Jump to content

iso naar mp3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hoe kan ik iso naar mp3 convorten het lukt niet met winrar

ik bedoel bestanden in zetten en later uitpakken want mp3 is het kleinste

Bewerkt: door gangster007
Geplaatst:

Eerst moet je weten wat de bestanden zijn;

Wat is een ISO file?

ISO 9660 is een standaard met betrekking tot een bestandssysteem voor cd-rom. De standaard is uitgegeven door de International Organization for Standardization. De bedoeling van de standaard is dat ze ondersteund wordt door de meeste besturingssystemen, zoals Microsoft Windows, Mac OS, en Unix, waardoor data tussen deze systemen kan uitgewisseld worden. ISO image (.iso) is een informele term voor een disk image van een ISO 9660 bestandssysteem. Typerend voor disk images is dat ze, in aanvulling op de gegevensbestanden in een ISO image, ook alle bestandssysteem metadata (boot code, structuren en attributen) bevatten. Al deze informatie is dus opgeslagen in een enkel bestand. Deze eigenschappen maken het een aantrekkelijk alternatief naast een fysieke schijf om software, waar aanvullende informatie voor nodig is, te verspreiden, omdat dit eenvoudig via het internet kan. Met een ISO image kan eenvoudig een installatie-CD-Rom worden gebrand, mist men beschikt over een brandprogramma dat hier toe in staat is.

Wat is een MP3 file?

Met MP3 is het mogelijk de hoeveelheid opslagcapaciteit die nodig is voor het opslaan van geluid sterk te verminderen. Dit geschiedt door elementen uit het geluid die een mens toch niet echt waarneemt weg te laten. Als een bepaalde toon bijvoorbeeld luid is, zal een toon die er vlak naast ligt en minder luid is niet hoorbaar zijn. Deze kan men er dus uit filteren. Ook wordt er gebruikgemaakt van klassieke compressie, zodat informatie die zowel op het linker- als rechterkanaal voorkomt slechts eenmaal wordt opgeslagen. Dit laatste noemt men "joint stereo".MP3-compressie is lossy, dat wil zeggen dat er gegevens bij het comprimeren verloren gaan. Hierdoor kan de oorspronkelijke vorm niet meer worden teruggewonnen, alleen benaderd. Als gevolg kan een muziek-MP3-bestand bij afspelen wat verschillen van het origineel (vlakker, bijgeluiden), hoewel dat bij blinde luistertests en bij hoge bitrates met een goede encoder (zoals LAME) buitengewoon lastig aantoonbaar bleek. Dat er sprake is van verlies in kwaliteit zal in veel gevallen pas merkbaar zijn na een aaneenschakeling van encode-decode-encode-decode-stappen.Het is wel mogelijk om MP3-bestanden verliesvrij (Engels: lossless) te bewerken. Een MP3-bestand bestaat uit kleine pakketjes van een fractie van een seconde. Bij elk pakketje wordt het volume aangegeven. Dat volume kan achteraf gewijzigd worden zonder de code van het gecomprimeerde geluid te wijzigen. Ook kunnen pakketjes worden verwijderd.

Dus ik snap niet echt waarom je van MP3 naar ISO (of andersom) wilt "converteren". Het heeft gewoon geen nut, want een MP3 is iets heel anders als een ISO.

Vriendelijke groeten,

DaBeast

Geplaatst:
omdat mp3 iso 15 keer zoveel kleiner maakt wist je dat nog nog niet

Volgens mij weet ie ermeer vanaf dan jou, of jij legt het heel onduidelijk uit. :clown:

.MP3 Bestanden zijn voor muziek. Je weet wel die herrie die je hoort als je de radio aanzet.

.ISO Is voor voor data bestanden. Als jij bijvoorbeeld je CD Van San Andreas op je Hardeschijf zet heb je kans(net wat je instelt) dat het een .ISO wordt. Maar die kun je dan ook niet zomaar openen, daarvoor heb je weer een programma voor dat een viruele schijf maakt, en bla bla bla.

Dus leg is wat beter uit wat je wilt. en alleen als het muziek is kun je hem naar .mp3 omzetten.

Geplaatst:
omdat mp3 iso 15 keer zoveel kleiner maakt wist je dat nog nog niet

Bedoel je dat MP3's 15x minder ruimte innemen als je ze in een ISO-bestand zet? Dan heb je het mis, als je bestanden inpakt in een ISO-bestand kan je alles later comprimeren, krijg je uiteindelijk wel een iets kleiner pakket, maar zeker niet 15x zo klein.

Maar om even op je vraag terug te komen, ISO naar MP3 converten is zoals al gezegd is niet mogelijk. Als je iets anders bedoelt, moet je het maar even zeggen.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb een spel gedownload maar hij zit in een mp3 bestand heb ik via rar uitgepakt en het werkt maar ik kan niet zelf die mp3 bestand maken

Bewerkt: door gangster007
Geplaatst:
ik heb een spel gedownload maar hij zit in een mp3 bestand heb ik via rar uitgepakt en het werkt maar ik kan niet zelf die mp3 bestand maken

Als je een spel gedownload hebt, kunnen we je helaas niet helpen. Dit staat in de regels:

Geen warez (dus geen verzoeken om, bespreken van of links naar warez en/of tools hiervoor)

:slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...