Jump to content

Foto programma

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey,

ik zoek een programma voor foto's te bewerken waarbij je titels in de foto's kunt zetten

en randen maken rond de foto, dat het een mooie bewerkt foto wordt maar ik weet niet

welk programma ik daarvoor nodig heb,, weten jullie een programma alsjeblief te zeggen?

dankuwel :)

Geplaatst:

Hey GTA, dit kun je natuurlijk doen met het standaard windows programma Paint (start->alle programma's->bureau acessoires->Paint), maar er zijn ook een aantal (betaalde) programma's die hier geschikt voor zijn. Het bekendste programma is natuurlijk Adobe Photoshop, waarvan je een trial kan downloaden op Adobe.com. Deze is echter maar een aantal dagen geldig, daarna zou je kunnen overwegen hem te kopen.

Als dat niet is wat je nodig hebt kun je altijd nog even zoeken met google, maar ik denk dat je met Adobe nog wel even zoet bent. Hoe het ook zij, succes!

Geplaatst:

Bij je printer of fotocamera zit meestal gratis software waarmee je redelijk kan foto's bewerken.

Gimp - gratis - OpenSource variant van Photoshop. Tevens als photoshop een ingewikkelder programma.

Paint Shop Pro - circa 100 euro - werkt makkelijker dan Photoshop maar minder uitgebreid.

Photoshop - 899 ex BTW - Zeer uitgebreid maar ook lastig programma.

Via je school of werk is er meestal de mogelijkheid om gratis of goedkoper software te verkrijgen.

Een educatie licentie van Paint Shop Pro kost dan maar circa 30 euro als je het via deze weg doet.

Photoshop heb je met educatie licentie voor circa 180 euro.

Deze betaalde software heb je waarschijnlijk niet nodig aangezien je relatief simpele bewerkingen wilt uitvoeren. Ik raad je aan eerst naar de gratis software te kijken die bij je printer/scanner/fototoestel zat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...