Jump to content

GTA Blijft hangen?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Best GTAers

Nadat ik mijn Windows weer eens overnieuw geinstaleerd heb en GTA heb instaleerd wilt hij niet meer opstarten en krijg ik deze error

Ik heb Orignele Versie, Cd ziet er niet beschadigd uit en hij instaleerd gewoon normaal

Edit:

- Pc overnieuw opstarten

- GTA overnieuw instaleren

- Gta_sa.set verwijderen

Werkt allemaal niet

Lampje

Bewerkt: door Lampje
Geplaatst:

Hoi 'Lampje' dit is een lastig probleem waar je niet zo maar een antwoord op kan geven. Alhoewel je dit soort dingen wel tegen komt als je een verkeerde versie van Savegame gebruikt ook kan het komen doordat je een corupte Main.scm en script.img hebt. Dit hoeft niet een fout van jou te wezen, maar dat kan ook gewoon een fout geweest zijn tijdens het installeren van San Andreas. Wat je dus kan doen is de Main.scm en de Script.img van iemand anders krijgen en die in je :Program Files > Rockstar Games > GTA San Andreas > Data > Script zetten, want dan heb je dus weer een schone versie. Dan moet je een nieuwe Savegame starten en hopelijk werkt het wel weer, want een niet werkende game is altijd minder.

Als dit niet werkt moet je kijken of je alle drivers van je videokaart heb. En kijk ook of je geluidskaart aangedreven is door drivers. Naast dat moet je Windows optimaal updaten, want dan zijn de kinderlekken er hooguit wel uitgespit. Wat je ook nog kan doen is San Andreas her-instaleren, want dat verhelpt meestal wel het geheel. Mocht dat nog niet helpen dan zou het toch aan je cd kunnen liggen ga bijvoorbeeld naar de buren en vraag of je hem daar mag testen. Doet hij het daar ook niet/ Dan ligt het aan je Cd/dvd-rom en dan is het tijd voor een nieuwe, maar dat lijkt me sterk omdat hij het voor je HerInstallatie van Windows het wel deet niet waar. Nou ik heb de bestanden even voor je geupload op rapidshare en je moet dus de Main.scm en script.img van Versie 1 uit pakken met Winrar die je kan downloaden op 'Rarlabs'. De twee bestanden moeten dus in de map: Program Files > Rockstar Games > GTA San Andreas > Data > Script komen te staan. 'Hier' kan je de main.scm en script.img van Sna Andreas Versie 1 downloaden in Winrar formaat! Veel succes er mee en mocht er nog wat anders wezen zeg het maar gerust! :Y

Geplaatst:

Ik kan GTA SA helemaal niet opstarten, Dus aan de savegame kan het al niet liggen...

Ik heb nu de Orginele bestanden va GTAgames.nl gehaalt, Omdat ik geen zin heb om 30 minuten te wachten op Rapidshare (net iets groots van gehaald :ch: )... Maar nog steeds geen resultaat :-(

Drivers heb ik al geinstaleerd, Windows heb ik al helemaal geupdate, Ik had gisteren ook nog GTA Sa overnieuw instaleerd, En daar deed hij het gewoon goed, Dus in mijn ogen zit het probleem dus niet aan de bestanden maar mis ik iets op mijn computer waardoor hij het niet doet?

Geplaatst:

Erg lastig probleem Lampje, want ik weet niet wat jij voorheen voor programma's hebt geïnstalleerd waardoor hij het wel deed. En ik weet niet wat voor programma's je nu hebt geïnstalleerd waardoor hij het niet doet. In iedergeval heb je een aantal dingen nodig waardoor GTA San Andreas voor de computer moet werken. Dit zijn een aantal essentiële dingen en als je dat niet hebt dan kun je er ook geen gebruik van maken.

• DirectX 9
  • Video Drivers.
  • Main.scm en Script.img (Versie 1 of Versie 2)
  • Geluidsdrivers.
  • Schone Installatie

Dit soort problemen zijn vaak zo oninschatbaar, want jij kan wel zeggen hij doet het niet, maar dan kunnen wij er echt vrij weinig mee omdat wij gewoon niet helemaal precies weten waar het over gaat. Dat is die beperking die je op internet hebt. Je kan mensen wel helpen, maar dan moeten ze duidelijk aangegeven waarom het gaat. Wat voor computer ze hebben wat ze al gedaan hebben en wat ze daarvoor bij hun vorige Windows Installatie gedaan hebben? Allemaal van die vragen die je niet aangeeft en dan kunnen wij er helaas ook vrij weinig mee. Ik kan wel een heel klets verhaal gaan maken waarin in diverse dingen uitleg, maar geef eerst eens wat informatie over het feit of je Versie 1 hebt of versie 2 en noem dat soort simpele dingen maar op. Ik hoor nog wel van je, maar helaas kan ik je nu niet de informatie geven die je anders wel zou krijgen als ik precies begrijp wat je bedoelt. :cya:

- DirectX 9 heb ik geinstaleerd

- Drivers van de CD die ik bij mijn Pc kreeg heb ik geinstaleerd

- Main en Script bestanden heb ik gewoon

- Een schone instalitie heb ik...

