeerd doormiddel het vervangen van .Txd en .Dff bestanden. IMG-Tool 1.3 kun je hier downloaden [let op: je moet je wel registreren en inloggen om daar te kunnen downloaden], wanneer je dat gedaan hebt raad ik je aan om deze tut te volgen, hier is het erg goed en overzichtelijk uitgelegd. (Wel met Vice City maar dat verschilt niet erg veel)

Veel succes ermee! En als je nog vragen hebt stel je ze maar :)

Geplaatst: (bewerkt)
bedankt voor je hulp _O_

ik heb nog een vraagje is er geen makkelijker manier om dit te doen :?:?

Er is nog wel een andere mogelijkheid namelijk met een 'Mod Installer' ik heb 1tje gevonden die je hier kunt downloaden. Met behulp van een Mod Installer hoef je zelf niet veel te doen, de naam zegt het al namelijk Mod Installer, dus het progamma zal de mod installeren waardoor jij bijna niks hoeft te doen!

Wanneer jij de Mod Installer hebt gedownload en het .Zip bestand hebt geopend start je 'GTA Mod Installer.exe' op, deze bevind zich in het Zip bestandje. Eenmaal op gestart druk je op Continue daarna vink je het bolletje die voor 'Install a Custom Vehicle into GTA3. Druk dan op Next, nu moet je weer een bolletje aanvinken, vink nu de eerste aan, druk weer op Next. Nu zal jij de GTA3 Folder en de mod moeten selecteren. GTA3 bevind zich in C:\Program Files\Rockstar Games\GTAIII, ik weet niet waar jij je mod hebt opgeslagen maar dit kan jij zelf bepalen wanneer je hem download.

gtamodinstallerdx5.jpg

Druk nu weer op Next, nu zal hij even wat checken, daarna moet jij het voertuig selecteren die jij wilt vervangen. In mijn geval is dat de Perennial, dit kan voor jou een andere zijn, maar let op: doe wel de voertuig die je moet vervangen doe niet zomaar een voertuig uit de lijst. [Je kan zien welke voertuig je moet uitkiezen wanneer je de mod hebt gedownload, in het gedownloade bestandje zal een .Txd en een .Dff bestandje zitten, deze zal de naam of een herkenbare afkorting van het voertuig hebben] Wanneer je het voertuig hebt gekozen druk je weer op Next, nu doet hij weer even iets en zal je een melding krijgen:

gtamodinstaller2hk6.jpg

Hij vraagt nu dat je de naam van de auto wilt veranderen, wanneer je op Nee drukt zal hij de oude naam blijven houden, wanneer je op Ja drukt kan je zelf de naam bepalen. [Druk op NEE, wanneer je op Ja drukt zal je hele GTX in de war gedaan, ik heb het gedaan en hij kon de hele American.txt niet meer goed weergeven, druk dus op Nee wanneer je de melding krijgt] Wanneer je dat hebt gedaan moet je de Gxt file selecteren, ik neem aan dat jij het op Engels speelt en niet op bijvoorbeeld Frans, je houdt dus gewoon het bolletje voor English aangevinkt, druk nu weer op Next. Nu zal hij over de Handling.cfg, Default.ide en de Carcols.dat files beginnen, je doet hier niks mee, je drukt gewoon weer op Next. Nu zal hij vragen dat je bestanden die je vervangt wilt backuppen, druk hierop Ja, nu zal je een naam moeten invullen voor de map waar je backups inkomen te staan, het maakt niet uit wat je hier invult. Nu zal hij dus echt beginnen met het installeren van de mod, je krijgt weer een melding dat de files gebackupt zijn, de backup bestanden staan in: C:\Program Files\Rockstar Games\GTAIII\Backup, druk nu op Ok. Even daarna zal je de melding krijgen dat de mod is geinstalleerd. Start dan het spel en ga de auto opzoeken.

Bij mij werkte het dus het moet bij jou ook werken!

Hier mijn nieuwe Perennial:

gtamodinstaller4ak5.th.jpg

EDIT:

Nog vergeten om te zeggen, maak van te voren een Backup van je GTA3 map, dit doe je door de GTA3 map te kopieëren en dan ergens anders te plakken, hij zal dan Kopie van GTA3 heten. Dit moet je cht doen want wanneer er wel wat mis gaat heb je het spel nog in de orgineele staat, dit zorgt ervoor dat je hem niet opnieuw hoeft te installeren!

Bewerkt: door Typhoon
Geplaatst:
ik heb het nu honderden keren geprobeerd maar het lukt niet
ik heb het ook heel veel keer geprobeerd maar het lukt me steeds niet :-(

Tsja daar heb ik niet veel aan, wat lukt er niet? Word de auto niet geinstalleerd of geeft hij een melding? Lees goed de tut door en doe niet overhaaste dingen want dan gaat het meestal fout.

Geplaatst:

de instalatie doet het maar als ik ga spelen dan als ik die gedownloaden auto tegen kom dan kom er een foutmelding en er staat dan in die foutmelding dat ik gta3 moet afsluiten en dan kan ik niet spelen

• 4 weken later...
Geplaatst:

Lees de tut "goed" door. Zoals typhoon al zij, overhaasten heeft geen zin.

Het is echt niet moeilijk. En de tut is prima te volgen ook al ben je niet van modden gewend.

Hier is hij nogmaals.

leer hem goed door, en zorg dat je ook car-mod's van gtaIII gebruikt en niet van vice city of een ander deel. Dan doet hij het namenlijk ook niet.

Nogmaals overhaast het niet, neem de tijd om het te lezen, en ga alle stappen nauwkeurig af.

pennywise.

• 3 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hey hey

Ik had bijna gta 3 uitgespeeld (de missies + phones calls + hidden packages) en wou een aantal nieuwe speciale wagens updaten aan het gamma. Ik heb er een aantal bij, maar het lukt niet echt goed om ze goed te zien. Ik heb de volledige read-me gevolgt (dat wil zeggen de .txd en de .dff files veranderd en aantal codes gewijzigd bij de \data ).

Ik heb problemen bij

*de cola truck (alias de yankee), waarvan ik enkel een half logo zie op de zijkant een een krat aan de achterkant (zag er echt cool uit als het zo werken)

*manana en de infernus: daarvan zijn ze nu wit en ietsje anders als de normale wagen (zij zouden respectievelijk audi tt en diablo bugatti moeten worden)

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...