Jump to content

inloggen

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe kan je op je site waar een phpbb forum opstaat een pagina maken waarop je kan inloggen en als je ingelogd bent dat hij dan zegt welkom (gebruiker) je bent ingelogd ? ik heb zo me ideen met een iframe te kloten maar das freeky onhandig als iemand een goede manier weet zeg het dan aub (o ja niet dat je naar het forum toe gaat...)

Geplaatst:

Hey roelor,

Ik denk dat je helemaal niets begrijpt van PHP (Hypertext PreProcessor), dit is namelijk een programmeertaal waarmee je onder andere login-scripts en nieuwsscripts kan maken, ook phpBB maakt gebruik van deze taal. Ze kunnen weten welke naam je hebt door middel van sessie's en cookies. Cookie's zijn kleine bestandjes op je PC waarin data word opgeslagen, dus bijvoorbeeld of je bent ingelogd of niet. Sessie's zijn, zoals de naam al doet vermoeden, sessie's waarin data over korte termijn kan worden opgeslagen, dus ook of je al dan niet ingelogd bent.

Voor meer info over PHP:

- de officiele website

- Nederlandse PHP hulp-site

Succes!

Geplaatst:
ik weet er wel wat van zoal fopen enzo en iclude commando alleen ik begrijp geen bal van cookies.?.,??

Dan kon je best is een tutorial zoeken op het internet, deze tutorial is wel een handige tutorial over coockies, en deze is een handige tutorial over sessions die je misschien ook wel nodig zal hebben. ;)

Geplaatst:
bedankt maar ik ben nu nog niet zo ver....

Als je niet bereid bent moeite te doen om iets te leren/begrijpen dan zal je hetgene je wil doen niet kunnen doen, die tutorials zijn nu toch niet van zoon verschrikellijk hoog niveau.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...