Nickonly Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Ik heb weer eens een vraag over iets wat zo ondertussen wel mn grootste hobby is geworden, namelijk over computers, en de vraag is: Als je voor een computerspel een procesor nodig hebt van bijv. ~2.0Ghz, en ik heb zelf een procesor van bijv. (wat in mijn geval zo is) ~1.7Ghz, Werkt het spel dan helemaak niet, of werkt het wel, maar slechter/ langzamer dan als je wel zo'n procesor had? Weet iemand hier een andwoord op? Ik zou 't namelijk graag willen weten, want anders kan dit me een nieuwe procesor kosten! Reageren
ikt Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Volgens mij gaat het spel dan heel heel heel heel heel sloom. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Volgens mij gaat het spel dan heel heel heel heel heel sloom. Als intel pentium 2GHz vereist is en jij hebt een AMD van 1,7GHz dan moet het werken. Reageren
SummerBase Geplaatst: 2 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2006 Het ligt er aan hoe je het bekijkt, want als je een processor hebt met een 1,7 Gigahertz Core en er is minimaal 2 Gigahertz aanbevolen? Dan zal hij heel erg sloom gaan lopen, maar dan is de definitie nog niet helemaal van de goede kant belicht, want het spel zal wel werken, maar alleen als de andere componenten / hardware snel en sterk genoeg zijn om het verlies dat je bij de processor haalt terug te winnen. Maar dan nog is de processor de kern die zich op het moederbord bevindt en als die te sloom is kun je het gewoonweg vergeten, want het is immers de vader binnen de computer en alles wat daar omheen zit is moeders / kinderen om het maar even in de taal te zeggen die ouders tegen hun kleine kinderen vertellen. Heb je dus geen snelle processor dan kun je het vergeten. En omdat het verschil niet heel erg groot is kan ik je wel vertellen dat hij wel opstart althans als de andere hardware onderdelen een beetje snel zijn. Over het algemeen drukt Intel zich vaak wat hoger uit qua snelheid in de processor, maar AMD daarintegen houdt het altijd laag dus als je een Amd hebt dan heb je denk ik niet heel erg veel te vrezen, maar bij Intel wel. Let ook op het feit dat je naar het minimaal kijkt, want in dat gedeelte werkt het sowieso al niet snel genoeg om een beetje te genieten van het spel qua snelheid. Zoals ik al zei het ligt puur aan het feit hoe de computer in elkaar zit en die paar kleine Gigahertz geeft echt niet, maar dan moet je pc het gewoon bij kunnen benen. Naast dit kan ik je met een gerust hart een nieuwe processor aanraden want een nieuwe processor is nooit verkeerd het is immers een vader persoon. En de Processoren van AMD kosten tegenwoordig ook niet heel veel geld meer als ik zo de laatste prijs lijsten bekijk, maar over Intel weet ik niet heel erg veel dus daar kan ik persoonlijk vrij weinig over kwijt. Het is aan jou de keus? Wil je een nieuwe processor kopen, omdat je een spelletje wilt spelen of ben je echt toe aan een nieuwe omdat het gewoon niet meer lekker loopt? Ik kan er niet over beslissen, maar ik kan je uiteraard wel helpen met een keuze. Ik hoor nog wel van je als je er uit bent. Als er naast dit nog iets anders is dan zeg je het maar hoor! Reageren
Nickonly Geplaatst: 3 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 oktober 2006 Ja kijk ik vind het allemaal nog allemaal een beetje moeilijk... Want volgens m'n dxdiag heet m'n procesor voluit: AMD Athlon XP 2100+, MMX, 3DNow, ~1.7GHz. En ik had al eerder ontdenkt dat het in en Socket A zit. Maar de rest van m'n computer is redelijk up to date. Ik had "laatst" nog m'n werkgeheugen vergroot (nu is het 1,25GB), en m'n videokaart daarvoor ook nog (van 'n Nvidea 4 mx naar een Nvidea 6800XT). En het spel waar het eigenlijk om gaat is Test drive umlimited, waar van de "benodigheden" dit zijn: SysteemEisen: Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit, Windows Vista 512MB System RAM 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor 128MB Direct3D compatible video card Supporting DirectX 9.0 DirectX 9.0c Driver DirectX 8.1 compatible sound card Supported Video Card Chipsets: ATI X1900 series ATI X1800 series ATI X1600 series ATI X1300 series ATI X850 series ATI x800 series ATI x700 series ATI x600 series ATI Radeon 9800 series ATI Radeon 9700 series ATI Radeon 9600 series ATI Radeon 9500 series NVIDIA GeForce 7800 series NVIDIA GeForce 6800 series NVIDIA GeForce 6600 series NVIDIA GeForce 6200 series NVIDIA GeForce FX series Dus dan zou m'n copmuter eigenlijk helemaal dat spel moetten kunnen ondersteunen, alleen dat procesor... Dus wat bevelen jullie me aan om te doen, want ik heb ook nog wel wat andere spellen in gedachten die in "de toekomst" uitkomen, dus wat adviezeren jullie me? Reageren
Blastov Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Je ram geheugen is meer dan voldoende, je videokaart is ook redelijk goed. Zoals al werd gezecht is de 2ghz gericht op intel processoren, voor een amd 1.7ghz zou dat voldoende moeten zijn. En gezien je socket (A) is een nieuwe precessor niet echt een goed idee omdat er toch geen zijn die veel beter dan die zijn. (dan zou je ook een nieuw moederbord moeten kopen, en dan mischien ook nog een videokaart en ram geheugen...) Reageren
Nickonly Geplaatst: 6 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2006 Je ram geheugen is meer dan voldoende, je videokaart is ook redelijk goed. Zoals al werd gezecht is de 2ghz gericht op intel processoren, voor een amd 1.7ghz zou dat voldoende moeten zijn. En gezien je socket (A) is een nieuwe precessor niet echt een goed idee omdat er toch geen zijn die veel beter dan die zijn. (dan zou je ook een nieuw moederbord moeten kopen, en dan mischien ook nog een videokaart en ram geheugen...) Nou ik ben niet van plan om m'n videokaart en geheugen te veranderen, dat heb ik nog niet zo heel lang geleden gedaan. En mobo upgraden? dan koop ik nog liever een geheel nieuwe computer! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.