Jump to content

Gta start niet op

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij mij wil Gta niet opstarten.

Ik heb hem nieuw(en orgineel) en nog nooit gespeeld.

Als ik hem wil opstarten krijg je eerst 2 witte schermpjes daar filmpje en dan weer een witte scherm.

Na het witte scherm sluit hij af en gaat terug naar bureaublad.

Wie kan mij helpen???

(ps. ik had ergens gelezen dat je een iets kon downloaden waardoor hij heel de intro overslaat,weet iemand waar ik die kan vinden?)

Alvast bedankt..

ik heb het trouwens over GTA San Andreas :)

Geplaatst:

Je post in het GTA San Andreas gedeelte dus het lijkt me aardig relevant als je het over Gta San Andreas hebt en niet over een ander GTA. Nou even over het probleem, want daarom post je hier natuurlijk. Ik zou echt niet weten wat een logische oplossing is, maar dat dit soort dingen vaker voor komen dat weet ik wel. Niet dat het erg is, maar ik heb gehoord van een online maat van me dat het vaak bij Ati kaarten voor kwam ik weet niet precies wat voor soort Videokaart je hebt, maar daar kunnen we in dit gedeelte nog vrij weinig over zeggen, maar waar ik wel wat over kan zeggen is het volgende. Dit probleem is inderdaad op te lossen met een speciaal soort bestand, maar helaas mogen wij jou die niet geven en ik ga het er verder ook niet over hebben, want tevens slaat deze patch/crack het controle proces of je het legaal of illegaal hebt over en dat proces is dus weer strafbaar en zoals hier in de regels staat: wij mogen absoluut niemand helpen aan een illegale vorm van denken. Al dan niet in giften met illegale waardes of het discuseren over illegale content. Het is echt al vaak voor gekomen en nog weet ik helaas niet een directe oplossing, uit verhalen heb ik vernomen dat het vaak bij de oudere videokaarten voor kwam en als je geen drivers hebt geinstaleerd zoals DirectX.

Zoals je weet mischien is de intro een video bestand dat is dus niet echt, maar gewoon vooraf opgenomen daar heb je dus codec's (stuuring) voor nodig om dat af te spelen bij de standaard computer is dat meestal al van té voren er bij op gezet, maar soms kan het wel eens voor komen dat die er niet op staan. En wat ga je dan doen? Niksen en wachten totdat hij het doet? Nee je gaat die codec's zoeken; Ik zou als eerst zeggen: Download Windows Media Player voor als je die nog niet had en het liefst de hoogste versie. Update je Windows systeem en/of download een ander video programma daarnaast kun je diverse codecs zo van het internet plukken met even zoeken heb je zo een lading codec's, maar let op: Werkt dit niet dan kun je er wel bij gaan zitten of het een wereld ramp is, maar het is maar een spel. Helaas mogen we je niet helpen bij die crack. Ik hoop dat ik je hierbij goed geïnformeerd heb en laten we zeggen; Mocht je nog wat willen weten zeg het dan gerust. :cya:

Geplaatst:

Allereerst,Summerbase, bedankt voor je snelle reactie.

Maar nu heb ik nog een vraag,

Waar kan ik die codec`s vinden en downloaden.

Geplaatst:

Ik kan je wel helpen met je vervolg probleem/vraag, maar dan moet je wel even luisteren. In Windows Media Player zitten een aantal codec en standaard horen de normale codecs gewoon op je computer te zitten als je begrijpt wat ik bedoel. Ik weet zo één twee drie niet wat een goede codec site is, maar volgens mij kan je daarvoor het beste op het internet rond gaan zoeken op een website zoals 'Google'. Vul dan gewoon de standaard zoekterm Codecs in en wat ik vaker hoor moet je op zoek gaan naar een Mpeg Codec om het zo maar te zeggen, want als je die niet hebt dan kun je sowieso dat filmpje niet bekijken waardoor het intro dicht slaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou je dus wel die patch willen geven zoals ik in me vorige bericht zei, maar volgens de regels mag dat helaas niet. Tevens heb ik hem ook niet dus dan zou ik even moeten zoeken, maar goed even op je probleem gezien kijk nogmaals gewoon even op google en probeer wat. Zoals ik al zei is het ook verstandig om je San Andreas nog even opnieuw te instaleren en ik kan me in een vaag geheugen herinneren dat iemand van onze Megaleden ooit eens zoiets gemaakt heeft ik ben even op zoek gegaan en helaas heb ik nog niks gevonden, maar als ik iets gevonden heb dan laat ik het je weten. En heb je ooit eens MTA geprobeert, want mischien doet die het wel en dan zou het probleem ergens anders moeten zitten?

Geplaatst:

Weer bedankt summerbase voor je (super)snelle reactie. :klap:

Ik ga op zoek naar die codec en zodra ik ze heb zal ik ook Gta opnieuw instaleren.

(en nog misschien domme vraag, wat is MTA?)

Maar iedergeval weer heel erg bedankt!!

Geplaatst: (bewerkt)

Het hoort niet helemaal bij het onderwerp maar ik zal je uitleggen wat MTA is. MTA is voluit geschreven Multi Theft Auto. Een online Multiplayer Mod(ificatie) waar je tegen andere mensen over de hele wereld kan racen met de auto's van GTA San Andreas en dus ook in San Andreas. Je kan zelf mappen maken met een daarvoor bijgeleverde Map Editor. Die maps kun je dan weer insturen naar een beheerder van een server en als het goed is kun je die na een goedkeuring dan spelen met vrienden in de desbetreffende server. Je kan dus ook gewoon een server bezoeken en daar als he waren de mappen van een ander spelen en dat is dan heel gezellig, want je kan kletsen via de ingebouwde chat functie.

Zo zijn er in de Nederlandse Multi Theft Auto wereld een aantal servers zoals Mr. Green (Klik voor deze server op mijn signature) en Coz's server en nog een aantal servers die de moeite waard zijn om te bezoeken. Je kan bijvoorbeeld met vrienden van jou in de buurt erheen gaan en online plezier maken in een desbetreffende server. In sommige servers zijn heel erg leuke mappen en in andere weer niet dus de keuze is aan jou. Verder werkt het precies hetzelfde zoals normaal Sa, maar je kan hier dus tegen iemand anders rijden/vliegen/varen. En er zit een soort van checkpoint systeem in. Nou dat was het qua Mta wel zo'n beetje, meer over Mta kun je op de officiële website van Mta vinden klik daarvoor 'hier'. Mocht je na het zoeken van die codec's nog problemen hebben zeg het dan maar want dan kan ik je daar wel mee helpen! :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de codecs gedownload inclusief de nieuwste versie van Windows Media player en Gta opnieuw geinstalleerd, maar helaas deed hij gewoon weer hetzelfde.

Weer kreeg ik een wit scherm,filmpje en weer een wit scherm en dan weer bureaublad.

Ik zou echt niet meer weten wat ik nog zou kunnen proberen.

Misschien weet jij het.

(trouwens weer bedankt!!)

Ik heb hem daarna weer opnieuw geinstalleerd en nu geeft hij een foutmelding aan in GTA_SA.exe en daarna doet hij niets :?

Ik snap het ook niet meer....

Bewerkt: door ianpsv

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...