Jump to content

[Ps] Photo Retouching


M4X

Recommended Posts

Hey allemaal, in deze tut gaan we leren hoe we een foto mooier kunnen maken, als er nog vragen of tips zijn, reply ze dan ff :) ,

1. Open de foto die je wilt editen, klik hier voor mijn foto

2. We beginnen met de ogen. pak je polygonal lasso tool en selecteer een oog. Ga dan naar Layer->New Adjustment Layer->Channel mixer. Kopier de settings van hieronder:

ogensettingsls4.jpg

3. Doe vervolgens hetzelfde voor het andere oog:

ogenafrm4.jpg

4. Pak nu je patch tool. Selecteer de rimpels en sleep ze naar een goed stukje huid dat er dichtbij ligt. Deselecteer dan (ctrl+d) en ga verder met de volgende rimpel. Doe dit met alle rimpels:

ogenafpa7.jpgrimpelswegxv5.jpg

Hierboven kun je het verschil goed zien

5. Ga nu naar Filter->Liquify. Gebruik een kleine brush (15 pixels). Je kan bijvoorbeeld proberen de ogen iets groter te maken, of de lippen iets kleiner, zorg dat het mooi wordt! :puh:

naliquifyxy6.jpg

6. Nu moet alles aan het gezicht af zijn. Haal de laatste lelijke plekjes weg met de patch tool of maak de kleuren van de ogen, lippen, of andere dingen nog iets feller (lees stap 1,2). Als je hiermee klaar bent, ga je naar Layer->New Adjustment Layer->Selective Colors. Verander alle kleuren een beetje, of kopier ze van hieronder:

redsul4.jpg

7. Herhaal stap 6, alleen nu met de kleuren van hieronder:

yellosbn2.jpgneutralsas3.jpg

Klaar :*D Hier nog even voor en na deze tut:

beginop7.jpgaftercm2.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige dat ik echt nuttig vind aan deze tut is het weghalen van de rimpels.

De rest (de outcome) is iets té geel naar mijn zijn :).

Kiu!

Ik geef toe dat hij ietsje te geel is, maar als je ff met selective color kloot, kan je het simpel minder maken. En dat rimpels weghalen (de patchtool) is erg nuttig voor dit soort dingen, probeer ook eens haar ermee weg te halen of de huid bruiner te maken ofzo ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...