Grove St. Geplaatst: 3 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2006 He, Volgens mij heb ik een virus te pakken en ik denk dat het die virus is die over msn verspreid wordt de laatste tijd. Ik weet niks van virussen, maar mijn beeld scherm valt steeds uit. Heel iritant begrijp je wel, en ik wil men mooie pc niet aandiggelen hebben. Iemand suggesties? Of zit er gewoon een draaitje niet goed in mijn flatscreen? Reageren
Colonel Cortez Geplaatst: 3 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2006 Controleer eerst of alles goed is aangesloten. Als dat het geval is, dan is er misschien sprake van een virus. Is er sprake van enige foutmeldingen voordat je beeldscherm wordt afgesloten? Ik heb inderdaad gehoord dat er virussen via msn worden verstuurd. Heb je toevallig van iemand uit je MSN-lijst een bestand aangeboden gekregen en gedownload? Heb jij je PC al gescand met een anti-virusscanner? Zijn er dingen op je computer gewijzigd? Hopelijk heb je een goede anti-viruscanner die regelmatig updates ophaalt. Reageren
SummerBase Geplaatst: 3 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2006 Goede en duidelijke uitleg 'Colonel Cortez', maar ik wil er toch nog een aantal dingen aan toevoegen. Het is zoals velen weten de laatste tijd topdrukte in de MSN wereld en hackers hebben een soort afbeelding ontworpen. Die afbeelding heeft als Extensie PIF je zou zeggen dat het een afbeelding is, maar ondertussen zit er een kwaadaardige code in die via msn diverse teksten naar andere stuurt. Als je dit bestand dus gewoon niet opent, dan heb je ook geen last van dit virus. Het is om het zo maar even te zeggen een Worm dat wil zeggen dat het naar iedereen door wordt gestuurd, maar in feite kun je het ook een Trojan Horse (Trojaans Paard) noemen. Omdat het eigenlijk een soort van val in de kuil is je doet er als het waren vrij weinig aan. Als je dat dus niet hebt gedaan bijvoorbeeld op zo'n link te klikken; Dan heb je dat virus niet. En dat weet ik ook wel omdat ik die meldingen niet van je krijg over Msn of noem het maar op. Naast dit moet je de computer scannen op Virusen en op Spyware. Naast dat moet je ook nog een rendabele Firewall hebben. Veel mensen zeggen dat Hitman Pro © de oplossing is tegen alles, maar in tegendeel op sommige forums waar experts rondlopen is expliciet Hitman Pro verboden, want qua veiligheid doet Hitman Pro eigenlijk niks het stuurt je muis aan om andere programma's op te starten tijdens dat proces heb je zelf geen invloed erop en wie weet of alles ook verwijdert wordt. Ik raad je persoonlijk dus aan om een echt programma te downloaden of aan te schaffen neem bijvoorbeeld het gratis programma Ad-Aware die je kan downloaden op 'Lavasoft.com'. Het programma wordt vaak geupdate en heeft een goede controle over het spyware, want spyware kan er voor zorgen dat je pc niet meer helemaal werkt zoals het hoort. Wat dus kan duiden op jou probleem. Nou hebben we het punt behandelt van de Spyware wat uiteraard het probleem zou kunnen wezen. Nou gaan we naar het aspect virus bekijken. Persoonlijk denk ik dat het een virus zou kunnen wezen, maar denk het toch niet, maar heb je geen virus scanner? Dan kan ik je wel aan een gratis test versie brengen. Neem bijvoorbeeld Nod32. De beste virus scanner van die moment qua scannen op virussen zelfs Microsoft maakt er gebruik van en die hebben niet heel erg vaak last van virusen. Download Nod32 op deze website indien je geen hebt. --- Natuurlijk hoeft het geen virus te wezen en het kan dus ook gewoon je beeldscherm wezen. In het TFT scherm zitten pixels en een aantal draden die pixels zijn gloeiende puntjes die oplichten bij een bepaald soort reagering. Werkt die reagering niet? Dan kan je dit soort verschijnselen krijgen. Natuurlijk is dat niet heel erg leuk, maar het zou kunnen. Veel draden zitten er ook niet in een Tft scherm dus dat er een draad kapot is dat lijkt me sterk. Ik weet niet of je de beschikking hebt over iemand die handig is in computers in de echte wereld, maar anders kan je hem er naar laten kijken. Natuurlijk kan je het ook bij ons proberen, maar dan moet je wel duidelijk alle waarnemingen aangeven en uiteraard merk/type en noem het maar op. Ik wens je in ieder geval veel succes en mocht er naast dit nog wat wezen klop dan gerust aan! Reageren
Grove St. Geplaatst: 3 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 oktober 2006 Hahaha, ik hoor nu ik tegen men tafel stoot soort veertje die los is. Hij ging uit en toen ik weer stootte weer aan. Ik zal even het nog gaan testen en anders volg ik jullie raad op. Toch bedankt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.