NIELS_ Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 --Je map in het spel zetten--We hebben nu al het één en ander in de map geknutseld, maar we we hebben nog niet gezien hoe de map er in GTA2 zelf uitziet. Tijd om 's een kijkje te nemen. Je map gereed maken Om te beginnen moet je iets maken waar iedere map er minstens één van moet hebben: Een Restart Zone. Dit zorgt ervoor dat je verder kan nadat je 'Busted' of 'Wasted' bent. Een Restart Zone maak je als volgt: Selecteer een stuk grond waar je de zone wilt hebben, en ga naar Edit > Zones > Add selection. Wanneer je nu gaat naar View > World View, zie je een plattegrond van je map, met je zone weergegeven als een zwart vierkantje of stipje (Afhankelijk van de grootte). Probleem met het plaatsen van zones Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met het plaatsen van zones, vanwege een te nieuw besturingssysteem. Wanneer dit het geval is, loopt de Editor vast wanneer je een zone wilt toevoegen. Om dit probleem een beetje tegemoet te komen, heb ik heel level 1 leeggehaald, zodat we de zones uit dat level kunnen gebruiken (Deze lege map is ook gewoon bruikbaar voor andere levels). Let echter wel op: Dit is een beta, en ik kan niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. Het level is leeg, inclusief de lichten, maar alle zones hebben nog hun oude functie (Deze kan natuurlijk wel gewijzigd worden). Ik heb geen flauw idee of het nadelige gevolgen heeft. Ik kan niets beloven, maar het lijkt me het proberen waard. De download vind je in de bijlage van deze post. Hoe doe je dat?(level 1 legen?) Dankjewel (ik vraag wel veel ) Reageren
Lantyz Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Hoe je een level leeghaald? Gewoon alles selecteren en op 'delete' drukken. Heel eenvoudig, maar nogal tijdrovend (Vooral het verwijderen van alle lichten en de zones netjes rangschikken. Maar een compleet leeggehaalde map kun je ook in de forumversie van de mapping tutorial vinden, dus dit hoef je niet zelf te doen. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 5 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Oke, en die kan ik dan vervangen door wil.gmp? Reageren
Lantyz Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Dat ligt eraan wat je er mee wilt doen. Je kunt hem gewoon openen met de editor en opslaan onder een willekeurige naam. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 5 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 (bewerkt) Ik wil graag een zone toevoegen, en dan moet ik map 1 leeghalen, want anders doet hij het niet. (zo heb ik uit de tutorial begrepen), dus moet ik hem dan vervangen? Bewerkt: 5 oktober 2006 door NIELS_ Reageren
Lantyz Geplaatst: 6 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2006 Nee, dat is niet wat er bedoeld wordt. Als je zones wilt gebruiken onder XP, heb je de lege map uit de tutorial nodig. Je kopieert je eigen map en plakt deze in de lege map, en vervolgens sla je het op onder de naam die je zelf wil. Je hoeft dus niets te vervangen. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 6 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 oktober 2006 Oh! Zit dat zo nou, dan probeer ik dat wel Reageren
Tunix Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 Ik wou een zone toevoegen, maar als ik dat doe komt er gelijk een fout. Op wikigta stond: Probleem met het plaatsen van zones:Ik heb begrepen dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben met het plaatsen van zones, vanwege een te nieuw besturingssysteem. Wanneer dit het geval is, loopt de Editor vast wanneer je een zone wilt toevoegen. Om dit probleem een beetje tegemoet te komen, heb ik heel level 1 leeggehaald, zodat we de zones uit dat level kunnen gebruiken (Deze lege map is ook gewoon bruikbaar voor andere levels). Let echter wel op: Dit is een beta, en ik kan niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. Het level is leeg, inclusief de lichten, maar alle zones hebben nog hun oude naam (Deze kan natuurlijk wel gewijzigd worden). Let dus op dat de zones geen dubbele namen geeft. De Map0-download kun je op het GTAforum in de forumversie van deze tutorial vinden. Maar ik kan de file nergens vinden. Kan iemand hem even geven? Alvast bedankt Reageren
spkka Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 in de mapping tutorial staat het bij het opslaan van je map onderin Reageren
maarte41 Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 Hij staat alleen in de forumversie van de mapping tutorial, dus niet op wikigta. Die kan je hier vinden. Reageren
Tunix Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 Ja ik wist dat de file alleen hier op het forum stond. Bedankt voor de link Reageren
NIELS_ Geplaatst: 8 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 (bewerkt) Hoi, ik weet dat het al een paar keer is gezegd, en gevraagd, maar ik snap er de balle van. het punt van mij is dat hij steeds vastloopt als ik een zone wil toevoegen, en Lantyz heeft in enkele posts dit al verteld, maar niet stap voor stap en ik wil het graag op een rijtje hebben. Kan iemand stap voor stap uitleggen wat je moet doen om gewoon zones te kunnen maken, want ik wil natuurlijk wel mijn eigen map spelen Dankjewel allemaal! Bewerkt: 8 oktober 2006 door NIELS_ Reageren
maarte41 Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 (bewerkt) Eerst selecteer je het gebied waar je een zone wil maken. Daarna klik je bovenin je scherm op 'Edit'. Daar kies je 'Zones' en hier klik je op 'Add selection'. Nu komt er een schermpje in beeld. Het eerste dat je ziet is 'Zone index', hier moet je niets veranderen. Daaronder zie je 'Zone type'. Hier kan je kiezen welk soort zone je wil maken. (om je spel te kunnen spelen moet je zeker 1 Restart hebben) Daaronder staat 'Zone name', hier moet je je zone een naam geven. Daaronder staan coördinaten die je kan veranderen om je zone te verplaatsen. Bij 'Sort by Zone type' moet je niets veranderen. Je klikt nu op OK en je zone is af. Bewerkt: 8 oktober 2006 door maarte41 Reageren
NIELS_ Geplaatst: 8 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 (bewerkt) Ok, maar het punt van mij is(en dat heb ik niet in mijn beginpost gezegd, sorry) dat hij steeds vastloopt als ik een zone wil toevoegen, en Lantyz heeft in enkele posts dit al verteld, maar niet stap voor stap en ik wil het graag op een rijtje hebben, want (zie post 1) ik snap er geen zak van PS: ik zal ook even mijn beginpost aanpassen. Bewerkt: 8 oktober 2006 door NIELS_ Reageren
maarte41 Geplaatst: 8 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2006 Dan moet je eerst de lege map hebben die in de forumversie van de mapping tutorial staat downloaden. Je kan een map die je al gemaakt hebt kopieren en in de lege map plakken. Nu klik je op edit, daar kies je zones en daar kies je edit. Onderaan in het schermpje dat je nu krijgt klik je op next en zo zoek je de zone die je wil veranderen. Als je die hebt gevonden vul je de nieuwe coördinaten in. Als je nu op OK klikt is de zone verandert. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.