Jump to content

Plattegrond op schaal?

FPSgamer

Recommended Posts

Bij het spel 'GTA-SA' zat ook een losse kaart van SA, maar de 'schaal' stond er helaas niet vermeld. Heeft iemand enig idee wat deze schaal zou zijn? Mischien een leuk idee om dat eens uit te zoeken.

Delen op andere websites

Gewoon opmeten he!

Bijvoorbeeld een weg zou ongeveer wel 4 a 5 meter breed zijn.

Maar ik denk dat het terein iets van 7 bij 7 Kilometer is.

GTA Vice City was dacht ik 2,25 bij 2,25 KM

7 bij 7 kilometer lijkt me wel erg klein, want dat zou betekenen dat de oppervlakte van SA vergelijkbaar is met bijv. de stad Alkmaar.

Maar ik kan me natuurlijk vergissen...

Delen op andere websites

Bij het spel 'GTA-SA' zat ook een losse kaart van SA, maar de 'schaal' stond er helaas niet vermeld. Heeft iemand enig idee wat deze schaal zou zijn? Mischien een leuk idee om dat eens uit te zoeken.

In de strat. guide staat een plategrond van de checkpointrace 'Las Venturas Ringroad'. Deze race heeft veel rechte stukken en is 3,7 mile lang.

Met wat meten en rekenen moet je er dan uit kunnen komen (als je het plaatje hebt :-) )

EDIT:

op het kaartje is de route ~300mm. De lengte van de startbaan van LV is 33mm. Op de kaart bij het spel is deze 54mm

54/33 * 300 = ~491mm (= 3,7 mile = 5,95km)

schaal zou dan 1mm = 12.1m worden.

(maar het is vroeg, ik kan er ook erg naast zitten :-) )

Bewerkt: door BrokenTable
Delen op andere websites

• 1 maand later...

in het menu kan je ook zien hoeveel je al hebt gelopen enz. zo kan je het ook uitrekenen denk ik

Delen op andere websites

in het menu kan je ook zien hoeveel je al hebt gelopen enz. zo kan je het ook uitrekenen denk ik

Als je ergens geen verstand van hebt: prima, maar post dan ook niets. Als je veelposts wilt ben je op dit forum aan het verkeerde adres, dat is namelijk niet toegestaan.

Daarnaast: als je weet hoeveel CJ gelopen heeft in het spel moet je ook de hele 'pad' wat hij gelopen heeft weten anders kun je nooit een vergelijking maken.

Je kunt wel de afstand opnemen, een rechte weg lopen en dan de afstand nog een keer opnemen en de lengte van die weg via coordinaten / meten op een plattegrond en dan berekenen.

Maarja: dat is wat ik in de post boven jouw ook al gedaan hebt, 1.5 maand geleden.

SLOTJE (oud topic)

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...