Follow Geplaatst: 30 september 2006 Rapport Geplaatst: 30 september 2006 Ik wil de gebruikers van e107 bij Phpbb 3 toevoegen enzo. Net als je registreert bij e107, dan word je al gelijk lid bij Phpbb 3. Ik ga phpbb 3 gebruiken, vandaar dat ik het vraag voor phpbb 3. Maar kan iemand een goeie tut hierover schrijven ofzo, want ik snap er niks van. Reageren
Argon Geplaatst: 30 september 2006 Rapport Geplaatst: 30 september 2006 (bewerkt) Ik wil de gebruikers van e107 bij Phpbb 3 toevoegen enzo.Net als je registreert bij e107, dan word je al gelijk lid bij Phpbb 3. Ik ga phpbb 3 gebruiken, vandaar dat ik het vraag voor phpbb 3. Maar kan iemand een goeie tut hierover schrijven ofzo, want ik snap er niks van. Yow Follow, phpBB3 is nog in beta fase (test fase) dit wil dus zeggen dat er nog veel fouten inzitten en dat er nog de mogelijkheid is dat er grote veranderingen komen in de database wat dus wil zeggen dat als je zo'n script bouwt dat het mogelijk je phpbb3 niet zou kunnen updaten wat trouwens niet gaat want er komen geen update scripts van Beta 2 naar Beta 3 of van Beta 2 naar Release Candidate 1. Het word dus wachten op de eerste RC versie en ik denk niet dat dat nog zo heel lang gaat duren misschien een maand misschien 2 maand denk ik... Edit: Het is trouwens ook niet de bedoeling dat je een Beta versie gaat gebruiken in een live omgeving Bewerkt: 30 september 2006 door Argon Reageren
Follow Geplaatst: 30 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2006 Ik gebruik het ook nog niet live, maar ik vroeg het alvast zodat ik al weet hoe het moet als phpbb 3 released is. Maar de database verandert nog zo te zien. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 30 september 2006 Rapport Geplaatst: 30 september 2006 Je zou een aantal dingen kunnen proberen: * Wachten tot iemand een Modificatie voor e107 schrijft om geregistreerde gebruikers gelijk aan de phpBB 3 database toe te voegen * Zelf een modificatie op e107 schrijven die hetzelfde doet Dit klinkt misschien lastig, maar het is best wel makkelijk eigenlijk. phpBB en e107 maken gebruik van MySQL Databases, waarin de data word opgeslagen (dus; gebruikersnamen, posts, gebruikterstitel, rang, en nog veel meer).. Als je nu het registreer script van e107 zó aanpast dat hij alle geregistreerde gebruikers niet alleen toevoegd aan de e107 tabel, maar ook aan de phpBB 3 tabel, en andersom, dan heb je gedaan wat jij wil. Argon heeft toevallig een mooi tutorial over MySQL geschreven door dit forum, die kun je hier vinden. Als je dat door hebt moet het niet zo'n heel groot probleem zijn. Succes! Met vragen kun je altijd hier terecht. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.