:-(

Ik zal eens kijken of ik bij ons pap zijn computer kan instaleren en of hij daar ook werkt

Edit: Op de pc van mijn Pa werkt hij gewoon, Dus aan de CD of de bestanden kan het niet liggen

Is het ook mogelijk dat ik drivers van Internet moet instaleren ? en niet alleen van de CD? (is ongeveer jaar oud)

Wat ook een probleem is :puh: ik heb niet zo veel verstand van computers dus....

Geplaatst:

Hey.. probeer nog eens opnieuw te installeren van gta met ook alle bestanden er af zoals savegames en andere gta sa bestanden.

Lees jij niet alles wat ik typ ofzo ?

Het ligt niet aan de Cd, want op mijn pa zijn PC doet hij het gewoon en wat ik ook al zei, GTA SA start niet op helemaal niet geen intro, geen menu en zo dus aan de Save game kan het al helemaal niet liggen :ch::duh:

En GTA SA overnieuw instaleren werkt ook niet wat ik ook al zei

Geplaatst:

Eerst windows geupdate natuurlijk -.-, en als ik nu gta sa overnieuw instaleer helpt het ook niet

:cya:

Iemand die me nog kan helpen ?

Ik wil zometeen wel even aan 'WiKiGTA' werken, maar laat ik toch nog maar een poging wagen. Zoals je zelf al zegt je kunt inderdaad drivers op het internet vinden dit kun je in diverse maten en soorten krijgen. Kijk bijvoorbeeld op de website van de leverancier bijvoorbeeld nVidia of Ati van de videokaart fabrikanten om het zo maar even vlot op te noemen. Ook kan ik je aanraden je Chipset driver te updaten daarvoor moet je er eerst achter komen wat voor moederbord je heb dit kun je onder andere doen door de volgende handeling uit te voeren: Start > Uitvoeren > DxDiag > SysteemModel. Met dat nummer ga je op zoek op internet op een zoekmachine zoals 'Google.nl'. Als je dan een pagina vindt moet je kijken wat voor Chipset je hebt. Dan ga je op zoek naar de Chipset drivers dit kun je ook doen op de websites zoals google en noem ze maar op. Installeer dan die Drivers en dan zou het opgelost kunnen zijn, maar het blijven lastige probleempjes.

Wat ik zelf persoonlijk zo raar vindt aan dit probleem: Hij doet het bij je vader wel maar bij jou zelf niet, dan moet het dus zeker weten aan de Cd-rom speler liggen of aan een andere hardware onderdeel. Ook kan het nog liggen aan de software binnen in de computer. Ik weet niet of het iets gaat uitmaken maar her instaleer dan anders helemaal dus niet alleen via software maar verwijder de registratie bestanden ook. Dit doe je op de volgende manier. Ga naar Start > Uitvoeren > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Rockstar Games > GTA San Andreas. Verwijder de map genaamd GTA San Andreas en her instaleer het hele zaakje nogmaals. Misschien werkt het, maar misschien ook niet ik zou het niet weten omdat ik nog nooit met dit probleem te maken hebt gehad. Maar dat het misschien zou kunnen helpen dat kan wel, maar zekerheid kan ik je in ieder geval niet bieden.

Verder moet je dus gewoon Drivers opzoeken en meer kan ik dus eigenlijk niet doen. Ik kan je al mijn bestanden wel geven, maar ik denk dan ook niet echt dat hij het gaan doen, omdat het zoals je zelf al aangeeft een intern probleem is. Nou ik wens je nog veel succes met de bovenstaande hulp en als er naast dit nog wat is zeg het maar, maar ik ga ook nog even een missie beschrijven voor de aan het begin genoemde website. Veel succes en ik hoor het nog wel! ;)

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:
Ik wil zometeen wel even aan 'WiKiGTA' werken, maar laat ik toch nog maar een poging wagen. Zoals je zelf al zegt je kunt inderdaad drivers op het internet vinden dit kun je in diverse maten en soorten krijgen. Kijk bijvoorbeeld op de website van de leverancier bijvoorbeeld nVidia of Ati van de videokaart fabrikanten om het zo maar even vlot op te noemen. Ook kan ik je aanraden je Chipset driver te updaten daarvoor moet je er eerst achter komen wat voor moederbord je heb dit kun je onder andere doen door de volgende handeling uit te voeren: Start > Uitvoeren > DxDiag > SysteemModel. Met dat nummer ga je op zoek op internet op een zoekmachine zoals 'Google.nl'. Als je dan een pagina vindt moet je kijken wat voor Chipset je hebt. Dan ga je op zoek naar de Chipset drivers dit kun je ook doen op de websites zoals google en noem ze maar op. Installeer dan die Drivers en dan zou het opgelost kunnen zijn, maar het blijven lastige probleempjes.

Met dit stuk schiet ik eigenlijk weinig op, Ik snap niks van Nummers, Video dingen en drivers...

Klopt dat dit het nummer wat je moet zoeken op internet kan zijn: GeForce 6200SE TurboCache ?

Geplaatst:

Met dit stuk schiet ik eigenlijk weinig op, Ik snap niks van Nummers, Video dingen en drivers...

Klopt dat dit het nummer wat je moet zoeken op internet kan zijn: GeForce 6200SE TurboCache ?

Ja dat klopt dat is het merk van je video kaart ;) Ik zal wel even voor je zoeken op de officele NVIDIA site :) om het te update.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...