Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben eens aan de gang gegaan met Google Sketch up, ik vind het een relax pregramma om te modellen maar mijn probleem is, Hoe kan je je models vanuit een .skp extensie omzetten voor GTA:sA?

Geplaatst:

Om een model in GTA SA te zetten, moet je hem opslaan in een .dff extensie. Dit kan je als volgt doen. Je moet wel even Gmax downloaden.

Sketchup

1. Maak je model.

2. Bestand -> export -> 3d model -> opslaan als .3ds

3. Gmax -> import -> je bestand

Als je Gmax gebruikt om het model te maken, dan ben je gelijk klaar als je het model hebt gemaakt en hoef je de bovenstaande stappen uiteraard niet te gebruiken.

---------------

Script gebruiken

1. Download het script

2. Zet de .mse (kunnen er meerdere zijn) in je gmax map (Gmax -> Scripts -> GTA_Tools)

3. Open GMax

4. Klik rechts op het hamertje (utilities)

5. Maxscript

6. Run Script

7. Kies je script (Dit is een .ms bestand!)

8. Selecteer je model

9. Kies GTA SA

10. Laat de eerste 3 vakjes geel (MMC, UV, NOR)

11. Maak Vcol grijs

12. Skip Col

13. Export DFF

14. Opslaan onder jou naam

Succes!

Geplaatst:

Volgens mij heeft ''sketchup google'' neit de mogelijkheid om bestanden op slaan in .3ds extentie.

Daarvoor moet je de officiele sketchup kopen, en die kost geld.

Geplaatst:

Met een beetje veel werk zou je model van "google sketchup" op kunnen slaan als ".skp" en vervolgens die openen met de echte sketchup. Je bestand exporteren als ".3ds", en dan kan je hem in 3DSmax vervolgens exporteren als COL & DFF.

Grappig dat zo´n simpel rotprogramma het modding procces alleen moeilijker maakt...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...