toonn Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 hey hoe kan je in windows xp je C-schijf deformateren? Reageren
TheGuardian Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 Heey, Je start je pc opnieuw op en druk zodra hij opnieuw opstart herhaaldelijk op F8. Kies dan om in MS-DOS modus op te starten. Je start op in C:\Windows\>. Typ cd\ en typ dan format c: en hij formatteert opnieuw, zo kun je normaal ook deformateren geloof ik Daarna dus cd rom erin en instructies volgen Succes, normaal moet dit lukken.. Reageren
Ewoud Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 heyhoe kan je in windows xp je C-schijf deformateren? Formateren of defragmenteren? Heey,Je start je pc opnieuw op en druk zodra hij opnieuw opstart herhaaldelijk op F8. Kies dan om in MS-DOS modus op te starten. Je start op in C:\Windows\>. Typ cd\ en typ dan format c: en hij formatteert opnieuw, zo kun je normaal ook deformateren geloof ik Daarna dus cd rom erin en instructies volgen Succes, normaal moet dit lukken.. FORMAT C: /V Kan je gelijk een volumenaam opgeven. FORMAT C: /V /Q Voor snel formateren Reageren
coz Geplaatst: 1 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2006 hey hoe kan je in windows xp je C-schijf deformateren? Formateren of defragmenteren? ik gok dat ie bedoelt defragmenteren deformateren kan niet btw defragmenteren mijn computer openen rechtermuis op harde schijf - eigenschappen extra = nu defragmenteren Reageren
toonn Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 (bewerkt) ja sorry, ik bedoel defragmenteren (mijn harde schijf) maar ik wis dan toch niets van mijn computer he? Bewerkt: 2 oktober 2006 door toonn Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Nee, bij defragmenteren wis je echt niets van je harde schijf. Het enige wat je computer daarbij doet is de hele harde schijf afzoeken op programma's en bestanden die bij elkaar horen, maar overal verspreid staan. Je computer pakt die bestanden op en plaatst ze weer logisch bij elkaar. Na afloop zul je merken dat je PC veel sneller is omdat het zoeken en aanroepen van bestanden nu makkelijker en dus sneller gaat. Als je je harde schijf in meerdere delen opgesplist hebt moet je behalve C: ook de andere drive-letters doen natuurlijk. Succes Reageren
toonn Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 bedankt voor de informatie heb ik dan ook meer plaats op mijn harde schij? Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Ja, je hebt dan ook weer wat meer plaats op je harde schijf. Je harde schijf is ingedeeld in zogenaamde clusters. Afhankelijk van de indeling van je schijf kunnen dat clusters zijn van bijvoorbeeld 64 of 32. Je moet je voorstellen dat Windows een cluster als vol herkent zodra er ook maar iets in zit. Hoe klein dit bestandje ook is, Windows rekent hem vol. Tijdens het defragmenteren worden de clusters gewoon weer gevuld in de juiste volgorde en komen er weer een aantal clusters vrij aan ruimte. Dus je zal een verschil zien aan ruimte vóór en na de defragmentatie. Hoe groot dit verschil is hangt af van de grootte van je schijf en de mate van "vervuiling". Maar elke kb is meegenomen Reageren
toonn Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 (bewerkt) en een aantal keer al geeft "Norman antivirus" aan dat hij onverwijderbare virussen heeft gevonden. Is er een programma dat die virussen toch kan verwijderen? Ik ben toch maar gestopt met defragmeneteren. Bewerkt: 2 oktober 2006 door toonn Reageren
TheGuardian Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Ja die is er wel.. AVG virusscanner is heel goed. Tijdens dat je een installatie doet, of deformatering, en je hebt virus, komt er een pop up, en moet je enkel op remove drukken, zodat die virus delete word. Dus terwijl die deformatatie een virus tegenkomt, kun je deze ondertussen verwijderen.. Om hem te downloaden moet je even Hier klikken Succes Reageren
toonn Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 (bewerkt) maar als norman antivirus(een betaalde) het nog niet kan dan kan een gratis antivirus het toch zekere niet Bewerkt: 2 oktober 2006 door toonn Reageren
TheGuardian Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Hangt ervanaf, omdat ie betaald is, is ie zeker en vast niet altijd beter. Ik heb er zelfs -1 gehad waarvan me pc tilt geslagen was, gelukkig mocht ik deze binnenbrengen en is het nog goedgekomen en kreeg ik ook me geld terug. Erna heb ik AVG gepakt die gratis was, en deze houd steeds de virussen van me pc, ik ben er echt positief over, dus of het betaald is of niet, maakt helemaal niks uit. Ik had betaalde rommel, en nu gratis redding. Hij heeft al veel fanatieke virussen van me pc gesmeten.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.